Xvs1100 Geplaatst: 17 januari Auteur Geplaatst: 17 januari Het mooie cristal light beeld is toch heel mooi ,en in 9 jaar nog nooit een defect gekend ,mijn vorige een lg was na 6 jaar al op ..en gevoeliger dat weet ik eigenlijk niet ,de schotel staat al 7 jaar met die triple erop er zat eerst een dubbele in dus ik moest dan niets afstellen ,gewoon de trippel erin en klaar ,misschien heb ik indertijd de schotel afgesteld met een doorgezakte lnb ? Ik had toen nog geen satfinder en stelde de schotel af op een draagbaar tvtje dus moest geen coax uit de lnb draaien of op draaien ...ach morgen wassen we dat lnb varkentje en de Philips zou het moeten doen ,wordt dus vervolgd ,en op al de decoders die ik al gehad heb scheelt de signaal aanduiding soms veel ,en weet u misschien raad ,ik heb nog een dsr 8141 liggen die naar fabrieksinstellingen is gezet ,en nu blijft die hangen in opstart ,die wil eerst updaten ...maar ik dacht dat de laatste update in 2014 was ,is daar nog iets mee aan te vangen ?
Sprietje Geplaatst: 18 januari Geplaatst: 18 januari Dat zal wel een slechte condensator in de voeding zijn. Kijk eens even of er condensators van de voeding bol staan.
Xvs1100 Geplaatst: 18 januari Auteur Geplaatst: 18 januari Aan de voeding mankeert niets ,als je een dsr 8141 eerste x opstart ,wil die eerst een update via de satelliet ,maar die updates zijn er niet meer dus blijft die daar in hangen , misschien was er een mogelijkheid om ergens bij iemand een update op usb te krijgen en zo in te laden ...zo kan ik mijn tv ook updaten , Nu het tv decoder onding verhaal ,lnb houder is vervangen lnb staat 100% terug vast ,heb de elevatie ook terug moeten goed zetten 29,9 ,de schotel afgeregeld op een sab decoder ,fijn getuned zo goed mogelijk ( veel te koud ) astra 3 signal sterkte 82% kwaliteit 88% astra 1 78/84 en astra 2 78/85% ,goed dus ,coax in de m7 zelfde ontvangst waardes ,coax in de tv astra1 /2/3 geen signaal ,sprietje heeft gelijk Philips tv,s zijn krengen 😂bij beter weer gaat de tv mee naar buiten en ga ik het afregelen nog eens via de tv proberen ....dan staat die ook al dichter bij mijn remork 😄
Xvs1100 Geplaatst: 18 uren geleden Auteur Geplaatst: 18 uren geleden Aan allen ,bij dit welgekomen zacht weer ,even de tv bij de schotel gezet ,alles op de schotel eerst piekfijn afgeregeld,de sjabloon van sprietje achterop de lnb geplakt en de lijn waterpas ....elevatie 29,7 ,op 28,7 wat men opgeeft voor Antwerpen klopt hier niet 25 km van Apen,dus schotel links rechts mm per mm geen beeld op de vertikale,dan terug op de m7 beetje links ,rechts prima ontvangst v&h. ,kabel in de tv 0 vertikale wel h,dan maar tv terug binnen gezet en satfinder uit de doos gehaald,ik monteer die tussen de kabels ....zonder aan schotel te komen beeld op vtm de vertikale kanalen op de tv ontvanger niet op de m7 ,ok schotel vast gezet , satfinder ertussen uit ,kabel in de lnb ....vertikale weer foetsie??? Satfinder er terug tussen en vertikale werken weer ,nog maar is de f connector vervangen ,zonder satfinder weer geen vertikale,dus nu zit satfinder er tussen goed ingepakt tegen de regen en ik heb de vertikale kanalen op elke astra ,kan iemand mij zeggen wat er aan de hand is ,nu ik de schotel voor de vaste tv ontvanger heb afgeregeld,klopt de afregeling op de m7 niet meer heel slechte ontvangst en geen vertikale meer .het is net omdat de satfinder een beetje volt gebruikt dat de vertikale wel werken ..wat ik nog heb ontdekt een m7 blijft constant stroom aan de lnb leveren in stand by ,de tv in stand by en ook geen voltage meer op de lnb ,dus de m7 is een verslinder ..
Xvs1100 Geplaatst: 17 uren geleden Auteur Geplaatst: 17 uren geleden Een uur later tv aan wat dacht je ...vertikale geen ontvangst,nu wordt ik stilaan boos ... satfinder terug uitgepakt alles afgekoppeld,na gekeken,weer aangekoppeld...weer beeld ,en tv al 5 x af en op en beeld blijft , satfinder terug ingepakt ,nog steeds beeld ,ik hoop vanavond ook beeld ,ik zou een nieuwe triple lnb willen bestellen ,maar in België of Nederland niet meer verkrijgbaar.snik
Xvs1100 Geplaatst: 16 uren geleden Auteur Geplaatst: 16 uren geleden Triple gevonden en voor een belachelijk lage prijs van 36,70€ nieuw, ik herinner mij bij tv vl +-90€ te hebben betaald.triple is besteld misschien brengt dat soelaas? .
Moderator ceesv Geplaatst: 15 uren geleden Moderator Geplaatst: 15 uren geleden Wanneer de ene ontvanger goed werkt op een uitgang van je LNB en een andere ontvanger op dezelfde uitgang slechts ten dele werkt lijkt het probleem in die betreffende ontvanger te zitten. Voor verticale transponders zet je ontvanger 13 Volt op de coax kabel, voor horizontale ontvangst 18 Volt. Het lijkt erop dat je ene ontvanger een hogere spanning dan 13 Volt op de kabel zet waardoor je LNB niet naar verticale ontvangst schakelt. Door de signaal zoeker ertussen te schakelen wordt er een extra verbruiker aan de ontvanger aangesloten waardoor de spanning lager wordt en de LNB alsnog omschakelt. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Xvs1100 Geplaatst: 15 uren geleden Auteur Geplaatst: 15 uren geleden Ceesv , dat is ook mijn idee .dus andere triple gaat niet helpen ? Dan blijft de satfinder er tussen tot die de geest geeft ,en ik de m7 terug in gebruik moet nemen .maandag eerst de nieuwe triple eens proberen..
Moderator ceesv Geplaatst: 15 uren geleden Moderator Geplaatst: 15 uren geleden De 13 Volt drempel tolerantie van een andere LNB kan net het verschil maken, kwestie van uitproberen. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Xvs1100 Geplaatst: 15 uren geleden Auteur Geplaatst: 15 uren geleden Ik hoop het dat de nieuwe lnb geen moeite heeft met wat mijn decoder stuurt aan V ,de oude triple is ook al wel 6 jaar ...wat nu leuk is ..de schotel arm geeft licht ..omdat de satfinder onder de arm is geplakt in een doorschijnend plastiek bakje tegen de regen .😄
Xvs1100 Geplaatst: 15 uren geleden Auteur Geplaatst: 15 uren geleden Inverto Triplefeed Monobloc Single / 3 graden Deze triple besteld ,staan wel andere graden op 16 o enz maar dat maakt niet veel uit volgens mij,ik denk dat deze ook voor de drie astras zal werken .?
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen