Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Om hoeveel opslag cq dataverkeer hebben we het hier in de maand? 

Ik heb een aantal vps'en draaien bij een partner en verzorg hosting etc voor een klein bedrag per maand.

Ben zelf ook alles mijn en andere  domeinnamen van argeweb aan het verhuizen naar transip ook ivm absurde verlengingskosten.

We kunnen altijd kijken wat ik voor jullie kan betekenen, je zit dan voor onder de €100 euro per jaar met je eigen plesk panel.

VU+ Duo 4K SE DVB-S2X FBC, 320Gb Hdd,  VTi 15.0.3 Stable.
ChannelMaster 1.0m offset - Inverto Ultra Black Twin, 18"Act(RVS) + V-Box2
Wavefield T90, 12x Lnb (39East - 5West)
Maxim64 Multibeam 80cm 3x lnb (East 13, 19.2, 23.5)

Geplaatst:

Nog geen twee jaar geleden is er nieuwe hardware aangeschaft met de hulp van vele leden.

Die machine heeft nu een nieuw thuis nodig.

Colocatie is niet lastig te vinden, echter de huidige energiekosten maken het relatief duur. Dus Michel is aan het zoeken naar de beste oplossing.

Een VPS met voldoende capaciteit gaat snel in de richting van de colocatie kosten die online te vinden zijn. 

Ik ben er van overtuigd dat er een oplossing gevonden gaat worden. Hopelijk z.s.m. 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• Beheerder
Geplaatst:

Aan een VPS of managed hosting hebben we helaas niets. We hebben recentelijk een nieuwe server aangeschaft met bijdrage van vele leden, dus dat zou pure kapitaalvernietiging zijn.

De server op een huisadres kan op zich, maar dat is niet heel betrouwbaar en biedt ook maar een één IP-adres. Die server in een woonhuis is ook niet echt wat je wilt qua geluid. Zelf heb ik maar 30/70Mbit VDSL, dus dat gaat m ook niet worden.

2 uren geleden, DDX zei:

Mag als advies geven om even contact op te nemen met Colocatie Amsterdam - Datacenter Diensten - DC1.AMSTERDAM ?

Hier werken oud medewerkers van XS4ALL (John Dissen die bij XS4ALL datacenter coördinator was) en bieden betaalbare (en goede) server hosting.

Dat lijkt me een leuke club. Ze zitten in de data tower op het science-park (AMS17) zo te zien. Helaas is een kleine 1500 euro inclusief BTW per jaar geen haalbare kaart voor ons. Het is een hobby, of beter gezegd 'vrijwilligerswerk' en om die reden moet er niet veel geld bij hoeven.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)
57 minuten geleden, Michel zei:

Dat lijkt me een leuke club. Ze zitten in de data tower op het science-park (AMS17) zo te zien. Helaas is een kleine 1500 euro inclusief BTW per jaar geen haalbare kaart voor ons. Het is een hobby, of beter gezegd 'vrijwilligerswerk' en om die reden moet er niet veel geld bij hoeven.

Wat wil je ophangen, je kan nml ook een enkele server doen en dan zijn kosten 100 euro per maand inclusief stroom en dataverkeer.

Zie Colocatie Diensten DC1.AMSTERDAM en dan eerste optie rackspace per unit.
Een hele kast lijkt mij overkill voor julie ?

Ik heb begin dit jaar 1 server + router opgehangen in AMS18 (Amstel Business Park)

edit: ah wacht je hebt het over 1500 per jaar overkill, tja daar zit je snel aan.

Je zit al met stroomkosten die enorm gestegen zijn afgelopen jaren. Dus voor prijzen waar je vroeger een server ergens kon ophangen betaal je nu al niet de stroomkosten helaas.

Tijden dat je halve kast bij xs4all kon afnamen voor 400 euro zijn helaas voorbij.

Maar voor 100 euro ergens een server kunnen ophangen dat ga je thuis al niet eens redden kwa stroom/internetverbinding.

Een server die 200w verbruikt zit je op zo'n 400 euro kosten alleen al voor stroom per jaar.

aangepast door DDX
  • Beheerder
Geplaatst:
3 uren geleden, DDX zei:

Mag als advies geven om even contact op te nemen met Colocatie Amsterdam - Datacenter Diensten - DC1.AMSTERDAM ?

Hier werken oud medewerkers van XS4ALL (John Dissen die bij XS4ALL datacenter coördinator was) en bieden betaalbare (en goede) server hosting.

€100, exclusief btw per maand = kleine €1500,00 per jaar.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Co-locatie met eigen server is nu eenmaal duur, je kan ook de server verkopen en dan een linux server online leasen, dan ben je per maand tussen de 40-50 euro kwijt. Zo heb je de eerste 1 a 2 jaar geen extra kosten. En voordeel als er iets stuk gaat word het gewoon vervangen zonder dat je extra kosten kwijt bent.

Heb zelf jarenlang 2 servers thuis gehad, maar idd kwa stroomkosten ben je wel een 2 a 3000 Kwh per jaar extra kwijt.

VU+ Duo 4K SE DVB-S2X FBC, 320Gb Hdd,  VTi 15.0.3 Stable.
ChannelMaster 1.0m offset - Inverto Ultra Black Twin, 18"Act(RVS) + V-Box2
Wavefield T90, 12x Lnb (39East - 5West)
Maxim64 Multibeam 80cm 3x lnb (East 13, 19.2, 23.5)

Geplaatst:
14 minuten geleden, TopMusic zei:

Co-locatie met eigen server is nu eenmaal duur, je kan ook de server verkopen en dan een linux server online leasen, dan ben je per maand tussen de 40-50 euro kwijt. Zo heb je de eerste 1 a 2 jaar geen extra kosten. En voordeel als er iets stuk gaat word het gewoon vervangen zonder dat je extra kosten kwijt bent.

Heb zelf jarenlang 2 servers thuis gehad, maar idd kwa stroomkosten ben je wel een 2 a 3000 Kwh per jaar extra kwijt.

Onze hele netwerkinfrastructuur thuis (2 servers, backup NAS, switchen, AP's) verbruikt ongeveer 4.000 kWh per jaar. 

Aan 0,33 EUR/kWh zit je aan een 1.320 EUR/jaar, en gezien de komende stijging van de stroomprijzen in België in 2025 gaat het niet goedkoper worden...

Dus 1.5000 EUR/jaar in colocatie lijkt me niet overdreven.

Waarom geen VPS of dedicated server bij bv. OVH? Ik heb daar zelf al jaren een paar VPS'sen draaien voor klanten (in hun Duitse datacenter). Erg stabiel en heel betaalbaar.

Of zijn de hardware vereisten voor het forum zo hoog?

En kapitaalvernietiging voor de aangekochte server is relatief. Hiervoor betaal je ook een colocatie kost om die ergens in een datacenter te steken plus je moet zelf nog instaan voor de hardware en eventuele issues.

Het is afwegen: of een machine huren of een colocatie kost betalen.

En zoals al aangegeven door TopMusic: bij een server die je huurt moet je niet wakker liggen van hardware kosten als er iets stuk gaat.

Geplaatst:

Jeetje dit is niet goede reclame voor KPN!

Misschien is Vimexx wat voor jullie. Zelf host ik meerdere sites voor mijn bedrijf daar en voor mij klanten neem ik ook meerdere hostingpakketten af.

De hostingpakketten vind ik prijs technisch zeer goed en het controlepanel met directadmin werkt ook super!

Succes met jullie zoektocht naar een nieuwe aanbieder.

Groeten Ron

Geplaatst:

Ik kreeg van vrienden van me als tip om te informeren naar de prijs bij Procolix en Hobbyscoop.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9

Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9
VU+ Duo
/ Dreambox DM800 / TBS 5925
Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W  SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.

Geplaatst:
2 uren geleden, Rondeb zei:

Jeetje dit is niet goede reclame voor KPN!

Misschien is Vimexx wat voor jullie. Zelf host ik meerdere sites voor mijn bedrijf daar en voor mij klanten neem ik ook meerdere hostingpakketten af.

De hostingpakketten vind ik prijs technisch zeer goed en het controlepanel met directadmin werkt ook super!

Succes met jullie zoektocht naar een nieuwe aanbieder.

Groeten Ron

Bij Vimexx breng ik deel klanten onder in resellerpakketten. Maar die zijn langzaamaan ook de verkeerde kant aan het opgaan. Je bent aan ze overgeleverd en de kwaliteit en andere zaken wordt minder. Colocatie of een eigen VPS bij bijvoorbeeld Hertzer of Vultr (heb ik een paar bij draaien al jaren) lijkt me een beter idee. Heb ook sinds kort met grote korting een deal voor 3 jaar bij LiteServer. Bevalt tot nu toe ook goed maar wel wat beperkter in functies zoals backups e.d. Anyway, voldoende opties aanwezig denk ik.
Met 1 (zware) site zou ik liever gaan voor een solide partij met een VPS dan mijn eigen hardware met colocatie. Is er wat moet jij naar datacenter o.a. dat is vrij lastig allemaal.

Tegenwoordig alles via IPTV!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen