Moderator ceesv Geplaatst: 19 januari Moderator Geplaatst: 19 januari Glasvezel is optisch, UTP elektrisch. Omdat modem en router bij je nieuwe provider separate apparaten zijn heb je nu een extra verbinding, in UTP koper verbinding. Je modem is aangesloten met een optische kabel. Bij je oude provider waren modem en router in een kast gebouwd en zag je de koperverbinding tussen modem en router niet. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Mojo Geplaatst: 19 januari Geplaatst: 19 januari 4 minuten geleden, sattos zei: Vorige contract had ik gele glasvezel kabel naar de modem.Bij deze loopt een utp kabel naar de modem. Ja kan. Heb je toen een modem gehad waar dat kon You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 19 januari Moderator Geplaatst: 19 januari 36 minuten geleden, sattos zei: Bij deze loopt een utp kabel naar de modem. Nee, naar je modem loopt een glasvezel kabel, van het modem naar je router een UTP kabel. Voor je internet beleving maakt dit geen verschil. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Rollerboy Geplaatst: woensdag om 03:59 Geplaatst: woensdag om 03:59 Op 19-1-2025 om 18:38, ceesv zei: Glasvezel is optisch, UTP elektrisch. Omdat modem en router bij je nieuwe provider separate apparaten zijn heb je nu een extra verbinding, in UTP koper verbinding. Je modem is aangesloten met een optische kabel. Bij je oude provider waren modem en router in een kast gebouwd en zag je de koperverbinding tussen modem en router niet. Zo leg ik het uit aan mensen die mij daarom vragen of bij discussie. : -optisch = wat je kan zien, is dus een kabeltje waar licht uitkomst (aan de snelheid van het licht). Is sneller dan het geluid. licht kan door glasvezel, elektriciteit niet. -Koper geleiders geleiden magnetische velden, is dus elektriciteit. -analoog zijn golven, oud systeem, radiogolven. is te horen, zwak en/of slecht signaal. wel ruis mogelijk bij slecht ontvangst. -digitaal zijn1-tjes en 0-tjes (nulletjes). 000100100101010110 DAB enzo is digitaal. 2 mogelijkheden bij een radio ontvangst: wel of geen signaal. geen ruis. -platenspeler is analoog (geruis en krassen) met een naald. te traag of te snel, kan je afregelen. -cd speler is digitaal 1000011001111000110101 zuivere kwaliteit, altijd hetzelfde geluid. nooit te snel of te traag. Vroeger had men die discussie ook met de cd speler. Sommige cd spelers hadden een optische uitgang (voor glasvezel), maar de meeste versterkers waren (toen) nog analoog en hadden geen digitale ingang voor een glasvezelkabel. De luidsprekers zijn dan weer analoog (werken op een magneet). Je was niet mee als je geen digitale versterker had. Satelliet ontvangst is nu digitaal (bij slecht ontvangst blokjes. ), vroeger had ik nog een analoge ontvanger. (bij slecht ontvangst lijntjes en ruis. ) Bij oude t'v bleef het beeld niet hangen, was er was geen geheugen in de tv. Bij digitale tv/ontvanger blijft bij ontvangst problemen het beeld op tv staan omdat het geheugen het beeld weer probeert samen te stellen. De discussie of je glasvezel in huis hebt of niet? De snelheid hangt af van je traagste deel. Dat is je router(wifi). Geniet er maar van. Ik woon in een regio waar het nog niet aan de orde is, terwijl hier al bijna 30 jaar glasvezel ligt maar niet voor ons. Ik denk voor militaire doeleinden, maar dat kunnen roddels zijn 😉
Big fellow Geplaatst: gisteren om 17:01 Geplaatst: gisteren om 17:01 @sattos wat maakt voor jou je aansluiting glasvezel? Alleen als er een glasvezel naar jouw modem gaat? Zo ja, dan uitzoeken of jouw provider dit ondersteunt, zelf een modem kopen met een glasvezel aansluiting, en dan zelf het modem configureren conform de provider instructies. Als je dat niet wit doen, dan gewoon de huidige opstelling behouden, waarbij de glasvezel aansluiting die je woning binnenkomt, wordt omgezet in een utp aansluiting. (Wat het vele malen eenvoudiger maakt). “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Mimisiku Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Bij de meeste FTTH verbindingen krijg je gewoon een ONT (Genexis, Nokia etc). Dan een LAN verbinding naar een (provider) router. In het andere geval een fiber router met een geschikte Gbic. PON, APON, XGSPON. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen