Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
22 uren geleden, gerrit B zei:

waarom in andere landen dan niet?

 

Wel dat is natuurlijk een belangrijke vraag.

Er reed deze week nog een automobilist op een wegwerkzaamheden >pijl< auto op de snelweg. Die wellicht z'n knipperlicht installatie ingeschakeld had.

Wie zal het de dode automobilist nog vragen, had je gedronken, lachgas gebruikt of andere drugs? Of was je te vermoeid om je ogen open te houden?

 

Tijdens die werkzaamheden behoor je natuurlijk alle veiligheidsmaatregelen na te komen. Of die brug in Korea wel aan onze standaards zou hebben voldaan etc. is beslist nog uit te zoeken door de overheid daar. En dat is naar mijn mening gelijk aan gegarandeerd niet mbt ontwerp en uitvoering.

 

We kennen onze eigen problemen met de gewapend betonnen ballonvloeren in Nederland, retrospectief heeft men ingezien dat zulks niet geschikt zijn bij zware veranderlijke belastingen. ( 2,5 duizend kilo auto's die in de parkeergarage heen en weer crossen )

Ook onze viaducten die verkeerde wapening en beugels hebben staan nu allemaal op de lijst afbreken en vernieuwen, omdat men tegenwoordig veel meer belasting, dynamisch, rustend met eigen gewicht in trilling brengt door de veel zwaardere voertuigen die erover heen suizen.

 

wat woog je volkswagen kever of renault 4 destijds rijklaar met 4 personen 880 kilo en dus tov onze huidige SUV achtige de helft.

 

Maar het gaat over instorten door falende constructie kennis tijdens het bouwen. Dat is het opmerkelijke.

You

Ten Sharp

 


Geplaatst:
46 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Wie zal het de dode automobilist nog vragen, had je gedronken, lachgas gebruikt of andere drugs? Of was je te vermoeid om je ogen open te houden?

niet te vergeten "of was je druk op je telefoon"?

 

Maar je zou verwachten dat men hier in Lochem men wel aan alle eisen zou hebben voldaan, bedrijven ingehuurd die hier in gespecialiseerd waren, pers ed. uitgenodigd om het een feestje te laten zijn en je zag op de beelden (beelden zijn nu verwijdert van het internet) dat zo'n boog gaat kantelen, begint te zwiepen en dan een paar bouwvakkers van een steiger meppen en losbreekt uit de ophanging.

Toen ik de beelden zag en hoe men de hijs banden had bevestigd was mijn 1e gedachte al van "beetje laag bevestigd, zo til je onder het kantelpunt" maar je zou verwachten dat zo'n bedrijf weet wat ze doen en dat het kantelpunt dan toch wel lager zal zitten.

Gevolg wel een paar doden en zwaar gewonden en dat de brugdelen nu nog steeds naast het kanaal liggen ipv er overheen.

En dat dus gewoon in Nederland met al onze certificaten en regeltjes.

Gisteren toevallig nog een documentaire gekeken waar men dus complete brugdelen gewoon op een tig assige vrachtwagen werden geladen en over de brug in aanbouw reden en waar de voorste wielen dan gewoon in de lucht zweefden als het brugdeel op de plek werd getild. (was ook in een Aziatisch land)

 

 

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Ja je noemde het al, gespecialiseerde bedrijven en bouwvakkers. En dan Jan met de pet die de klus komt klaren met zijn mega kraanwagen om tonnen last te transporteren. Risico Analyse met desbetreffend toezicht, overzicht en bevoegdheid ter plekke die de kraanwagen machinist kunnen behoeden voor verkeerde acties zijn dus noodzakelijk. Ook om hem tijdig te stoppen. Met een spectrum aan ter plekke aangebrachte sensoren, die alle essentiële gegevens real time doorgeven aan die uitvoerende en controlerende vakmannen.

 

Simulaties zijn mogelijk, echter kosten veel geld.

 

Je kan je plu nog open goed vasthouden op straatniveau en twee verdiepingen hoger rukt de wind me die plu uit handen. Idem Dito zware lasten die veel wind vangen. Standaard was op 2 meter hoogte de windsnelheid en windvlagen meten. Dat moet gerevideerd worden.

 

 

 

 

 

 

You

Ten Sharp

 

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...