BacktoSAT Geplaatst: zaterdag om 02:02 Auteur Geplaatst: zaterdag om 02:02 16 uren geleden, Sprietje zei: Uhh...., die worden al een paar jaar niet meer gemaakt. Wat wordt al een paar jaar niet gemaakt?
BacktoSAT Geplaatst: zaterdag om 02:04 Auteur Geplaatst: zaterdag om 02:04 Op 2-1-2025 om 22:55, Alex1970 zei: Pardon? Openpli heeft nog maar een paar merken waar ze zich op richten… niet zoals vroeger. Er is geen support meer vanuit de leveranciers. Daar duidde ik op. Maar welke springt er tegenwoordig met kop en schouders boven uit?
Beheerder Michel Geplaatst: zaterdag om 07:22 Beheerder Geplaatst: zaterdag om 07:22 5 uren geleden, BacktoSAT zei: Oh nooit geweten dat de wavefrontier T90 als beste uit de bus komt als het gaat om ontvangststerkte. ik was trouwens geblokkeerd door de moderator die er vanuit ging dat ik aan illegale praktijken doe. Een dag moeten wachten op een reactie helaas Je kreeg een WAARSCHUWING omdat je het over cardsharing via internet had en later een ‘modereer berichten’ omdat je daar openbaar bezwaar op maakte. Groot verschil. Dat wat je nu eigenlijk alweer doet. Lees onze regels even. 1 Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Sprietje Geplaatst: zaterdag om 07:40 Geplaatst: zaterdag om 07:40 5 uren geleden, BacktoSAT zei: Wat wordt al een paar jaar niet meer gemaakt? Dat staat er toch, de Inverto Black Ultra’s.
Sprietje Geplaatst: zaterdag om 07:46 Geplaatst: zaterdag om 07:46 (aangepast) 5 uren geleden, BacktoSAT zei: Oh nooit geweten dat de wavefrontier T90 als beste uit de bus komt als het gaat om ontvangststerkte. De Wavefrontier T90 is veruit de grootste multifeed-schotel. Is het dan ook niet logisch dat deze ook de meeste versterking geeft of hou je je van de domme? zaterdag om 07:47 aangepast door Sprietje
BacktoSAT Geplaatst: zaterdag om 14:04 Auteur Geplaatst: zaterdag om 14:04 6 uren geleden, Sprietje zei: De Wavefrontier T90 is veruit de grootste multifeed-schotel. Is het dan ook niet logisch dat deze ook de meeste versterking geeft of hou je je van de domme? Nou ja materiaal zegt ook wat en ontwerp ook. Ze zijn volgens mij even groot zelfs.. bedankt voor de toelichting
BacktoSAT Geplaatst: zaterdag om 14:59 Auteur Geplaatst: zaterdag om 14:59 7 uren geleden, Sprietje zei: Dat staat er toch, de Inverto Black Ultra’s. Ik denk wel dat ze nog ontwikkeld worden. Kijk maar op deze inverto website: https://www.inverto.tv/lnb/445/single-high-gain-low-noise-40mm-pll-lnb mooi slank design bijna zoals de alps van vroeger
BacktoSAT Geplaatst: zaterdag om 15:12 Auteur Geplaatst: zaterdag om 15:12 Op 2-1-2025 om 03:26, BacktoSAT zei: Er is niks beters dan SAT tv. Tell me more 🥱 Ik wil weer helemaal opnieuw gaan beginnen met satelliet tv. Het laatste waar ik nog mee te maken had was een Dreambox DM500, ik vraag me af of het de SE versie was. Een klein weekje chatgpt heeft me al het een en ander bijgebracht en toch blijven er vragen over. Die som ik hieronder even op: 1: de dreambox is allang niet meer wat het geweest was. Wat zijn tegenwoordig de top 5 leveranciers van satelliet ontvangers met enigma ondersteuning? Enige aanraders onder de 200 euro die goed gaan? Gigabit Ethernet, iptv ondersteuning, goede performance, dvb sx2, pvr opslag in de cloud? 2: welke enigma2 images zijn tegenwoordig de toppers? Waar grijpen de meesten na. Ik zie dat openpli al helemaal is afgegleden… 3: de CCCAM is dat er nog of praten we nu over andere technieken. OSCAM en NCAM schijnen nu de dienst uit te maken. Klopt dit? Ik krijg tegenwoordig met CCCAM alleen nog wat Poolse sportzenders aan de praat te krijgen. Zijn er al 4K kanalen op 13,19,23 of 28 die gedecoreerd kunnen worden en hoe? 4: Inverto ultra black LNB’s is dat nog de topper onder de LNB’s? 5: Zijn er nieuwe kabels? Ik ben nog van de KOKA799…. Nieuwe F connectoren? 6: ik ben van de 13, 19, 23 en 28. Ben maar naar een Visiosat BIG BISAT gaan zoeken maar die heten tegenwoordig Cahors of ook niet meer? Wat zijn tegenwoordig de beste onder de multifeed schotels? 7: zitten we nog in de tijd van de DVB-SX2 of niet? 9: unicable oplossingen klinkt erg interessant. Maar hoe werkt deze techniek? Stel ik heb een unicable LNB, welke multiswitch komt er in aanmerking? Ik ken alleen de Quattro LNB naar multiswitch oplossing. Vervolgens zou ik de multiswitch aan willen sluiten op een SAT IP server en binnen het netwerk maar ook naar een zoon die helaas geen enkele mogelijkheid heeft om een schotel op te hangen. Mocht hij gebruik willen maken van CCCAM dan moet dat extern buiten mijn netwerk plaatsvinden. Kan dit tegenwoordig en vooral met de upload die glasvezelkabels hebben. Ergens een goede ontwerptekening beschikbaar? Kan iemand a.u.b. nog antwoord geven op de vragen:1,2 en 9 (maar voor deze heb ik alleen even een tekeningetje nodig). Alvast bedankt.
Sprietje Geplaatst: zaterdag om 17:59 Geplaatst: zaterdag om 17:59 2 uren geleden, BacktoSAT zei: Ik denk wel dat ze nog ontwikkeld worden. Kijk maar op deze inverto website: https://www.inverto.tv/lnb/445/single-high-gain-low-noise-40mm-pll-lnb mooi slank design bijna zoals de alps van vroeger Dat is de opvolger van de Inverto Black Ultra, de Inverto Ultra PLL en die heeft duidelijk andere eigenschappen.
Sprietje Geplaatst: zaterdag om 18:35 Geplaatst: zaterdag om 18:35 4 uren geleden, BacktoSAT zei: Nou ja materiaal zegt ook wat en ontwerp ook. Ze zijn volgens mij even groot zelfs.. bedankt voor de toelichting Even groot? De hoofdreflector van de T90 is maar liefst 25cm hoger dan de E-85 en 17cm breder.
BacktoSAT Geplaatst: zaterdag om 19:52 Auteur Geplaatst: zaterdag om 19:52 1 uur terug, Sprietje zei: Even groot? De hoofdreflector van de T90 is maar liefst 25cm hoger dan de E-85 en 17cm breder. Ik had het ook niet over de e-85 maar de big bisat. Die scheelt toch niet veel met de wave. Tel daarbij op dat de wavefrontier gespiegeld is, ander materiaal, andere vorm. Zoals ik al zei bedankt voor de toelichting want dat was mij nooit bekend.
BacktoSAT Geplaatst: zaterdag om 20:09 Auteur Geplaatst: zaterdag om 20:09 2 uren geleden, Sprietje zei: Dat is de opvolger van de Inverto Black Ultra, de Inverto Ultra PLL en die heeft duidelijk andere eigenschappen. Oké.. ik ben niet op de hoogte van de veranderingen? In positieve zin of negatief? Wat is PLL LNB dan want ik dacht aan een model type. Zoals ik al zei het is ook weer min. 8 jaar geleden dat ik het laatst iets daarmee gedaan heb. Ik vind het jammer dat je het woord dom in je mond neemt. Maar ik hoor graag wat je hierover te zeggen hebt
Alex1970 Geplaatst: gisteren om 05:15 Geplaatst: gisteren om 05:15 14 uren geleden, BacktoSAT zei: Kan iemand a.u.b. nog antwoord geven op de vragen:1,2 en 9 (maar voor deze heb ik alleen even een tekeningetje nodig). Alvast bedankt. Nou, wat betreft vraag 2: Je gaf aan dat OpenPLi nogal afgegleden is? Wat bedoel je eigenlijk? Onlangs is weer een nieuwe versie uitgebracht en dagelijks wordt aan het image gewerkt en is het meest complete image wat ik ooit geprobeerd heb. Dus voor vraag 2 zou ik OpenPLi aanbevelen. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Sprietje Geplaatst: gisteren om 07:31 Geplaatst: gisteren om 07:31 (aangepast) 12 uren geleden, Sprietje zei: Even groot? De hoofdreflector van de T90 is maar liefst 25cm hoger dan de E-85 en 17cm breder. BacktoSAT zei: Ik had het ook niet over de e-85 maar de big bisat. Die scheelt toch niet veel met de wave. Tel daarbij op dat de wavefrontier gespiegeld is, ander materiaal, andere vorm. Zoals ik al zei bedankt voor de toelichting want dat was mij nooit bekend. De BigBisat is precies even breed als de Maximum E-85 (91 cm) en de hoogte verschilt slechts 1cm. Dat verschil is met het blote oog niet eens te zien. En wat bedoel je met dat de wavefrontier gespiegeld is? gisteren om 07:34 aangepast door Sprietje
Sprietje Geplaatst: gisteren om 07:39 Geplaatst: gisteren om 07:39 11 uren geleden, BacktoSAT zei: Oké.. ik ben niet op de hoogte van de veranderingen? In positieve zin of negatief? Wat is PLL LNB dan want ik dacht aan een model type. Zoals ik al zei het is ook weer min. 8 jaar geleden dat ik het laatst iets daarmee gedaan heb. Ik vind het jammer dat je het woord dom in je mond neemt. Maar ik hoor graag wat je hierover te zeggen hebt De Inverto Ultra PLL-lnb heeft een kristal gestuurde oscillator waardoor hij stabieler is. Dit geeft betere resultaten voor transponders met een hele lage Symbol Rate. De kop is ook een stuk kleiner (48mm) dan de Inverto Black Ultra (59,5mm). Hierdoor is hij makkelijker te gebruiken bij multifeedgebruik omdat ze dichter bij elkaar gezet kunnen worden. Het nadeel van die kleinere kopdiameter is dat hij de signalen minder goed "vangt" als hij niet helemaal precies goed staat afgesteld en dit gebeurt bij multifeed vrij makkelijk omdat de rail waarop ze gemonteerd zijn niet altijd de vorm van de Clarkebelt goed volgt. De behuizing van de nieuwe pll-lnb is een stuk compacter dan van de Inverto Black Ultra. Kijk maar eens naar de Inverto black Ultra Quad die maar liefst 71mm breed en 138mm hoog terwijl de Inverto Ultra PLL Quad maar 42mm breed is en 71mm hoog. De oude serie is soms niet op de juiste plaats op een Wavefrontier T90 te plaatsen. P.S. van de domme houden is heel wat anders dan dom zijn.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen