Beheerder Michel Geplaatst: 5 uren geleden Beheerder Geplaatst: 5 uren geleden Helaas zijn we vandaag getroffen door een redelijk bizarre 'storing'. KPN heeft de colocation-hostingactiviteiten verkocht aan een andere partij en had ons daarover 'vergeten' te informeren. Hierdoor kon het gebeuren dat vandaag onze beide servers buiten ons medeweten door de nieuwe partij uit het rack zijn verwijderd. Als wij KPN niet zelf gebeld hadden, lagen de servers nu ergens bij de gevonden voorwerpen, vrees ik, want men had geen idee van wie ze waren en welk subnet erop zat. 🙈 Dat terwijl al onze gegevens bij KPN gewoon in de administratie stonden. We kregen in het verleden immers ook ieder kwartaal een factuur, we hadden een klantnummer, IP-subnet en werkend e-mailadres. Gelukkig kon het e.e.a. relatief snel worden opgelost. De nieuwe partij gebeld, excuses gekregen voor de mix-up en de garantie gekregen dat ze de servers met enige spoed in het nieuwe DC zouden plaatsen. Dat is inmiddels gebeurd, zo lees je hier. Met dank aan dit bedrijf (waarvan ik de naam vooralsnog niet noem) voor het snelle en adequate handelen. Helaas betekent dit wel dat we binnenkort waarschijnlijk zonder hostingpartij zitten. De nieuwe partij gaat een offerte uitbrengen, maar gezien hun corebusiness denk ik niet dat het bedrag onder de streep gaat passen bij ons beschikbare (zeer kleine) budget. Het is ook niet in hun belang om servers van derden te hosten. Ik ga ervan uit dat ze ons ruim de tijd zullen geven een oplossing te vinden, maar daarover volgende week meer. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
mereltje Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Dus gaat KPN van hun probleem het jouwe maken ! Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Beheerder Michel Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Beheerder Geplaatst: 5 uren geleden Daar lijkt het op inderdaad, aan de andere kant heeft oorspronkelijk WideXS ons destijds enorm gematst met de hosting en die zijn daarna overgenomen door Cable & Wireless, die weer door ION-IP, die partij weer door Interned Services, die uiteindelijk overgenomen zijn door KPN. KPN had kennelijk spijt en verkocht het IS klantenbestand weer aan een andere partij en zo zitten we nu in deze spagaat. Toch ben ik alle betrokken partijen dankbaar dat dit zo lang heeft mogen duren, maar het ziet er naar uit dat er nu wel een einde aan komt. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
mereltje Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden En hopen dat het onder de zelfde condities door kan gaan Groeten Willy Luister naar ieders kritiek maar behoud je eigen oordeel (William Shakespeare)
Beheerder Michel Geplaatst: 5 uren geleden Auteur Beheerder Geplaatst: 5 uren geleden Dat gaat vrijwel zeker niet gebeuren en aangezien we dan met de kosten niet uitkomen, moet ik hard op zoek naar een betaalbare oplossing. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
D.Quijote Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Bedankt voor de informatie. M7 sat 801, Amiko HD 8155 en HD 8165 + combo
sattv4iedereen Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Hopelijk blijft het ( gratis) bestaan. Want ik lees iedere dag de nieuwe berichten, zoals andere mensen de krant lezen. Kan het forum niet blijven bestaan, dan zal ik op andere plaatsen moeten gaan zoeken wat ik zeer erg zou vinden. Succes Michel met je onderhandelingen! Ontvangst van de astra 3 satelliet met een selfsat h50D via de vu zero 4K.cd multiroom pakket met mz 102 en een vu uno 4k dvb-c fbc tuner met ci+ tv met een kaartje( telenet ). Gigablue bijgekomen voor sat en kabel.Informatie die ik geef, gaat over de Belgische situatie, tenzij anders vermeld|
Drs. IJzerbout Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden Waarom niet wat betalen ervoor? "On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."
Big fellow Geplaatst: 1 uur geleden Geplaatst: 1 uur geleden Als iedereen nu regelmatig een kopje koffie doneert, dan komt het goed. (Zie knop op forum home page) “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen