Drs. IJzerbout Geplaatst: zaterdag om 04:54 Geplaatst: zaterdag om 04:54 Met grote droefheid moet ik bekend geven dat mijn “virtuele vader”: Joost den Draaijer op 83 jarige leefdheid is overleden. Helaas weer een rots in de Nederlandse radiogeschiedenis en een pionier in de Nederlandse radiolandschap Joost den Draaijer heeft namelijk de persoon: Drs. IJzerbout bedacht. Drs. IJzerbout inspireerde mij weer op jonge leefdheid omdat hij tijdens de presentatie van de Top 30 op Hilversum 3 bij Joost den Draaijer kwam uitleggen hoe je zelf een radio in elkaar kon solderen. De originele presentatie stijl van van Kooten daar heb ik altijd erg om moeten lachen op alle zenders waar hij te horen was: Radio Noordzee, Veronica, Hilversum 3. Nooit hebben andere DJ’s hem kunnen evenaren. Bedankt, Joost! "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Eduard07 Geplaatst: zaterdag om 09:09 Geplaatst: zaterdag om 09:09 Op een paar dagen na 84. Als er iemand een stempel op de Nederlandse omroepgeschiedenis heeft gedrukt, was hij het wel. Zijn geuzennaam werd een veelomvattend begrip. Een gouden radiotijd, de jaren 60. Veronica was jarenlang "Joost Den Draayer". En zo ontvallen ons helaas steeds meer iconen uit die radiotijd. 🥹 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Tonskidutch Geplaatst: zaterdag om 09:29 Geplaatst: zaterdag om 09:29 Ik ken hem alleen van hilversum3 en altijd door het begin en het eind van de singels heen praten, terwijl ik compact cassette opnames wilde maken. Forever And Ever Demis Roussos
Drs. IJzerbout Geplaatst: zaterdag om 09:36 Auteur Geplaatst: zaterdag om 09:36 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Drs. IJzerbout Geplaatst: zaterdag om 09:45 Auteur Geplaatst: zaterdag om 09:45 (aangepast) Ik ben ooit op de bonnevooi van Deventer naar Hilversum gereden op de brommert met een vriend naar de NOS en de wachtman aan de poort liet ons er warempel binnen en we mochten naar Joost den Draaijer die ons hartelijk ontving in de radiostudio. Daar presenteerde hij „Joost mag niet eten“. Van Kooten haalde ons in de uitzending met een spontaan interview. Hij was erg vriendelijk en het was gezellig. Ik had mijn vader gezegd dat ie de bandrecorder aan moest zetten en inderdaad, die opname is bewaard gebleven op de band. Ik ga hem zoeken en er een mp3 van maken en dan plaats ik hem wel hier. Ik heb nog 2 werkende decks. Gaat wel duren. Het moet 1973 zijn geweest. Dat je daar toen zo makkelijk binnen kwam zou nu niet meer kunnen. zaterdag om 09:52 aangepast door Drs. IJzerbout 2 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Drs. IJzerbout Geplaatst: zaterdag om 13:17 Auteur Geplaatst: zaterdag om 13:17 Radiopionier Willem van Kooten (83) overleden, bedenker van Top 40 https://nos.nl/l/2550510 "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
sheeplover Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden Unieke radioman, was zijn tijd vooruit en een woordkunstenaar. Het meest bekende voorbeeld is natuurlijk zijn uitvinding de palingsound. En kijk ook eens naar de ondertitel in bijgevoegd bestand. Ook deze woordspeling is door hem verzonnen. Voor degenen die hem niet kennen: Sylvain Tack was de eigenaar van Mi Amigo. Joost den Draaijer, een voorbeeld voor velen in radioland. Moge hij rusten in vrede.
Drs. IJzerbout Geplaatst: 16 uren geleden Auteur Geplaatst: 16 uren geleden Op 4-1-2025 om 14:17, Drs. IJzerbout zei: Radiopionier Willem van Kooten (83) overleden, bedenker van Top 40 https://nos.nl/l/2550510 van Kooten “de bedenker” van de Top 40 te noemen vind ik nogal erg overdreven. Hij heeft de Top 40 niet bedacht. Alleen uit Amerika naar Nederland gehaald en overgenomen. Daar bestond ie al lang. Neemt niet weg dat ie hij een unieke man was, vol met woordspelingen. Een DJ die niemand kon evenaren. "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen