Ga naar inhoud

Waarschuwing voor gebruik credit card bij oosterse website

Ga naar oplossing Opgelost door window,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

@Drs.IJzerbout: Als dit jouw ” verstandige” bijdrage aan een topic is, dan vraagt mijn naieve brein, waar je de moeite voor neemt…???

@ceesv: Als jij dat constateert, krijg je verkeerde info binnen…! 

Ik heb mij in verleden wel eens afgevraagd, waarom ik meldingen kreeg, dat ik ingelogd was met ander toestel ? 
Terwijl ik weet, dat wij vast ip hebben…!

@Zilverhippie: wij gebruiken idd diverse apparaten door elkaar.

• Moderator
Geplaatst:
8 minuten geleden, window zei:

@ceesv: Als jij dat constateert, krijg je verkeerde info binnen…! 

Toch niet, of je moet pas 3 maanden op dit ip adres "wonen", maar waarom denk je dat je een vast ip adres hebt?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@Zilverhippie: Ik begrijp nu wat je bedoelt.

Mijn vraag is dan: Aan welk account is mijn kaart gelinkt ?

Waarom moet ik uitloggen op een site, waarop ik bij mijn weten niet ingelogd was.

En zoja, dan gebruikt die website toch mijn ip adres, blijkbaar met mijn gegevens.

Als je dan probeert te begrijpen, wat ik in deze topic wil benadrukken, hoef ik hier dus geen onnodige discussie meer te voeren.

In mijn ogen deels beledigend, wat volgens de regels van het forun niet toegelaten zou moeten worden, en off topic, waar zelfs een moderator zijn steentje aan bij draagt. Vr.gr.

• Moderator
Geplaatst:

Je geeft een probleem aan en wil ons waarschuwen.

Discussie over een mogelijke oorzaak zijn dan het logische gevolg.

Cookies op je computer, welke door elke gebruikte website op je computer opgeslagen worden, zijn een meer aannemelijke oorzaak waarom de website jouw computer herkent, niet je ip adres.

Ter informatie:

Jouw ip adres is de afgelopen 2 jaar 9 keer gewijzigd, de laatste keer in het 3e kwartaal van het afgelopen jaar.

Je geeft aan ervan overtuigd te zijn dat de sleutel het ip adres is, zolang je niet open staat voor andere oorzaken is voor jou elke discussie overbodig.

Maar dat betekent niet dat andere aanwezigen niet verder zouden mogen discussiëren over dit onderwerp.

Jij bent niet verplicht daaraan deel te nemen, maar je informatie en input wordt wel gewaardeerd.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

@ceesv je was me voor, maar ik post hier toch nog wat ik aan het schrijven was.

@window Het noemt ook niet voor niks een discussieforum hier 😊

Je fixeert teveel op dat ip-adres en ook al zeg je van geen account te hebben, dan nog worden gegevens van jou opgeslagen in cookies zodat je bij een volgend bezoek aan een website niet steeds opnieuw dezelfde gegevens moet ingeven.

Je kunt de cookie-cache van je browser ledigen of de site bezoeken in incognito-modus als je dit wil voorkomen.

Geplaatst: (aangepast)

@window, ..... zucht...  man man wat maakt jij het leven moeilijk..... 

Geef is gewoon een  direct antwoord zonder allerlei flauwekul er bij te halen.  Je hebt iets besteld bij alixpres of temu of alibaba of weet ik het hoe die club heet en je kinderen of het vrouwtje (huisgenoot my ass) heeft vervolgens ook iets besteld en dat blijkt met jou creditcard afgerekend te zijn,  Nouja lijkt me niks meer dan logisch gezien je nog ingelogd staat op die site maar blijkbaar begrijp jij niet hoe je met een computer moet omgaan.

Of je logt uit op die website of je zorgt dat je een eigen profiel hebt binnen windows waar je  ZELF inlogt en geeft je familie leden ook een apart profiel zodat zij hun gegevens kunnen bewaren en niet jou spullen kunnen verneuken. En als je ook een nog een beetje slim bent, maak ze een reguliere gebruiker en geen administrator. 

Kortom er is dus helemaal niks aan de hand behalve dan dat je enorm onhandig bent. 

aangepast door Codx
  • Like 1

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
7 uren geleden, window zei:

@Alex1970 :Haha, mijn ervaring is, dat terugvorderen van klupjes als Paypall of Klarna niet lukt, al sta je zwart op wit in je recht…!

Dat zou andere topic worden, en heb ik geen zin in meer energie aan te verspillen.

Credit card maatschappij i.s.m. eigen bank hebben wij wel betere ervaring mee, op dat gebied.

Ik bedoelde ook de creditcard.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:

Nu moet ik zelf off- topic gaan…: 

@ceesv: jij had gelijk. Wij hebben idd dynamisch i.p. Dus cookies zullen er wel een rol bij spelen..

En een forum is om te diskussieren. Maar hoort daar cryptische beter-weten bij; wat voor normale mensen niet te begrijpen is?

( Sorry voor degenen, die dat in ieder geval probeerden uit te leggen.! ) 

Of laatdunkende beledigende opmerkingen ?

Zoals over ” het vrouwtje ” ??? Komt mij voor, dat iemand, die zoiets in een topic bijdraagt, zonder op de hoogte te zijn, van onze thuis situatie, zelf geen sociaal kontakt heeft, en bepaalde vaardigheden mist…: Al is hij nog zo bekwaam met komputers…!!

Gelukkig weet ik mezelf wel gesteund: - Wij hebben een hond…! 

@Codx: Jij mag de veters van mijn vrouw niet eens vastmaken…! 

Al dit overbodige geleuter gaat helemaal voorbij aan de opzet van mijn topic, die in de titel voor zichzelf spreekt…!

• Moderator
Geplaatst:
21 minuten geleden, window zei:

Dus cookies zullen er wel een rol bij spelen..

Dan je je vraag beantwoord, dan is de conclusie dat het veiligheidslek niet bij de winkel maar bij jou thuis zit.

Geplaatst:

Onbekende firma en het komt uiteindelijk uit China. Lijkt op dropshipping. Je betaald i.h.a. te veel en vaak geen retouradres dus bij klacht geld kwijt. Altijd eerst uitzoeken. Het woord cookies kwam veel voor. Hier vóór afsluiten PC eerst in browser alle historie wissen. Regelmatig en vooral na een bestelling via PrivaZer PC schoonmaken van o.a. alle internet historie en allerlei cookies. Wellicht heb je iets aan een advies zonder op de persoon te spelen zoal iemand die zich naar het soldeerapparaat van zijn vader heeft benoemd.

Geplaatst:

Kan wel zijn maar dat is toch hartstikke onhandig 🤢

Moet je elke keer als je hier komt of ergens anders je wachtwoorden weer handmatig in gaan voeren, bij de sites die je wel vertrouwd telkens opnieuw inloggen enz.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

• Moderator
Geplaatst:

Voor je computer thuis is het niet noodzakelijk zolang je computer verder goed beschermd is.

Op een vreemde computer buitenshuis is het wel aan te bevelen om je cookies te wissen.

Er bestaat een klein risico dat sessie cookies gestolen kunnen worden van je thuiscomputer.

Of dat kan gebeuren zal afhangen van wat voor sites je bezoekt.

Geplaatst:

Op een vreemde computer buitenshuis of zelfs via een vreemd netwerk op je eigen computer/laptop ga je toch ook geen bankgegevens, creditcard gegevens of andere gegevens uitwisselen?

Ik heb op alle computers een betaalde versie anti...... weet ik niet allemaal draaien en zodra je iets met gegevens uit gaat wisselen met banken of andere instanties dan gaat hij automatisch in een beveiligde omgeving werken en kan dat niet dan blokkeert hij dat en kun je ook geen gegevens uitwisselen.

Moet ik een site bezoeken die ik niet ken (meestal omdat je op zoek bent naar iets) dan gebeurt dat op een simpele computer zonder data oid. met net voldoende geheugen om win 10 te draaien met een virusscanner, zijn muv. het toetsenbord en de muis alle usb poorten uitgezet (om te voorkomen dat even iemand een usb stick ergens in kan prikken) en die kun je na de tijd dan wel eenvoudig wissen of opnieuw installeren mocht het nodig zijn.

Maar ook als die computer draait dan zijn er geen andere computers in het netwerk aangesloten en stop je er mee dan wordt die computer ook eerst weer volledig spanningsloos gemaakt voordat een ander wordt opgestart.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen