Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Dat waren schotel uit geperforeerde staalplaat. Die hadden dus geen framewerk van baleinen waar gaas over gespannen was.

In Engeland mag je schotels tegen de voorgevel hangen en om ze dan minder zichtbaar te maken gebruikten ze geperforeerde staalplaat waar je gedeeltelijk doorheen kon kijken.

schotel geperforeerde plaat.jpg

• Reacties 31
  • Aangemaakt
  • Laatste reactie

Beste reacties in dit onderwerp

Beste reacties in dit onderwerp

Geplaatste afbeeldingen

Geplaatst:

Sorry als  u denkt dr ijzerbout ,u niets meer van mij zal horen...zo achterdochtig?

Begrijp dat niet .

Zoals ik eerder zei....foto komt nog,maar ik heb ook andere verplichtingen...

Dus geduld totdat ik daar tijd voor heb...

Geplaatst:
Op 6-1-2025 om 12:38, Drs. IJzerbout zei:

Omgekeerd wel. Ik heb ooit een tijd de Russische kanalen analoog kunnen ontvangen in SECAM met een 1,20 mtr. dichte schotel.

Met een 1m polyester schotel lukte dat hier ook !!

Zelfs met 78cm de arabsat (C-band) op 26°E destijds 🙂

Maar ok , ik had een mesh van 3,1m , niet geplaatst ,

maar ik ging toen verhuizen (2005) , alles verkocht !!

C o o kie M o nster

C U L'8'R WEIRDOGAToRS

I was born once , as an invasion of the bodysnatchers ,

but the doctor did get a brain-attack !! my name:

breedbandwurger 1967

casa CM: FTA DVB-S & FTA DVB-S2

Geplaatst:

Aan de deskundigen,

Wat ik wil zien met die grote schotel is wat er mogelijk is.

Ik heb met een 120 offset al de hele gordel kunnen ontvangen.

Dat is vanaf 30 graden west tot 52 graden oost.

Het was wel een nadeel dat het gemotoriseerd slechts 3/4 daarvan werkte. Motor kreeg elevatieproblemen.

Met wat elevatie bij te stellen was dan het andere gedeelte  te ontvangen.(terug 3/4)

Daarom besloot ik 3 gemotoriseerde schotels te plaatsen en zo ook de hele gordel . En nu ga ik de grote schotel gebruiken om de wat zwakkere satellieten

te ontvangen.

Ik heb ook de c band willen ontvangen maar dat was geen succes met een 120 cm primefocus...

Ik ben dan ook een knutselaar en zal de 3m schotel eveneens motoriseren met dump matriaal...(zeer zware motoren voor grote rolluiken)

20250111_145532.thumb.jpg.cf7dde4cdbed207ca999f92f0784fc90.jpg

Geplaatst: (aangepast)

Is deze laatste foto genomen van je 3 meter-schotel? Dan ben ik bang dat die ongeschikt is voor de KU-band omdat de mazen te wijd zijn. Hoe groot zijn die in de breedte en de hoogte?

Maak ook eens een foto van de lnb.

Weet je hoe groot de f/D-verhouding is? Meet de afstand van de voorzijde van de lnb tot aan de schotel.

Ik heb toch ook de indruk dat de lnb niet is het centrum van het brandpunt staat maar er onder waardoor het eigenlijk en beetje een offsetschotel is. Je hebt de positie van de lnb zelf maar even grofweg bepaald.

aangepast door Sprietje
Geplaatst:

@elspet Naast dat je bij een verkeerd gepositioneerde LNBF een verkeerde antenne gebruikt, gebruik je ook een verkeerde LNBF. Ik zou adviseren om een LNBF te kopen die speciaal is ontworpen voor PFA, bijvoorbeeld GI-209P, dan zul je 3 feedarms moeten installeren om de LNBF gecentreerd te hebben. 

GI209P.png

Geplaatst:

1 uur terug, elspet zei:

Het was wel een nadeel dat het gemotoriseerd slechts 3/4 daarvan werkte. Motor kreeg elevatieproblemen.

Misschien is het eenvoudiger om de hoogteproblemen op te lossen dan het installeren van 2 extra antennes? Kunt u een foto laten zien van uw gemotoriseerde antenne?

Geplaatst:

Het voorstel om een lnbf aan te kopen is ok maar wie verkoopt ze ,ze zijn niet meer leverbaar ,ook het voorstel van Sprietje idem,niet leverbaar.

Het voorstel om een lnbf aan te kopen is ok maar wie verkoopt ze ,ze zijn niet meer leverbaar ,ook het voorstel van Sprietje idem,niet leverbaar.

Geplaatst:

Zoals u weet is satellietapparatuur niet meer zo populair; het is nu vooral voor hobbyisten, dus winkels hebben steeds minder onderdelen om te verkopen. Ik denk dat ik ergens een reserve GI-209P heb. Als je geïnteresseerd bent, stuur mij dan PM.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen