Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ja de meeste mensen zitten in een systeem ingericht door kapitalistische providers die niet graag hebben dat hun signalen over de landsgrenzen kunnen worden bekeken. Voor veel oudere overwinteraars wordt het op de duur moeilijk om op de hoogte te blijven van het rijlen en zeilen in het thuisfront.

Ook het uitdragen van cultuur overheen de landsgrenzen wordt stilaan onmogelijk.

Spijtig.

Geplaatst:

Er wordt steeds gezegd dat een VPS niet toereikend is, maar op de vraag wat de minimale eisen voor de site te laten draaien zijn wordt geen antwoord gegeven.
Voor het aanbieden van een mogelijke oplossing zou dat wel makkelijk zijn om te weten.

Wavefrontier T90 met 12 Smart Octo LNB's

Archsat met 3 Smart Octo LNB's

1x Dreambox 8000, 4x Dreambox 800se en 2x Dreambox 800

28.2e - 23.5e - 19,2e - 16.0e - 13.0e - 10.0e - 4.8e - 0.8w - 4.0w - 8.0w - 12.5w - 15.0w - 22.0w - 30.0w - 40.5w

• Beheerder
Geplaatst:

Wie zegt dat waar?

Ik zeg dat ik dat niet will omdat er recentelijk nog een nieuwe server is aangeschaft die lastig verkoopbaar is

De werkelijke besparing is ook te verwaarlozen omdat je best wel een flinke VPS met de nodige toeters en bellen nodig hebt om sat4all en mailserver soepel te kunnen draaien.

Ik ga ook niet sat4all bij een of andere wazige buitenlandse prijsstunter hosten. Het moet wel goed en betrouwbaar zijn.

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

• Beheerder
Geplaatst:
1 uur geleden, Goldwing zei:

Er wordt steeds gezegd dat een VPS niet toereikend is, maar op de vraag wat de minimale eisen voor de site te laten draaien zijn wordt geen antwoord gegeven.
Voor het aanbieden van een mogelijke oplossing zou dat wel makkelijk zijn om te weten.

Sat4all heeft een database van iets meer dan 7GB, dus je hebt om de database in RAM te laden al 8GB nodig. Om het systeem een beetje soepel te laten draaien is 12-16GB RAM dus niet overdreven veel.

Disk space minimaal 200GB, we zitten nu al op 168GB incl de lokale backups van de afgelopen 5 dagen.

CPU minimaal 4 cores.

Traffic +/- 600GB per maand.

Voor de mailserver zijn minimaal 1 CPU core, 6GB RAM en 50GB diskspace genoeg.

Voor die beide ben je bij een beetje fatsoenlijke VPS aanbieder zo 125-150 euro incl. btw per maand kwijt en daarvoor zou ik ook 1u colocatie kunnen huren en dan heb ik een vele malen sneller systeem (en jullie dus een snellere site).

Los daarvan vertrouw ik de meeste VPS-aanbieders niet om de AVG gevoelige data van 30.000 sat4all gebruikers te hosten.

Ik regel de beveiliging en toegankelijkheid van het systeem liever zelf.

• Like 2

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als ik zo kijk kun je voor 4 - 5 tientjes p/mnd prima colocation regelen.

https://www.hostinginnederland.nl/colocatie/

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

• Beheerder
Geplaatst:

Ik denk dat die site al 10 jaar niet meer geupdate is, maar al jij er 1 weet te vinden die het daadwerkelijk doet voor die prijzen, zou ik het heel knap van je vinden.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen