Ga naar inhoud

Sonos One boxen opnieuw instellen na overstap van internet provider, maar hoe?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik kan zeer binnenkort aan de slag zodra mijn moeder van internet provider veranderd is.

Het betreft Sonos One boxen die enkel via wifi werken en op haar mobiele telefoon ingesteld staat.

Alles is eenvoudig om te zetten, behalve de Sonos One. Iemand heeft dat een aantal maal voor haar gedaan, maar die weet het niet uit te leggen, laat staan een stappenplan op papier te zetten.

Weet iemand hoe ik dat voor mijn moeder aan kan passen zodat het weer werkt?

Ze heeft een Samsung A55 mobiele telefoon waarmee ze de zenders op de 2 Sonos One boxen kan aanpassen, al staan daar slechts 2 radiozenders op geïnstalleerd staan.

Wifi van de mobiele telefoon is eenvoudig aan te passen, maar hoe dat werkt met de Sonos One boxen weet ik tot op heden helaas niet.

Misschien later kijken of deze op een iPad in te stellen is, echter eerst via haar mobiele telefoon, maar hoe maak ik de Sonos One boxen wijs dat ze met een ander netwerk moeten communiceren?

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:

SONOS User Guide | Installatie

Zie onderaan.

Andere handleiding gevonden op internet

Ik heb een nieuwe router

Als je een nieuwe router hebt aangeschaft of van internetprovider bent veranderd, moet je na het installeren van de router alle Sonos-producten opnieuw opstarten.

1.      Koppel het netsnoer van alle Sonos-producten ten minste 5 seconden los.

2.      Sluit ze om de beurt opnieuw aan en begin met het Sonos-product dat op je router is aangesloten (als dit normaal het geval is).

Wacht tot je Sonos-product opnieuw is opgestart. Als het opnieuw starten is voltooid, brand de statusindicator van elk product wit

Als je Sonos-installatie volledig draadloos is (er geen Sonos-product op je router is aangesloten), moet je ook het wachtwoord van je netwerk wijzigen. Volg onderstaande stappen:

1.      Sluit tijdelijk één van je Sonos-spelers met een ethernetkabel op de nieuwe router aan.

1.      2. Tik op   -> Instellingen -> Geavanceerde instellingen -> Draadloze installatie.

2.      Sonos detecteert je netwerk.

3.      Voer het wachtwoord voor je draadloze netwerk in

4.      Als het wachtwoord is geaccepteerd, koppel je de speler los van de router en zet je hem op zijn oorspronkelijke plaats terug

Geplaatst: (aangepast)
18 uren geleden, Pionewbie zei:

SONOS User Guide | Installatie

Zie onderaan.

Andere handleiding gevonden op internet

Dank je wel, ik kan mij niet herinneren dat het Sonos One setje een ethernetverbinding hebben, ik zal dat van de week controleren als ik bij mijn moeder ben.

Ik zal in het geval van geen ethernetverbinding gemaakt kan worden, zal ik het tweede gedeelte volgen.

Misschien toch maar eens een vaste router met wifi plaatsen, dan is het alleen nog UTP kabel in een andere modem drukken en dan nooit meer dat geklier.

Ik zit er aan te denken of het mogelijk is om de modem met wifi van dezelfde SSID en wachtwoord te voorzien, als dat werkt, voortaan een eigen SSID en wachtwoord in te stellen, dat scheelt toch een extra apparaat in de meterkast die ondanks ruim, aardig vol met leidingen zit.

aangepast door Miauw

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

• Beheerder
Geplaatst:

How to Reset a Sonos One
  1. Unplug the speaker.
  2. Press and hold the Connect button located on the back of the speaker. ... 
  3. Continue holding down the Connect button until the speaker's light starts flashing white and amber.
  4. When the light starts flashing green, the speaker has been reset.

Grappig,, is de officiele tekst. Nergens staat dat de stekker er weer in moet 🙉

Gebruik je een advertentie blocker? Sluit onze website dan uit. Zonder advertenties kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Je kan natuurlijk ook het nieuwe modem aanpassen zodat de Wifi etc weer hetzelfde is.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen