Ga naar inhoud


Aanbevolen berichten

Geplaatst:
2 uren geleden, gerrit B zei:

Maar ja.......... ontneem iemand zijn pleziertjes en het wordt hommeles.

Ofwel verbied ons ijzerboutje dat hij vaker dan 1 keer per jaar het vliegtuig mag gebruiken of maak elke extra vlucht na de 1e telkens 50% duurder en hij gaat hier lopen klagen dat het allemaal zo duur is en niet eerlijk is en wat al niet meer.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen


  • Moderator
Geplaatst:

Ik heb in mijn werkzame leven heel veel gevlogen.

De prijs van de ticket was daarbij niet relevant.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Dat was bij mij niet anders. 
In 2001 waren het 212 vluchten alleen al met de Lufthansa. 😂😂😂Van de verzamelde meilen gingen we met de hele familie mooi met vakantie. 🤗

Verder upgrades naar Las Vegas in de Business Class. 
Ik mis dat wel een beetje. 
Maar van de huidige baas mag ik 12x per jaar!!! met verlof naar Duitsland. 
Ik maak daar nauwelijks gebruik van. 
Daarvoor in de plaats komen mijn kinderen naar de Emiraten. 🇦🇪 

Die vinden dat prachtig hier. 
 

aangepast door Drs. IJzerbout
  • Like 1

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Maar heb je jezelf ook wel eens afgevraagd of zo'n vliegreis nu ook echt nodig was en nooit het idee gehad van "joh wat een onzin dat ik daarvoor zoveel uur voor in het vliegtuig heb gezeten"?

Kan me haast niet voorstellen dat je dat je nog nooit zoiets hebt gehad want ik heb dat zelf nog als ik voor Jan joker 1,5 uur heen en 1,5 uur terug in de auto heb gezeten.

Daarnaast weet ik wel haast zeker dat als een vliegreis (ook voor zakelijk gebruik) plots heel veel duurder wordt er toch ook vaker naar alternatieven gezocht zal worden ipv. maar weer lukraak een ticket te boeken.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst: (aangepast)

Ik zie het toch wat genuanceerder. Als vliegen inderdaad slechts een paar procent CO2 in het geheel is mag het van mij buiten beschouwing worden gelaten omdat het vrijwel onmogelijk is daar iets in te bereiken. Heeft dan ook weinig nut. Maar: Wel z.s.m. belasten kerosine gelijk aan concurrenten!!!!

 

En stoppen met die greenwashing leugens over CO2 gecompenseerd vliegen.

 

Overigens vind ik vliegen hoogst oncomfortabel. Het is omdat het niet anders kan op lange afstanden maar het hele gedoe met in en uitstappen, het wachten op luchthavens en rijden naar die ver weg liggen is gewoon ruk. Het gesuis, klem zitten en de oren klaren is echt niet geweldig. Poppenhuis maaltijd.. Al decennia weinig vooruitgang. Alleen als de bliksem in je vliegtuig slaat wordt het interessant of je telefoon volloopt met SMS'jes welkom in.....

 

De beste reis ooit was een daguitstapje met de Italiaanse hogesnelheidstrein van Rome naar Napels retour. Kostte weinig, veel beenruimte, stil, weinig drukte, aangenaam klimaat. Ik kijk uit het raam en vraag mij af of we 200 of 300 Km/ u rijden. Wordt ineens omgeroepen dat het 300 is... Ik voel niets aan schommelingen of stoten, volkomen stil..

 

Ook perfect de auto slaaptrein naar Italië. Onderweg slapen en de volgende dag in Italië je auto van de trein af rijden. Helaas wel duur.

aangepast door OFDM
Geplaatst:
15 minuten geleden, OFDM zei:

 

Ook perfect de auto slaaptrein naar Italië. Onderweg slapen en de volgende dag in Italië je auto van de trein af rijden. Helaas wel duur.

Welke trein?

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

  • Moderator
Geplaatst:
28 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar heb je jezelf ook wel eens afgevraagd of zo'n vliegreis nu ook echt nodig was en nooit het idee gehad van "joh wat een onzin dat ik daarvoor zoveel uur voor in het vliegtuig heb gezeten"?

Denk je nu echt, dat ik voor mijn plezier soms 3 keer in een week weer in de rij stond voor de incheck?

De extreemste vlucht was Amsterdam - Sydney v.v., 2 x 28 uur vliegen voor een bezoek van 2 dagen.

 

En ja, mijn baas vond het noodzakelijk dat ik die bouwplaatsen in persoon bezocht.

Het hoorde bij mijn werk.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
5 minuten geleden, ceesv zei:

En ja, mijn baas vond het noodzakelijk dat ik die bouwplaatsen in persoon bezocht.

Het hoorde bij mijn werk.

Dat moet werkgever zijn , een hond heeft een baas 😉

Groeten Willy

 

 

Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)

Geplaatst:
28 minuten geleden, ceesv zei:

Denk je nu echt, dat ik voor mijn plezier soms 3 keer in een week weer in de rij stond voor de incheck?

nee hoor dat denk ik zeker niet.

Maar als die werkgever ipv. een ticket voor 1500 euro plots het 10 voudige moet betalen omdat hij aan zijn max van CO2 uitstoot zit dan krabt die zich ook wel een keer achter de oren met de vraag of dit echt wel noodzakelijk is en of er geen andere (goedkopere) oplossing is.

Vandaag de dag zijn er tal van mogelijkheden om iets op afstand te kunnen regelen zonder dat je er ter plekke bij aanwezig moet zijn.

Ik overleg zelf ook regelmatig met bedrijven uit Sydney, Mexico, Amerika, Zuidafrika, China maar nog nooit even in het vliegtuig gestapt om ter plekke te moeten overleggen.

Gewoon even, voor Sydney dan, rekening houden met een tijdsverschil van 10 uur in de winter en 8 uur in de zomer en anders even een email of filmpje sturen en dan krijg je de volgende dag wel een reactie.

Scheelt mij enorm veel tijd.

Maar ook kan ik daar de camera's gewoon besturen en bekijken wat ik wil zodat ze de volgende dag bij het opstarten van hun computer al een advies in de mailbox hebben liggen.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

  • Moderator
Geplaatst:

Tja, wanneer je projecten van miljoenen verkoopt in het buitenland is het onontkoombaar dat je als leverancier/ eindverantwoordelijke persoonlijk ter plaatse bent.

 

Anders kan je dat heel veel geld gaan kosten.

Die ticket prijs is in de project kosten opgenomen.

Op de totale aanneem prijs zijn ze verwaarloosbaar.

 

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

  • Moderator
Geplaatst:
7 minuten geleden, gerrit B zei:

Maar als die werkgever ipv. een ticket voor 1500 euro plots het 10 voudige moet betalen omdat hij aan zijn max van CO2 uitstoot zit dan krabt die zich ook wel een keer achter de oren met de vraag of dit echt wel noodzakelijk is en of er geen andere (goedkopere) oplossing is.

Die goedkopere oplossing is er, verhuizen uit Nederland met je firma.

Andere landen heffen die CO2 heffing niet.

 

Je zal niet de eerste zijn.

Ondernemersorganisaties VNO-NCW en MKB-Nederland waarschuwden eerder al dat bijna een op de vijf ondernemers overweegt om met hun bedrijf of een deel van hun bedrijf uit Nederland te vertrekken. Regeldruk en vergunningverlening, energiekosten en belastingen werden vaak genoemd als redenen.

 

Dat brengt ons terug op het onderwerp, Ryanair overweegt nu hetzelfde in Spanje.

 

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Klopt, maar die eindverantwoordelijke kun je ter plekke hebben of van ver gaan halen.

Je maakt mij nl. niet wijs dat jij de enige in de gehele wereld bent/was die dit werk zou kunnen doen en als jij met je vliegtuig neer zou storten dat je werkgever dan geen enkel project meer zou kunnen verkopen.

 

Ryanair kan dan wel roepen dat de vliegvelden veel te veel geld willen hebben voor het stijgen en landen maar als de overheden dat gezamenlijk nog veel verder opkrikken voor een schoner luchtruim dan hebben ze de keuze accepteren, stoppen of zorgen voor een luchtvloot wat veel minder CO2 en andere schadelijke stoffen uitstoot (waterdamp hoog in de lucht schijnt dus ook schadelijk te kunnen zijn) waardoor ze weer goedkoper kunnen vliegen van bepaalde luchthavens.

Dat houdt wel in dat uiteindelijk de eindgebruiker mag betalen, want deze maakt er ook gebruik van en zorgt ook voor de vervuiling.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
3 uren geleden, gerrit B zei:

Maar heb je jezelf ook wel eens afgevraagd of zo'n vliegreis nu ook echt nodig was en nooit het idee gehad van "joh wat een onzin dat ik daarvoor zoveel uur voor in het vliegtuig heb gezeten"?


Dat was wel degelijk nodig. 
Ik had een heel netwerk van dealers opgebouwd. Dat moest onderhouden worden. Directe contacten met klanten. Uit eten, de bar en ja ook wel eens wat….

De klanten vonden de directe binding geweldig. En de marges logen er niet om. 
Een Avid MediaComposer, AirPlay, NewsCutter verkocht ik als warme broodjes. Die kosten met gemak € 50.000,- En natuurlijk de bonus die kreeg eind van het kwartaal. 
Dus IJzerbout was veel op pad. 
De reiskosten maakten niets uit. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

CO2 is maar een klein deel van het probleem ook al wordt het als hoofdprobleem aangevoerd.

Groter probleem is methaan met enorm veel meer effect (factor 25) en dan heb je het over de landbouw.

Maar goed Ryanair.

Vier keer gevlogen de afgelopen 50 jaar.

1- Rondje boven Groningen in een VW met vleugels als dank voor mijn werk aan de VU met een collega die moest vliegen om z'n vergunning te houden.  Beviel gigantisch en m'n huis/tuin van boven gezien en het was gratis.

2- Bezoek aan de VS waar m'n zus op sterven lag met KLM oid. Beviel prima maar heel erg duur.

3- Een vlucht naar Londen, cadeautje van de kinderen, met ik meen Easyjet. Beviel prima en erg goedkoop.

4- Een vlucht naar Madrid met Ryanair om dochter te bezoeken. Beviel erg prima vanwege een super piloot en erg goedkoop.

 

Mocht ik weer een keer gaan vliegen binnen Europa dan neem ik Ryanair of Easyjet.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
Op 21-1-2025 om 13:55, ceesv zei:

We kunnen nog steeds het weer van volgende week niet goed voorspellen, laat staan het klimaat over 50 jaar.

 

Ik heb hem geloof ik al eerder gepost, maar hier een filmpje met een overzicht van voorspelde klimaat veranderingen in de laatste 50 jaar.

Spoiler, geen enkele voorspelling is uitgekomen.

 

 


image.thumb.png.4ed098b9f3da30dfa9405652df1f0ac8.png

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...