Mimisiku Geplaatst: gisteren om 12:51 Geplaatst: gisteren om 12:51 Zou het heel spijtig vinden als Sat4All gedwongen zou moeten stoppen. Begrijpen zou ik het wel. Satelliet kijken is al jaren tanende, iets innovatiefs/nieuws is ook op Sat4All ook al jaren niet meer verschenen. Velen hebben de hobby verlaten wegens oud of overstap naar (gesloten) IPTV. Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Sprietje Geplaatst: gisteren om 13:04 Geplaatst: gisteren om 13:04 (aangepast) 20 minuten geleden, Mimisiku zei: Zou het heel spijtig vinden als Sat4All gedwongen zou moeten stoppen. Begrijpen zou ik het wel. Satelliet kijken is al jaren tanende, iets innovatiefs/nieuws is ook op Sat4All ook al jaren niet meer verschenen. Nou, ik vind de ontdekking dat er tegenwoordig ook 2 graden monoblocken bestaan anders best wel iets innovatiefs. Zijn eindelijk de problemen opgelost als je bijv. de satellieten 5w + 7w, 7e + 9e, 4,9e + 7e, 12,5w + 14w, 12,5e + 15w, 22w + 24,5w, 23,5e + 26e, 28,2 + 30,5e op 1 schotel wilt ontvangen. gisteren om 13:12 aangepast door Sprietje
OFDM Geplaatst: gisteren om 13:17 Geplaatst: gisteren om 13:17 (aangepast) 30 minuten geleden, Mimisiku zei: Zou het heel spijtig vinden als Sat4All gedwongen zou moeten stoppen. Begrijpen zou ik het wel. Satelliet kijken is al jaren tanende, iets innovatiefs/nieuws is ook op Sat4All ook al jaren niet meer verschenen. Velen hebben de hobby verlaten wegens oud of overstap naar (gesloten) IPTV. Meer dan spijtig! Ik blijf graag actief tot de laatste satelliet stopt en heb ook nog maar sinds een paar jaar een schotel thuis. Ik kom uit de terrestrische ontvangst als werk en hobby en satelliet is vooral beroepsmatig. Dus ik doe hier zeker graag kennis op! gisteren om 13:21 aangepast door OFDM 1
Big fellow Geplaatst: gisteren om 14:14 Geplaatst: gisteren om 14:14 Als nu mensen even op de "Doneer" knop klikken, en een (kleine) bijdrage achterlaten, dan zal het forum verder kunnen, ook met hogere kosten 🙂 Ik heb het reeds gedaan: Hopelijk volgen meer mensen.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
OFDM Geplaatst: gisteren om 14:48 Geplaatst: gisteren om 14:48 Ik doneer met alle plezier als duidelijk is dat we hiermee zondemeer verder kunnen. Maar als het te weinig is? Hoeveel leden doen er mee? Is een lidmaatschap niet mogelijk zodat er wat meer inkomsten zekerheid is?
Beheerder Michel Geplaatst: gisteren om 14:49 Auteur Beheerder Geplaatst: gisteren om 14:49 Let wel ik vraag nadrukkelijk NIET om donaties! Dat is namelijk geen duurzame oplossing voor het probleem. 1 Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Big fellow Geplaatst: gisteren om 15:00 Geplaatst: gisteren om 15:00 Maar het zou wel leuk wezen als leden regelmatig een beetje bijdragen. Hoeft niet veel te zijn, het "kopje koffie" bedrag kan veel uitmaken als dit regelmatig gebeurt..... En uiteraard, wat ik hier heb geschreven is iets wat ik dus op persoonlijke titel doe. Ik heb geen enkele invloed / belang in het forum, buiten een normale gebruiker.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
OFDM Geplaatst: gisteren om 15:17 Geplaatst: gisteren om 15:17 Mijn broer heeft iets draaien bij Vultr, dual core voor 40 dollar per maand en is daar erg tevreden over. Eerder genoemde eisen gaan wel duurder worden maar ik weet ook niet hoeveel. Als het in huis zou kunnen wat is er dan nodig aan glas? Wat is het stroomverbruik eigenlijk?
Beheerder Michel Geplaatst: gisteren om 15:20 Auteur Beheerder Geplaatst: gisteren om 15:20 Als mensen graag willen doneren, doe dan inderdaad een kopje koffie of klik hier: https://www.sat4all.com/forums/subscriptions/ om 10 euro te doneren en een jaar lang geen advertenties te zien. Dan help je ons zonder grote bedragen en hoef ik mij ook niet schuldig te voelen als ik over een jaar toch noodgedwongen de site moet sluiten. Ik ga overigens de server van sat4all niet bij 'iemand' thuis hosten. Heel vriendelijk, maar geen gewenste situatie. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Codx Geplaatst: gisteren om 15:42 Geplaatst: gisteren om 15:42 Maak je het niet enorm moeilijk? Je hebt een te dure server met te dure colocation. Je kunt die colo voor 50 euro incl. BTW regelen maar dan is de kans aanwezig dat je wel een stukje moet rijden, maar hoe vaak moet je fysiek bij de server zijn.? Waarom verkoop je die server anders niet en huur een dedicated server bij leaseweb of elders voor een euro of 50-60 incl. BTW, dan ben je er ook. Ik zie zelfs prijzen vanaf 30-40 euro.... Dan kun je nog jaren vooruit. De specs voldoen allemaal aan wat jij hebt opgegeven. Enige nadeel kan zijn dat ze die prijs ooit verder gaan ophogen maar dan kun je ook weer switchen. In het buitenland kan het nog goedkoper wellicht. En met alle respect hoor maar er zijn genoeg forums die staan te juichen om je plekje in te nemen. SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder IPTV: KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage
Zunigkyk Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Op 24-1-2025 om 14:53, DDX zei: edit: ah wacht je hebt het over 1500 per jaar overkill, tja daar zit je snel aan. Je zit al met stroomkosten die enorm gestegen zijn afgelopen jaren. Dus voor prijzen waar je vroeger een server ergens kon ophangen betaal je nu al niet de stroomkosten helaas. Tijden dat je halve kast bij xs4all kon afnamen voor 400 euro zijn helaas voorbij. Maar voor 100 euro ergens een server kunnen ophangen dat ga je thuis al niet eens redden kwa stroom/internetverbinding. Een server die 200w verbruikt zit je op zo'n 400 euro kosten alleen al voor stroom per jaar. Als je 24h/dag 200W stroom verbruikt zit je op1750kWh/jaar. De stroom kost nu ca €0,28/kWh, maar niet zo lang geleden €0,40. Dan kom ik op €700/jaar. Maar je hebt ook nog vaste/andere kosten bij je energierekening. En moet er ook niet energie gerekend worden voor het koelen van de opstelruimte? Kortom: de stroomkostenbenadering verklaart toch een hoop van het prijskaartje. Met €1500/jaar kom je aardig in de buurt van de kostprijs-zonder-winst naar mijn idee.
Tonskidutch Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 9 uren geleden, Zunigkyk zei: En moet er ook niet energie gerekend worden voor het koelen van de opstelruimte? een ecologisch bewuster datacenter gebruikt de afvalwarmte ik geef enkel een voorbeeldje bij deze firma https://www.alfalaval.nl/nl/industrieen/hvac/datacenterkoeling/heat-recovery/ en de bijbehorende overheidsinformatie https://www.rvo.nl/onderwerpen/restwarmte/datacenters Op die wijze kun je de kosten voor koeling reduceren en gebruiken als bijvoorbeeld stadsverwarming of ontzilting van zout water met dien verstande dat je drinkwater kan maken dat steeds schaarser wordt (ook voor de tuinbouw sector). Fictionary Lyle Mays
Josbmw Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) Er zijn verschillende aanbieders in 23 uren geleden, Michel zei: Inmiddels een reactie van de partij die de IS activiteiten van KPN overgenomen heeft. We gaan van €249,00 incl. BTW (waar we ook nog een flinke korting op kregen) per kwartaal naar €379,00 excl. btw per maand Dat is voor ons niet haalbaar. Ik moet dus nu echt gaan kijken naar een alternatief. We hebben een paar aanbiedingen, echter maar 1 waar ik prijstechnisch iets mee kan, maar die zitten op 2uur15min reisafstand. Wat in ieder geval niet gaat gebeuren is dat we er stelselmatig geld bij moeten leggen. Dit is een hobby en eigenlijk niet eens mijn hobby meer. Zodra de kosten hiervoor gaan oplopen, kan ik niet anders dan de site uiteindelijk stopzetten. Er zijn verschillende aanbieders die het een stuk goedkoper doen: https://hostslim.nl/colocation 55 EUR/maand https://etheron.nl/colocatie 30 EUR/maand https://herculhosting.nl/colocatie.php 55 EUR/maand Prijzen zijn waarschijnlijk ex. BTW, niet gecheckt. Afstand tot datacenter kan ik niet voor je inschatten, maar hoe dikwijls is dat nodig? Mijn inziens alleen als er defecte hardware zou zijn. Ik heb servers draaien die 7 jaar oud zijn en nog nooit hardware issues hebben gehad, en die staan dikwijls bij klanten in al dan niet ideale omstandigheden. Zelf kom ik daar nooit, alles remote. En de servers hebben de eerste 5 jaar onsite support van de fabrikant, dus bij een hardware probleem moet ik niet zelf ter plaatse gaan. 12 uren geleden aangepast door Josbmw Aanvulling
Beheerder Michel Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Beheerder Geplaatst: 7 uren geleden De eerste heeft slechts 2 IP-adressen, wij hebben er minimaal 3 nodig. Kan ook niet optioneel bijbesteld worden. De tweede heeft slechts 1 IP-adres, wij hebben er minimaal 3 nodig. Kan ook niet optioneel bijbesteld worden. De derde heeft 2 IP-adressen, maar kan voor 2 euro extra een derde bij. Zeggen dat ze in AMS5 zitten, dus dat kan een optie zijn, echter voor zover ik kan zien kan je niet zelf bij je server. Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen