Ga naar inhoud

Nieuwe M2 2TB WD blue SN580 SSD geplaatst

Ga naar oplossing Opgelost door Zilverhippie,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Bovenstaande SSd geplaatst. Wanneer ik windows 11 wil instaleren gaf hij aan dat de schijf het MBR partitielabel had. Daar kon windows 11 niet op geinstaleerd worden. Alleen op een GPT schijf.  Op internet gezocht en MBR omgezet naar GPT.  opniew opgestart maar krijg de melding please select boot divice.  In een venster staat EFI PXE Network (7C-8A-E1-B2-79-02)  dit selecteer ik maar hij geeft dan linksboven in het scherm "Checking media" daarna  krijg ik opnieuw het verzoek Select boot divice.  In de bios heb ik gekeken en die geeft de nieuwe M2 2TB WD Blue netjes aan.

Wat kan ik volgens de Windows gelerde nu doen om windows 11 geinstaleerd te krijgen.

Mijn Laptop is een Lenovo  thinkbook 15 G2 ITL

voor hulp is mijn dank groot.

groet Mj

Geplaatst:

Je moet als opstart device je opstartbare USB stick kiezen.

Windows miet immers nog geïnstalleerd worden. 

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Dat snap ik maar in mijn Lenovolaptop vind ik deze optie niet. nog een andere vraag Hoe krijg ik de M2ssd geformateerd zonder docking station.  Hij zit in de lenovo maar kom er niet bij.

m vr groet M.Janssen

Geplaatst:

Just to be sure: is de installatie-usb ingeplugd als je opstart?

Heb je gezocht in je bios (F2) of gekeken in je bootmenu (F12)?

Mogelijks zijn andere functietoetsen nodig om in je bios of bootmenu te komen.

Een beetje moeilijk om te helpen aangezien we niet weten wat je skills zijn en wat je al allemaal geprobeerd hebt.

Geplaatst:

Nou ik heb veel geprobeerd. Ben al de gehele dag bezig. Gezocht in zowel F2 als F12.  In  1 van de 2 staat de M2 SSD en die staat wat betreft USB op enabled.  Ik dacht vanmiddag slim te zijn en heb de M2 SSD in mijn desktop geplaatst daar opnieu windows op proberen te zetten en dat lukte. Daarna met de M2 SSD terug naar mijn laptop. na opstarten stopcode (blauw scherm) melding  "inacicible boot divice"   In de bios is de M2 SSD gewoon zichtbaar  maar bij de windowsinstalatie ziet hij de schijf niet wanneer hij daar naar zoekt.  Als ik nu een M2 docking station koop dan kan ik de M2 SSd toch formateren waarna hij wellicht wel zichtbaar wordt.

groet Math Janssen

Geplaatst:

Ik denk dat je eerst het probleem met jouw usb installatie medium moet zien op te lossen. Als je boot met de stick kun je ook tijdens de installatie je SSD formatteren, dat hoeft niet op voorhand te gebeuren.

Geen gedoe met die SSD naar desktop of M2-docking. Die hoort in je laptop te zitten.

Geplaatst:

Nu gaat het mijn kennis te boven helaas. Ik vind het logisch dat mijn laptop bij ingestelde boot pryority hij vanaf de  USB moet gaan instaleren, Maar dat doet hij niet.   Ik heb een ISO van win 11 op een USB gezet en ook daar gaat hij niet booten vanaf de USB. Nu jou opmerking dat dit eerst opgelost dient te worden, maar Hoe????

groet Mj

Geplaatst:

Dit nog geprobeerd,   Laptop aan en gelijk op F12 gedrukt. Krijg dan het scherm van Foto1 (zie bijlage)  Ik Kies dan USB als boot device.  Gaat USB lezen, moet dan toetsenbord indeling selecteren en uiteindelij laat hij zien welke schijven hij vindt. (foto 2)  Geen WD blue van 2 TB. die zit in zijn slot maar is nagel nieuw, en niet geformateerd op GPT.

weet het niet meer helaas, toch bedankt voor de hulp.

Groet  MJ

Foto1.jpg

Foto2.jpg

• Oplossing
Geplaatst:

Het probleem met de usb-stick is opgelost zie ik. Nu nog de SSD.

Ik denk in de richting van het ontbreken van de juiste drivers.

Kijk eens naar de video https://www.youtube.com/watch?v=tG8GlVpGX0g

Onder de video staat info die je kunt uitklappen en daar staat een link naar een bestand waarmee je misschien verder kan.

Kijk nadien ook eens op volgende link: https://support-en.sandisk.com/app/answers/detailweb/a_id/51469/h/p2 voor een ander probleem dat bij sommige modellen opduikt.

Geplaatst:

Beste Zilverhippie, even voor mijn duidelijkheid voor ik wat fout doe. Als ik de link van Sandisck aan klik , komt er het volgende

Release Notes  Addresses an issue with the HMB (Host Memory Buffer) for certain models of Western Digital and SanDisk SSDs, where the drive may cause a BSOD on Windows 11 24H2.

Affected Products

Name Model Number Starting With Updated Firmware Version
WD_BLACK SN770 NVMe SSD 2TB WDBBDL0020BNC, WDS200T3X0E 731130WD
WD_BLACK SN770M NVMe SSD 2TB WDBDNH0020BBK, WDS200T3X0G 731130WD
WD Blue SN580 NVMe SSD 2TB WDBWMY0020BBL, WDS200T3B0E 281050WD

Die rode is die van mij.  Betekend dit dat ik van deze M2 ssd de firmware moet updaten? en hoe doe ik dat. Kan dat vanuit het instalatie menu van windows 11? hij zit immer de M2ssd nog niet.

groet  Math

Geplaatst:

Onder de video staat info die je kunt uitklappen en daar staat een link naar een bestand waarmee je misschien verder kan.

Ik kan geen drivers vinden, wie weet waar ik die kan downloaden?

groet MJ

• Moderator
Geplaatst:
1 uur terug, Mathjanssen zei:

Normaal gesproken op de website van de producent van je opslag medium.

Is het wel een originele Versie of heb je een clone gekocht/aangesmeerd gekregen?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
1 uur geleden, Mathjanssen zei:

De link staat er nochtans bij mij. Ziehier https://ubergeeks.biz/wp-content/uploads/2023/12/IRST-Intel-HD.zip

Pak de folder in het zipbestand uit naar de usb-stick waarop je reeds de Windows ISO hebt gezet (mag ook op een andere stick zijn natuurlijk).

Start nadien de installatie opnieuw zoals je hier deed en klik dan op het moment dat je de locatie moet selecteren op "Load Driver" en navigeer naar de folder waar je de drivers uitpakte.

Geen idee of het gaat werken, maar je moet in ieder geval de mogelijkheden uitzoeken die je eventueel verder kunnen helpen.

De update van de firmware van de SSD is voor een ander probleem (BSOD), maar probeer eerst de SSD zichtbaar te krijgen zoals hierboven beschreven.

• Moderator
Geplaatst:

Dat is dan een zorg minder.

Er zijn de laatste tijd veel neppers te koop, die dit soort problemen veroorzaken.

Een van de kenmerken is, dat ze niet te formatteren zijn in een ander format systeem.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen