Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Meneer O’ Lullie is weer eens pissig op de luchthaven Berlijn BER. 
Een toestel van Ryanair mocht na middernacht niet landen en moest uitwijken naar Hannover. 

https://www.berliner-zeitung.de/mensch-metropole/wieder-landung-am-flughafen-ber-in-berlin-verweigert-ryanair-kritik-absolut-laecherlich-li.2293812

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:
7 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Meneer O’ Lullie is weer eens pissig op de luchthaven Berlijn BER. 
Een toestel van Ryanair mocht na middernacht niet landen en moest uitwijken naar Hannover. 

https://www.berliner-zeitung.de/mensch-metropole/wieder-landung-am-flughafen-ber-in-berlin-verweigert-ryanair-kritik-absolut-laecherlich-li.2293812

Ik hoop dat hem dit een hoop duiten heeft gekost. 
Met alle flauwekul die O‘Lullie maar kan verzinnen. 
Inclusief het niet graties afladen van de bagage na middernacht en hoge bus 🚌 kosten naar Berlijn. 

Geplaatst:

De reis van Eindhoven naar Madrid en terug was in alle opzichten perfect met Ryanair. Inclusief de prijs.

Gezorgd voor het juiste gewicht met de diverse bagages en dus geen enkel probleem gehad. Alles helemaal netjes.

En een goede piloot die bij storm terug in Eindhoven perfect landde waar anderen van de baan geblazen werden.  Met applaus van alle passagiers.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
10 uren geleden, minplus zei:

De reis van Eindhoven naar Madrid

Hoe ver was het van je locatie naar Eindhoven en hoe was dat met Madrid?

Dus anders gevraagd, welke kosten had je nog meer?

Met de trein van bijvoorbeeld Amsterdam naar Eindhoven met de hele familie kost ook een hoop duiten. 

• Moderator
Geplaatst:
15 uren geleden, minplus zei:

Met applaus van alle passagiers.

Dat heb ik ze bij LH nooit horen doen.

Daar behoort de landing bij het normale vluchtverloop.

• Like 1

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Doen bijna alle mensen op luchtvluchten naar Israël ook dat applaudisseren. Ik dacht nog, was er iets stuk met dat toestel dat ik gemist heb tijdens de vlucht.

Of was de chauffeur van die luchtbus met houten banken zo goed met z'n vliegkunst?

To The Sea

Booka Shade, Eli & Fur

Geplaatst:
13 uren geleden, Drs. IJzerbout zei:

Hoe ver was het van je locatie naar Eindhoven en hoe was dat met Madrid?

Dus anders gevraagd, welke kosten had je nog meer?

Met de trein van bijvoorbeeld Amsterdam naar Eindhoven met de hele familie kost ook een hoop duiten. 

200 Km rijden met z'n tweeën, dus dik 10 liter benzine, zeg maar 25 euro. Was het naar Schiphol ook geweest.

Parkeren iets van 20 euro. Was bij Schiphol 100 of meer geweest.

In Madrid bij Merz vooraf een klein autootje gehuurd en naar Granada gereden. Terug naar Madrid met volle tank weer ingeleverd.(Belangrijk! Als er nog 5 liter bij in kan rekenen ze 100 € of meer, dus 30 km voor Madrid een container van 5 € gekocht en gevuld met benzine. Op de parkeerplaats bij Merz de tank volgegooid en de container met het restant daar achtergelaten).

Al met al een fijne en goedkope reis.

Geplaatst:
8 uren geleden, Tonskidutch zei:

Doen bijna alle mensen op luchtvluchten naar Israël ook dat applaudisseren. Ik dacht nog, was er iets stuk met dat toestel dat ik gemist heb tijdens de vlucht.

Of was de chauffeur van die luchtbus met houten banken zo goed met z'n vliegkunst?

Hij was erg goed en de stoelen waren vergelijkbaar met die op de dure vlucht naar Atalanta. Alleen geen TV schermpje voor je neus. Was ook overbodig bij een korte vlucht.

Geplaatst:

Als ik het vermoeden heb dat een piloot de kist niet goed kan landen dan zou ik niet eens instappen :D

Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden.

VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb met verschillende maatschappijen gevlogen, ik ben er zelfs een tegengekomen waar voor de vlucht de hogere machten werden aangeroepen om een goede vlucht te waarborgen.

Er zijn zelfs landen waar passagiers muntjes in de motor werpen om onheil te voorkomen.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Leuk allemaal. Dat Ryanair bashen en mogelijk helemaal terecht.

Maar deze piloot wist perfect te landen waar 2 van andere firma's van de baan werden geblazen.

Dus niet alles is slecht van die club. En ik ga graag weer met ze in zee en zorg dan ook weer dat alles 100% geregeld is.

• Moderator
Geplaatst:
19 minuten geleden, minplus zei:

Maar deze piloot wist perfect te landen waar 2 van andere firma's van de baan werden geblazen.

Ik heb tijdens een storm op flightradar wel eens gevolgd wie er kon landen en wie er uit moest wijken.

Van 12 KLM toestellen binnen dat uur moesten er 2 na een mislukte landingspoging uitwijken naar Maastricht.

1 KLM kist moest een 2e poging doen na een go-around.

Of dat door een sterke windvlaag op het verkeerde moment kwam of de kundigheid van de piloot laat ik in het midden.

Het kan ook zijn dat de piloot het risico te hoog vond of dat de limieten van de maatschappij eenvoudig voorschreven dat de landing moest worden afgebroken.

Maar het heeft er niets mee te maken dat  Ryanair beter zou zijn, of tot meer risico bereid zouden zijn.

Ryanair max landing crosswind 33Kts. B737/800

https://www.cram.com/flashcards/boeing-737-800-limitations-ryr-7849999

Voorbeeld van een Crosswind departure met max crosswind.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...