Xvs1100 Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden Toch maar blijven door bomen ..en gevonden wat het probleem is codx heeft het bij het rechte eind ,de fec waardes dus ,alle satellieten staan voorgeprogrammeerd en kan je niet wijzigen ,zoals bv bij de m7 , einde ingebouwde decoder verhaal .mvg Eric
Sprietje Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden De fec-waarde is niet een algemene instelling die je ergens in het menu instelt. De fec-waarde kan per transponder anders zijn en deze wordt daarom ook ingesteld bij het inlezen van de transponders in het geheugen. Als je de fastscan zenderlijst van CD of van TV Vlaanderen inlaadt, worden automatisch bij elke transponder en zender de juiste fec-gegevens ingeladen.
Xvs1100 Geplaatst: 19 uren geleden Auteur Geplaatst: 19 uren geleden Bedankt sprietje ,bij de m7 kan je die fec in antenne afstelling gewoon veranderen ,waarom krijg ik dan geen ontvangst op 23.5 en op de 2 andere astras wel ,en als die 2 goed staan moet de 23.5 ook goed staan die drie astras horen bij elkaar met een triple lnb ,dus de fec is het dan ook niet pfff ,als ik op zenders zoeken ga dan vindt de decoder de drie astras met 100% sterkte en niveau,als ik de kanalen inlaadt laad hij bij de drie astras kanalen ,toch kan ik de vertikale niet ontvangen op 23.5 maar zelfs als ik op lnb 2 geen sat ingeef zegt die nog bij status 23.5 100% horizontaal ,ik wordt er stilaan ....🤪 Van ,op de m7 met dezelfde schotel en lnb werkt alles 100%
Sprietje Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Het is een treurige zaak dat die Philips-tv 100% signaalsterkte en 100% signaalkwaliteit aan geeft. Daar kun je toch niets mee. Je weet helemaal niet of je schotel wel 100% goed staat uitgericht want bij nog net een tikkie beter afstellen gaat hij echt geen 106% aangeven. Je weet dus niet of je schotel wel 100% goed staat afgesteld. Ik heb zo het vermoeden dat je Philips-tv net iets minder gevoelig is dan je M7-ontvanger en dat je daarom problemen hebt. Op een gegeven moment ontving je toch wel zowel de horizontale als de verticale transponders van de Astra 3? Dus er is blijkbaar niets mis maar hebt de meeste tijd net iets te weinig signaal voor een correcte weergave ondanks die jubelende informatie van 100%. Zorg eerst eens dat de schuinte van de triple-lnb goed staat. Dat is afhankelijk van in welke regio de schotel staat. Waar zit je ongeveer, dan zal ik je de precieze schuinte opgeven. Welke schotel gebruik je precies? Is dat de originele van Canal Digitaal, een schotel van 60cm breed of een andere?
Xvs1100 Geplaatst: 10 uren geleden Auteur Geplaatst: 10 uren geleden Ik had even de vertikale een half u ,nadat ik een stukje kabel had verwijderd,dacht misschien oxidatie ..toen had ik plots wel ontvangst ..voor even ,de schotel is een sab van 80 cm ik zit in regio Sint niklaas België,ik regel de schotel af met een sab satfinder,zo fijn als mogelijk ,op de m7 heb ik op de 23.5 signaalsterkte 80 kwaliteit 86 op de andere 2 ong het zelfde ,die 100% dat de tv aangeeft weet ik ook wel dat dat niet kan ,maar als ik geen sat instel ,op de lnb,s en de tv zelf sat,s laat zoeken ,vindt hij 1,3,2 astras ...kanalen inladen lukt eveneens waarom zou de schotel dan toch niet goed staan ? Schuin zetten van de triple ben ik ook mee bezig geweest ,mm per mm haalt niets uit ,blijkbaar en zo secuur hoeft dat schuin zetten nu ook weer niet dacht ik ..
Xvs1100 Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden Alle transponders zijn van tv verdwenen ...geen kanalen meer geïnstalleerd,ik steek de kabel terug in de m7 en kijk ,wat betreft schuin zetten van de lnb ,is dat niet om de linkse en rechtse kop in het signaal te krijgen astra 1 en 2 ? En maakt dat niets uit voor de middelste lnb dacht ik ,want als je maar 1 lnb hebt ......
Moderator ceesv Geplaatst: 9 uren geleden Moderator Geplaatst: 9 uren geleden 1 minuut geleden, Xvs1100 zei: wat betreft schuin zetten van de lnb ,is dat niet om de linkse en rechtse kop in het signaal te krijgen astra 1 en 2 ? Je zal Astra 1 en Astra 3 bedoelen. Astra 2 hangt op 28,5 graden oost. De schuinstand of skew van de lnb is om de kromming van de Clarke belt te volgen. Dat schuin zetten maakt het verschil tussen wel en geen onvtangst. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Xvs1100 Geplaatst: 9 uren geleden Auteur Geplaatst: 9 uren geleden Sprietje vergist u zich nu niet ?astra 1 19.2 op lnb 1 astra3 23.5 op lnb 2 ( middelste ) en astra 2 29.8 op lnb 3 of vergis ik mij ?
Sprietje Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden (aangepast) Een triple-lnb op een schotel van 70x78cm uitrichten is een heel secuur werkje en veel moeilijker dan op een schotel van 60x65cm waar hij eigenlijk voor gemaakt is. In Ten Bos bij Sint Niklaas moet de triple-lnb 14,8 graden schuin staan. Gebruik daarvoor de bijgevoegde mal van 15 graden die je even achter op de lnb plakt. Het schuin zetten van de triple-lnb is niet alleen om er voor te zorgen dat de koppen van de Astra 19,2 en 28,2 maximaal signaal ontvangen maar ook om de schuinstand van de antenne (skew) van de middelste lnb (Astra 23,5) in een optimale positie te zetten. Gebruik in ieder geval niet de Philips-tv om je schotel te fijntunen maar bijv. de M7-ontvanger of de Sab satfinder. Richt de schotel optimaal uit op de Astra 23,5 zodat je daar de beste signaalkwaliteit hebt en let er tevens op dat de signaalkwaliteit van de Astra 19,2 en 28,2 ongeveer gelijk is. De diseqc-volgorde van de Canal Digitaal Triple-lnb is: Astra 19,2 #1 Astra 23,5 #2 Astra 28,2 #3 9 uren geleden aangepast door Sprietje
Xvs1100 Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Geplaatst: 5 uren geleden 3 uren geleden, Xvs1100 zei: Sprietje vergist u zich nu niet ?astra 1 19.2 op lnb 1 astra3 23.5 op lnb 2 ( middelste ) en astra 2 29.8 op lnb 3 of vergis ik mij ? Sorry was voor ceesv bedoeld .@ sprietje bedankt voor de skew afbeelding ,ik heb de lnb zo gezet ,stond bijna zo ,maar dat maakt totaal geen verschil in de signaal sterkte of kwaliteit,wat u zegt een 64 cm dish makkelijker af te regelen weet ik ook en klopt ...maar bij een 80 cm heb je een hoop meer regen ,sneeuw reserve ,bij het minste oneer was de ontvangst weg op mijn 64 cm op de 80 mag het al lelijk doen ,en een 80 is vrij goed af te stellen ,is een signaal sterkte 80% en kwaliteit 86/87 % niet goed afgesteld dan ? ,ik krijg er echt niet meer uit en ben een redelijk geduldig man op het afregelen ,dus ik heb de schotel nogmaals afgeregeld met uw skew resultaat Astra 1 19.2/ 80% sgnl 85% niveau Astra 3 23.5/ 82% sigl 87% niveau Astra 2 28 .2 /80% signal 84% niveau Is dat dan niet goed afgeregeld? Doen jullie beter ? Zoja ..moet ik terug aan de slag ! Schotel staat 1,50 laag op een ijzeren paal in beton 100% waterpas zoals het hoort , kleine anekdote ik heb gisterenavond de automatische update van zenders aan gezet ,deze morgen zette ik de tv aan ..en een bericht er is een update voor die en die zenders ik doe die update ...er zijn geen kanalen / zenders gevonden ,de drie transponders waren weg 0 ontvangst ,ik steek de coax in de m7 ....astra 3 87% enz ?? Morgen installeer ik een Philips update in de tv .... afwachten of dat soelaas brengt aan de schotel kom ik niet meer aan ,die heeft nog nooit zo perfect gestaan ...voor mij althans 👍
Xvs1100 Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden Met het schaamrood op de wangen kom ik jullie vertellen dat het een constructie fout is dat al dagen met mijn voeten speelt en met die van jullie ntrlk ook ,ik kijk toch nog even de lnb na want plots is de ontvangst van 87% naar 76% gezakt op de m7;...wat stel ik vast ,er zit een paar mm 4/5 is dus bijna halve cm ,speling op de lnb houder die in de arm schuift ,dus ik regel af draai de lnb op sprietje zijn graden boog foto ( waarvoor dank ) ik ga een uur later terug meten omdat het signaal verzwakte ,en ja ik kan de lnb kop een halve ( bijna ) cm op en neer bewegen,nooit gevoeld ,en die lnb zakt door zijn zware gewicht heel traag naar beneden ,ik heb er staan op zien ...dus morgen nieuwe lnb houder erin er rond en alles opnieuw.....wel raar dat m7 wel gewoon beeld blijft geven ...,maar goed anders zat ik nu naar een zwart beeld te staren 🤔wordt vervolgd 📡
Xvs1100 Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden 1 minuut geleden, Xvs1100 zei: Met het schaamrood op de wangen kom ik jullie vertellen dat het een constructie fout is dat al dagen met mijn voeten speelt en met die van jullie ntrlk ook ,ik kijk toch nog even de lnb na want plots is de ontvangst van 87% naar 76% gezakt op de m7;...wat stel ik vast ,er zit een paar mm 4/5 is dus bijna halve cm ,speling op de lnb houder die in de arm schuift ,dus ik regel af draai de lnb op sprietje zijn graden boog foto ( waarvoor dank ) ik ga een uur later terug meten omdat het signaal verzwakte ,en ja ik kan de lnb kop een halve ( bijna ) cm op en neer bewegen,nooit gevoeld ,en die lnb zakt door zijn zware gewicht heel traag naar beneden ,ik heb er staan op zien ...dus morgen nieuwe lnb houder erin er rond en alles opnieuw.....wel raar dat m7 wel gewoon beeld blijft geven ...,maar goed anders zat ik nu naar een zwart beeld te staren 🤔wordt vervolgd 📡 Bij het vastdraaien van de coax duw ik dus de lnb kop naar beneden en die gaat dan heel stilletjes terug naar boven ,de lnb zakt stilletjes onderuit .maar dat heb ik nooit gevoeld of gemerkt
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen