Tonskidutch Geplaatst: zondag om 10:20 Geplaatst: zondag om 10:20 Op 30-1-2025 om 17:05, Mathjanssen zei: Tonski kijk hier eens ik heb hem bekeken in 480 resolutie, effe wennen maar hij is zo leuk dat kon dan nog wel in die lagere resolutie. de ARD Mediathek api is gewijzigd zeer recent, vandaar dat er sommige zaken niet meer lukken. Er is ook een andere plugin namelijk Kiosk 1.2.9.c van ontwikkelaar Oberhesse waar die API is aangepast. p.s. voor VTI Du hast Rammstein
Tonskidutch Geplaatst: zondag om 10:53 Geplaatst: zondag om 10:53 En ook de bevestiging gehad (van Oberhesse) dat je een VPN moet gebruiken voor de Kiosk om de Mediatheken goed en helemaal te kunnen gebruiken. Kiosk is helemaal voor VTI geoptimeerd. Duitstalig linkje https://vuplus-support.org/wbb4/index.php?thread/144990-vti-kiosk-tv-magazin-mediatheken-online-reader/&pageNo=1 Du hast Rammstein
Mathjanssen Geplaatst: zondag om 13:28 Auteur Geplaatst: zondag om 13:28 Ok wanneer ik iets wil weten meld ik me. groeten uit t zuiden Math Janssen 1
kees321 Geplaatst: zondag om 20:12 Geplaatst: zondag om 20:12 Ik lees dat het weer werkt, vanaf einde deze middag. NB op mijn Vu+ werkte het wel, ARD en ZDF. Veel te zien !
Mathjanssen Geplaatst: zondag om 20:40 Auteur Geplaatst: zondag om 20:40 Hier werkt ARD en ZDf wel met VPN op Deutschland. met open pli. groet MJ
Tonskidutch Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Kijk ik heb dus nog eens nagevraagd bij een Ziggo klant die gebruikt op de pC's Mullvad VPN. Dat werkt dus op je pC. Maar om het VPN werkende te krijgen op de Vu+ moet je die VPN in/op de router hebben draaien. Want de Vu+ vraagt naar het iP adres van die Mediathek server en gaat dus via de router. Bij Fritzbox gaat dat maar bij die Ziggo router niet. Dat is dus het verschil. Ik kan dus wel uit de mediathek downloaden als ik op mijn pC een VPN zet, maar niet via de Vu+ Mocht ik het fout hebben lees ik graag "how to do it" Du hast Rammstein
Mathjanssen Geplaatst: 22 uren geleden Auteur Geplaatst: 22 uren geleden Dat klopt helemaal, Ik zet hier de VPN in mijn fritzrouter aan wanneer ik van de mediatheek wil downloaden. groet Math 1
kees321 Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Voor zo ver ik het begrijp was er een storing of was men iets aan het veranderen gisteren. Probeer het nu eens zonder vpn ajb.
kees321 Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden (aangepast) 14 uren geleden, Mathjanssen zei: Hier werkt ARD en ZDf wel met VPN op Deutschland. met open pli. Bij mij ook. 21 uren geleden aangepast door kees321
kees321 Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden Ik weet het niet, dit is wat ik zie : ping ard.de (34.120.237.106) 56(84) bytes of data. 64 bytes from 106.237.120.34.bc.googleusercontent.com (34.120.237.106): icmp_seq=1 ttl=58 time=8.54 ms ping zdf.de 91.197.29.78) 56(84) bytes of data. 64 bytes from zproxy.zdf.de (91.197.29.78): icmp_seq=1 ttl=247 time=26.3 ms Dat werkt dus wel. De ard.de website is voor mij wel bereikbaar, die van de zdf niet. Ergens wordt er gesleuteld blijkbaar, wellicht niet bij de omroepen maar bij de verbindingen tussen de internet knooppunten ? Op het kpn forum lees ik er ook over : https://community.kpn.com/internet-9/zdf-website-en-app-niet-bereikbaar-630391?tid=630391&postid=2077184#post2077184 Over een app(licatie) op een mobiel apparaat (neem ik aan) En op de TV-doos van kpn, blijkbaar kan dat ook. Nou ja, "van" kpn, iets wat ze inkopen en doorschuiven.
Tonskidutch Geplaatst: 21 uren geleden Geplaatst: 21 uren geleden de websites zijn bereikbaar maar de mediathek vallen niet onder dezelfde servers en of IP adressen. misschien is het inderdaad tijdelijk bij KPN als provider Du hast Rammstein
kees321 Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 3 uren geleden, Tonskidutch zei: Ik kan dus wel uit de mediathek downloaden als ik op mijn pC een VPN zet, maar niet via de Vu+ Bij mij (geen kpn internet) en anderen wel met de Vu+. 20 minuten geleden, Tonskidutch zei: de websites zijn bereikbaar maar de mediathek vallen niet onder dezelfde servers en of IP adressen. misschien is het inderdaad tijdelijk bij KPN als provider Ik lees opvallend (?) veel berichten over site's die via kpn niet bereikbaar zijn, via het vaste net en dan mobiel wel.
Tonskidutch Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden Je commentaar is heel erg onduidelijk geformuleerd en levert geen bijdrage aan de initiële vraag. Een specifieke uitzending op de Vu+ met de plugin downloaden. Uitleg volgde. MDR lastig qua geoblocking maar met VPN gaat het wel. Dus inmiddels weten we waar het aan ligt, zie de bevestiging van @Mathjanssen inzake een VPN op de router inschakelen. Du hast Rammstein
kees321 Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 11 minuten geleden, Tonskidutch zei: Dus inmiddels weten we waar het aan ligt, zie de bevestiging van @Mathjanssen inzake een VPN op de router inschakelen. Dat lijkt mij niet, afgaande op wat ik ervaar en lees. 1 uur geleden, kees321 zei: Voor zo ver ik het begrijp was er een storing of was men iets aan het veranderen gisteren. 15 uren geleden, kees321 zei: NB op mijn Vu+ werkte het wel, ARD en ZDF. Meer duidelijkheid heb ik inderdaad niet, jij wel ? Over en uit, want het interesseert mij eigenlijk niet zo heel veel, alhoewel, als het werkt is het wel leuk, er staan vast leuke dingen tussen, voor iemand ie er tijd voor heeft.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen