OFDM Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) 40 minuten geleden, paardengek zei: Met heel veel fantasie gaat het deze week niet lukken............. Het was afgelopen nacht omgeving Heerenveen nog niet eens beneden 0 graden. Er zijn twee aaneengesloten weken met goede vorst nodig en allerlei maatregelen die ervoor zorgen dat het water stilstaat? Als je naar dit rijtje kijkt wordt wel duidelijk dat er een probleem is; De Elfstedentochten vonden plaats in: 1909, 1912, 1917, 1929, 1933, 1940, 1941, 1942, 1947, 1954, 1956, 1963, 1985, 1986 en 1997. 12 uren geleden aangepast door OFDM
Tonskidutch Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Hier was het -5 graden Celsius vannacht, misschien dat er toch op een van de vijvers in het stadspark nog geschaatst kan worden vanaf vrijdag aanstaande. Dat deden we in de jaren 60 vaker gedurende de winter. Toen was ijsvrij van school krijgen nog heel gewoon. Compulsion Röyksopp
OFDM Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden (aangepast) Ik heb ook nog wel op dik ijs gelopen van een vijver met echt heel diep water. Mijn vader heeft nog op het IJsselmeer geschaatst maar voor de gasvoorraad en stookkosten zie ik liever geen -20 graden meer terugkomen. 11 uren geleden aangepast door OFDM
Mojo Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden 38 minuten geleden, OFDM zei: zie ik liever geen -20 graden meer terugkomen. Ik wel. Is goed voor de natuur en onze gezondheid. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Gerard 76 Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden 1 uur terug, Mojo zei: Ik wel. Is goed voor de natuur en onze gezondheid. Niet goed voor je portemonnee
OFDM Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Ik vind het best mooi -20 bij windstil en zonnig weer! Maar het is in Nederland echt onbetaalbaar geworden. Wij zijn met Zweden en Zwitserland de koplopers in gasprijs. En dan te bedenken dat Zweden nauwelijks gas levert aan consumenten, alleen waar mijn broer woont in een stukje vlak zuiden.
Eduard07 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 6 uren geleden, Drs. IJzerbout zei: Hoera, de Elfstedentocht staat voor de deur! Ben er zeker van dat het doorgaat dit keer. Wellicht op een opgespoten tracé.🤔 Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
Moderator ceesv Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 7 uren geleden De Elfstedentocht word aanstaande zondag gereden! Klik 1 Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Eduard07 Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden Mogelijk deels wel op glad ijs.... https://www.knmi.nl/nederland-nu/weer/verwachtingen Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0
minplus Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Herinner me van de jaren 60 dat ik 2 km naar huis wandelde bij -22. Je neusharen vroren aan elkaar. Een aparte ervaring, nooit eerder en later meegemaakt. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
paardengek Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden (aangepast) 39 minuten geleden, minplus zei: Herinner me van de jaren 60 dat ik 2 km naar huis wandelde bij -22. Je neusharen vroren aan elkaar. Een aparte ervaring, nooit eerder en later meegemaakt. Maart 2005: Op 2 maart zware sneeuwval, ca 30 tot 50 cm in het zuiden van Friesland. Op 4 maart, zeer strenge vorst, gemeten in Marknesse -20,7 ( KNMI ). Ik heb 's ochtends -20 afgelezen. Ca 14 dagen later was het in het zuiden van Nederland al boven de 20 graden. 1963, was de strengste winter, aldus weeronline, het was op 18 januari toen in de De Bilt -18,2. 18 januari werd de zwaartste elfstedentocht verreden. Volgens het KNMI was het toen bij start in Leeuwarden -20 graden. Januari 1979, koudste temperatuur gemeten bij Ten Boer ( Groningen ), -24,5 Het was een barre winter met, voor mij het hoogste punt, de sneeuwstorm halverwege februari. Ik was toen 10 jaar, heeft behoorlijke indruk gemaakt. Wij konden toen 3 dagen niet van het erf afkomen. er lag toen een sneeuwbult voor ons huis en op de weg van ca 4 meter. ( Vlakbij Heerenveen ). Het plaatselijke loonbedrijf samen met melkveehouders en bewoners hebben de weg kunnen vrij maken, voordat het leger kwam met een tank. 5 uren geleden aangepast door paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen