Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

• Moderator
Geplaatst:

Ik heb het al een aantal keren te sprake gebracht, niet of het gaat gebeuren, maar wanneer.

Zonder ingrepen dreigt vanaf maart volgend jaar concreet uitval van het regionale stroomnet.

Woonwijken worden niet gespaard.

Trage vergunning verlening voor de noodzakelijke uitbreiding van het net is hiervoor de oorzaak.

Een donkere windstille, koude dag zou zo maar de oorzaak kunnen zijn.

De dreiging van een vol stroomnet speelt al jaren.

Ongeveer 10.000 bedrijven wachten op een nieuwe aansluiting.

Netbeheerders zeggen door personeelstekort, trage overheden voor de vergunningafhandeling en materiaalgebrek aan hun taks te zitten

En vergeet deze "oorzaak" niet.

image.png

Het is nu tijd om zelf eens een inventaris te maken hoe je thuis omgaat met een blackout.

Ik heb zelf een no-break UPS voor de kwetsbare elektronica en overweeg een aggregaat aan te schaffen voor langere onderbrekingen.

Voor verwarming en koken heb ik de houtkachel en de plancha op gasflessen.

https://www.telegraaf.nl/financieel/102569281/uitval-stroomnet-woonwijken-dreigt-oplossingen-lopen-vast-op-trage-vergunningverlening

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:
9 minuten geleden, ceesv zei:

Ik heb zelf een no-break UPS voor de kwetsbare elektronica en overweeg een aggregaat aan te schaffen voor langere onderbrekingen.

In het Evoluon Eindhoven hadden ze een fiets staan met een camera en TV, als je hard fietste zag jezelf 😁

Een Idee?

Our Love Is Her To Stay

Natalie Cole

• Moderator
Geplaatst:

Tja, het Evoluon is 36 jaar geleden gesloten, die fiets is weg.😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Ja echt jammer toch? @ceesv inspirerend voor kinderen en hun fascinatie in en voor techniek, Hands On. { vakmensen scholen }

We gingen er vaker heen in de Renault 4 met zijn acht personen. Maar ik bedoel maar dat men essentiële systemen ook anders kan aandrijven met de generatoren.

Ik denk dat we inderdaad heel goed moeten nadenken over de noodrantsoenen en systemen die nodig zijn bij een blackout (netwerk storing).

Aan de kabels die doorgesneden zijn in de Oostzee zie je ook waar we allemaal aan moeten denken.

Als het al iets met dit forum over ontvangst te maken heeft, dan zullen we naar oude technieken moeten kijken in plaats van Dab+, DVB-T2 en 5G telefoons.

Our Love Is Her To Stay

Natalie Cole

• Moderator
Geplaatst:

Tja, wanneer het net uitvalt zijn de zonnepanelen ook nutteloos.

Die zijn niet voor "eiland bedrijf" geschikt.

Internet en 4/5G zullen nog een beperkte tijd blijven werken totdat de accu's leeg zijn.

Ik spreek uit ervaring.

In Kaapstad had ik in mijn bagage een slinger, om de deur van de parkeer garage te kunnen openen.

Daar waren dagelijks wijk voor wijk uren zonder elektriciteit.

Geplaatst:

Als ik zie hoe men in Afrika in afgelegen dorpen de zonnepanelen doorgaans kan gebruiken heb ik mijn twijfels.

Misschien is het die omvormer ...

De e-Van volkswagen bus kan direct van de zonnepanelen worden opgeladen meen ik te hebben gelezen in een review van die bus.

Our Love Is Her To Stay

Natalie Cole

• Moderator
Geplaatst:

In Nederland zijn omvormers zelden geschikt voor eiland bedrijf.

Het vraagt de nodige aanpassingen in je meterkast en een voorziening in je omvormer.

Je zou anders bij net uitval de hele wijk gaan voeden met jouw panelen, en dat gaat niet werken.

De monteur die aan een wijk verdeelkast wil werken ziet liever geen spanning uit een aansluiting terug komen.

Geplaatst:

Zelfde geldt voor de door jouw geopperde generator. Tenzij je alleen de apparatuur die je wilt gebruiken direct op de generator aansluit. 

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

• Moderator
Geplaatst:

Uiteraard is het niet verstandig de generator aan de meterkast te knopen zonder scheidings schakelaar.

image.png

• Like 1

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen