Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

vermits het blijkbaar te moeilijk is een deftige link te plaatsen doe ik het ff en waar zie jij in de lijst ZDF staan ?

https://flysat.com/en/satellite/astra-1p

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

De dB waarde weet ik niet meer, maar was stukken lager dan die van ARD Zenders, Ja die werken nog.

Misschien kunnen ze nog wat doen net als

Astra 3B naar C, die kon ik eerst ook niet ontvangen en werken nu als een tierelier.

Vu+ Uno 4K SE en 1TB HDD / Samsung 65'' UHD Smart TV.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:
8 minuten geleden, bellejt zei:

vermits het blijkbaar te moeilijk is een deftige link te plaatsen doe ik het ff en waar zie jij in de lijst ZDF staan ?

https://flysat.com/en/satellite/astra-1p

Ge kunt dat vinden op de homepage dit is waar de dagelijkse veranderingen staan van diverse zenders die gestopt zijn of veranderd van frequentie.

Hopelijk hebt ge hier iets aan.

Vier schotels, 150, 120, 90 en 120** cm., voor Astra 1 & 3, Hotbird/Eurobird, Türksat,   ** is tijdelijk buiten gebruik.

Geplaatst:

zoals gezegt : zet een FOTO van waar jij daar ZDF vind

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

Ik heb zelf nog even gekeken en vind ZDF ook niet, wel vreemd want de frequentie

11.361 H 22000 2/3  8PSK doet echt niks meer en ook 11.552 H 22000 2/3  8PSK.

Geplaatst:

ZDF op 11362 H doet het nog full ontvangst hier en op 11552 zit geen ZDF

Geplaatst:
4 minuten geleden, Emekli zei:

Ik heb zelf nog even gekeken en vind ZDF ook niet, wel vreemd want de frequentie

11.361 H 22000 2/3  8PSK doet echt niks meer en ook 11.552 H 22000 2/3  8PSK

dit zijn Beierse zenders.

Geplaatst:

Ik dacht dat gij in Vlaams Limburg woonde en dan zit ge altijd goed met de footprint.

Tot morgen allen het is hier twee uur later en ga zo eten.

Geplaatst:

Het ziet ernaar uit dat zuid Turkije minder signaal is geworden dan voorheen. Op het Duitse forum wordt wel 100 km oostelijk van Istanbul genoemd met 90 cm geen probleem maar dat is zomaar 500 km van het zuiden verwijderd. Ik denk niet dat SES Astra hieraan nog gaat tweaken, dat lijkt me van tevoren heel nauwkeurig vastgesteld.

Geplaatst:

Vandaag is ORF Digital en ZDF Vision verplaatst naar Astra 1P.

https://www.flysat.com/en/satellite/astra-1p

feedhunting , a crazy hobby !

Edison OS mio 4K UHD + Octagon SF8008 4K UHD + Dr.HD F15 + Edison OS mini + Technomate TM-5402 HD M3 CI   , Moteck SG2100 + Deltastar 90 cm + Invacom C120 QDF-031 Quad lnb + SkyStar HD2,TBS5927 , en TT-budget S2-1600 kaart. Channel Master 180 cm schotel + ESX241 lnb voor C-band.

DVB-T2 via Oostvleteren,Egem,Mont des Cats,Bouvigny en Doornik.

Geplaatst:
3 uren geleden, OFDM zei:

Het ziet ernaar uit dat zuid Turkije minder signaal is geworden dan voorheen. Op het Duitse forum wordt wel 100 km oostelijk van Istanbul genoemd met 90 cm geen probleem maar dat is zomaar 500 km van het zuiden verwijderd. Ik denk niet dat SES Astra hieraan nog gaat tweaken, dat lijkt me van tevoren heel nauwkeurig vastgesteld.

Het lijkt er in ieder geval op dat elke nieuwe satelliet weer beter in staat is scherpere begrenzingen van footprints te produceren met daarbinnen meer dB's.  (Dus een technische (door)ontwikkeling vanaf de introductie van de UK spot beam.)

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst: (aangepast)

Dat is allemaal leuk,  maar laat ze dan een footprint publiceren zodat hun klanten en kijkers weten waar ze aan toe zijn.   

aangepast door Codx

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

• Moderator
Geplaatst:

Ik denk dat een betrouwbare footprint alleen samengesteld kan worden door gebruikers ervaringen.

Vooraf blijft gissen, meer als een globale veronderstelling zit er niet in.

Voor de gebruiker is alleen de dekking binnen de landsgrenzen van belang, niet hoeveel overspil er in Turkije er zal zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen