Con Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) 14 minuten geleden, ceesv zei: Zit de N wel goed aangesloten? Of de spanning sense draden van de Shelly? Nou, ik moet wel zeggen dat de kabels van de 3 clamps erg lang zijn en voor zover ik weet niet langs de voeding naar het huis lopen waar de Shelly zit. (immers buiten geen fatsoenlijke WIFI). Aanvulling Ik mag aannemen dat de nul goed zit om 2 redenen, enerzijds heb ik hem aangesloten, en nu serieus, anders zou bv de pomp niet draaien. Toch? 3 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden De Shelly zelf heeft geen calibratie optie (wellicht met een script maar dat gaat mij te diep). Uiteraard kan ik hem wel "calibreren" in Home Assistant maar is een beetje mijn kop in het zand steken. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden Hier nog een langer traject (de clamps zijn al een keer verplaatst naar een andere fase maar gaf het zelfde verschil tussen de fasen); Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 3 uren geleden Auteur Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Mijn dilemma is uiteraard het volgende. Als de Shelly 90% betrouwbaar is kun je stellen dat de compressor ongelijk vermogen trekt over de fasen, toch? En dan kan ik aankloppen bij de fabrikant, maar ja... Aanvulling, de meter is wel degelijk per fase te monitoren!!! Foutje mijnerzijds. 3 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden (aangepast) Nog een aanvulling, het ziet er naar uit dat de Shelly onbetrouwbaar is. Ik zal morgen de 2 grafiekjes plaatsen. In het achthoofd houdend uiteraard dat op P1 het hele huis op zit en of dat netjes verdeeld is weet ik niet. En op de dag fikken er ook nog zonnepanelen op 400Volt. Ook weer lastig. Dus met name buiten de zonuren is een beetje vergelijk mogelijk. Maar voor nu lopen de fasen van P1 redelijk dicht bij elkaar. Én, ik heb wel de kleuren van L1, L2 en L3 aangehouden maar of de elektricien dat in de groepenkast heeft gedaan, alweer een raadsel... 2 uren geleden aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Con Geplaatst: 2 uren geleden Auteur Geplaatst: 2 uren geleden 7 uren geleden, wanderer zei: met slimme meter en een homewizard P1 opnemer kun je in de app op je foon al veel zien.... Dank, helemaal waar, ik was gefixeerd op het totaal verbruik, lees verder in het verloop. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Big fellow Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden 31 minuten geleden, Con zei: Én, ik heb wel de kleuren van L1, L2 en L3 aangehouden maar of de elektricien dat in de groepenkast heeft gedaan, alweer een raadsel... 72 euro, en dan heb je een goede spanningstester die ook draairichting aangeeft 🙂 . Dan op de warmtepomp op L1 en L2 meten, dan ook in de meterkast op L1 en L2 meten 😉 “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen