cromo Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Ja de meeste mensen zitten in een systeem ingericht door kapitalistische providers die niet graag hebben dat hun signalen over de landsgrenzen kunnen worden bekeken. Voor veel oudere overwinteraars wordt het op de duur moeilijk om op de hoogte te blijven van het rijlen en zeilen in het thuisfront. Ook het uitdragen van cultuur overheen de landsgrenzen wordt stilaan onmogelijk. Spijtig.
Goldwing Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Er wordt steeds gezegd dat een VPS niet toereikend is, maar op de vraag wat de minimale eisen voor de site te laten draaien zijn wordt geen antwoord gegeven. Voor het aanbieden van een mogelijke oplossing zou dat wel makkelijk zijn om te weten. Wavefrontier T90 met 12 Smart Octo LNB's Archsat met 3 Smart Octo LNB's 1x Dreambox 8000, 4x Dreambox 800se en 2x Dreambox 800 28.2e - 23.5e - 19,2e - 16.0e - 13.0e - 10.0e - 4.8e - 0.8w - 4.0w - 8.0w - 12.5w - 15.0w - 22.0w - 30.0w - 40.5w
Beheerder Michel Geplaatst: 27 januari Auteur Beheerder Geplaatst: 27 januari Wie zegt dat waar? Ik zeg dat ik dat niet will omdat er recentelijk nog een nieuwe server is aangeschaft die lastig verkoopbaar is De werkelijke besparing is ook te verwaarlozen omdat je best wel een flinke VPS met de nodige toeters en bellen nodig hebt om sat4all en mailserver soepel te kunnen draaien. Ik ga ook niet sat4all bij een of andere wazige buitenlandse prijsstunter hosten. Het moet wel goed en betrouwbaar zijn. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Beheerder Michel Geplaatst: 27 januari Auteur Beheerder Geplaatst: 27 januari 1 uur geleden, Goldwing zei: Er wordt steeds gezegd dat een VPS niet toereikend is, maar op de vraag wat de minimale eisen voor de site te laten draaien zijn wordt geen antwoord gegeven. Voor het aanbieden van een mogelijke oplossing zou dat wel makkelijk zijn om te weten. Sat4all heeft een database van iets meer dan 7GB, dus je hebt om de database in RAM te laden al 8GB nodig. Om het systeem een beetje soepel te laten draaien is 12-16GB RAM dus niet overdreven veel. Disk space minimaal 200GB, we zitten nu al op 168GB incl de lokale backups van de afgelopen 5 dagen. CPU minimaal 4 cores. Traffic +/- 600GB per maand. Voor de mailserver zijn minimaal 1 CPU core, 6GB RAM en 50GB diskspace genoeg. Voor die beide ben je bij een beetje fatsoenlijke VPS aanbieder zo 125-150 euro incl. btw per maand kwijt en daarvoor zou ik ook 1u colocatie kunnen huren en dan heb ik een vele malen sneller systeem (en jullie dus een snellere site). Los daarvan vertrouw ik de meeste VPS-aanbieders niet om de AVG gevoelige data van 30.000 sat4all gebruikers te hosten. Ik regel de beveiliging en toegankelijkheid van het systeem liever zelf. 3 1 Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: 27 januari Geplaatst: 27 januari Als ik zo kijk kun je voor 4 - 5 tientjes p/mnd prima colocation regelen. https://www.hostinginnederland.nl/colocatie/ SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Beheerder Michel Geplaatst: 28 januari Auteur Beheerder Geplaatst: 28 januari Ik denk dat die site al 10 jaar niet meer geupdate is, maar al jij er 1 weet te vinden die het daadwerkelijk doet voor die prijzen, zou ik het heel knap van je vinden. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Goldwing Geplaatst: 1 februari Geplaatst: 1 februari Zelf draai ik 3 VPS's bij Contabo, 1 daarvan heeft 16GB RAM en een AMD EPYC Processor (with IBPB) met 6 cores ter beschikking. En het draait op Debian Linux 12 (kan ook op andere linux distros) Uptime van +200 dagen en draait prima. Kosten, €9.69 per maand (voor die ene VPS) Lijkt mij meer dan genoeg, en betaalbaar, en ja, dan heb je een server liggen die niks doet, maar tot je een goeie locatie hebt voor die server zou dit -naar mijn mening- een prima tussenoplossing zijn. Beter dan straks volledig offline gaan lijkt me. Wavefrontier T90 met 12 Smart Octo LNB's Archsat met 3 Smart Octo LNB's 1x Dreambox 8000, 4x Dreambox 800se en 2x Dreambox 800 28.2e - 23.5e - 19,2e - 16.0e - 13.0e - 10.0e - 4.8e - 0.8w - 4.0w - 8.0w - 12.5w - 15.0w - 22.0w - 30.0w - 40.5w
Con Geplaatst: maandag om 14:11 Geplaatst: maandag om 14:11 Op 24-1-2025 om 10:21, bellejt zei: of je doet zoals beneluxspoor een crowdfunding om de kosten te betalen.We geven daar regelmatig een 5 eurootjes om het forum levend te houden Goed idee!!! Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Codx Geplaatst: maandag om 16:20 Geplaatst: maandag om 16:20 Op 28-1-2025 om 07:13, Michel zei: Ik denk dat die site al 10 jaar niet meer geupdate is, maar al jij er 1 weet te vinden die het daadwerkelijk doet voor die prijzen, zou ik het heel knap van je vinden. Ik zou die lijst nog maar is goed nakijken want er staan er zelfs meerdere op die het voor die prijs doen. Je zit dan wel in iets kleinere dc's. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Beheerder Michel Geplaatst: woensdag om 10:25 Auteur Beheerder Geplaatst: woensdag om 10:25 Inmiddels een reactie van de partij die de IS activiteiten van KPN overgenomen heeft. We gaan van €249,00 incl. BTW (waar we ook nog een flinke korting op kregen) per kwartaal naar €379,00 excl. btw per maand Dat is voor ons niet haalbaar. Ik moet dus nu echt gaan kijken naar een alternatief. We hebben een paar aanbiedingen, echter maar 1 waar ik prijstechnisch iets mee kan, maar die zitten op 2uur15min reisafstand. Wat in ieder geval niet gaat gebeuren is dat we er stelselmatig geld bij moeten leggen. Dit is een hobby en eigenlijk niet eens mijn hobby meer. Zodra de kosten hiervoor gaan oplopen, kan ik niet anders dan de site uiteindelijk stopzetten. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 11:38 Geplaatst: woensdag om 11:38 Dat zou erg jammer zijn @Michel om de site stop te zetten. Maar wel ook enigszins te begrijpen want dergelijke kosten zijn voor een hobby forum hoog, te hoog. Misschien vinden we met z'n allen nog een mogelijkheid. Met z'n allen is er eventueel ook een lobby mogelijk die één mescenas of meerdere vinden kan. Stay Awhile Röyksopp, Susanne Sundfor
OFDM Geplaatst: woensdag om 12:19 Geplaatst: woensdag om 12:19 (aangepast) Ik zou graag meedenken aan oplossingen maar ben te weinig in IT bekend. Wat ik mij wel afvraag is of de kosten afhankelijk zijn van de hierboven genoemde forum grootte. Dan is snoeien in oude data misschien nog te overwegen. Beter dan stoppen. Een crowdfunding is toch eenmalig? In feite moeten we betalende leden hebben als het niet voordelig lukt. Welk bedrag zou dat op uitkomen, ik vind dat niet bezwaarlijk. Maar het geeft ook wel weer rompslomp = meer werk. Verder kan ik via nog wel wat navragen voor het huren van ruimte maar ik heb geen gegevens waar ik wat van begrijp behalve de opsomming uit een eerdere post. woensdag om 12:30 aangepast door OFDM
Mrbeam Geplaatst: woensdag om 12:34 Geplaatst: woensdag om 12:34 2 uren geleden, Michel zei: Inmiddels een reactie van de partij die de IS activiteiten van KPN overgenomen heeft. We gaan van €249,00 incl. BTW (waar we ook nog een flinke korting op kregen) per kwartaal naar €379,00 excl. btw per maand Dat is voor ons niet haalbaar. Ik moet dus nu echt gaan kijken naar een alternatief. We hebben een paar aanbiedingen, echter maar 1 waar ik prijstechnisch iets mee kan, maar die zitten op 2uur15min reisafstand. Wat in ieder geval niet gaat gebeuren is dat we er stelselmatig geld bij moeten leggen. Dit is een hobby en eigenlijk niet eens mijn hobby meer. Zodra de kosten hiervoor gaan oplopen, kan ik niet anders dan de site uiteindelijk stopzetten. Niet leuk om te horen, maar 100% begrijpbaar. Wavefrontier T90, Vu+ Duo 4k SE (DVB-S2x/FBC & DVB-T2), Octagon SF4008 (2x DVB-S2x & 1x DVB-T2), Mut@nt HD51 (DVB-S2x & DVB-C), TBS6920 & TBS6925
Erwinnaar Geplaatst: woensdag om 12:36 Geplaatst: woensdag om 12:36 Lekenvraag: Is er waardevolle informatie te downloaden mocht het zover komen dat het op zwart gaat hier? Met name afdeling schotelpark. Dat is goud waard voor de leek! (en mezelf).
Tonskidutch Geplaatst: woensdag om 12:49 Geplaatst: woensdag om 12:49 Terecht zeg je dat is goud waard... Dat krijg je hier op sat4all dus op dit moment zomaar om niet. Een dergelijk forum is als we ,afgezien van de lolbroeken en trol topics, daadwerkelijk ook kundige hulp en adviezen bieden die altijd goud waard zijn! Doe mee en ontdek oplossingen voor dit probleem. Stay Awhile Röyksopp, Susanne Sundfor
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen