Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Enkele weken terug zei m'n vrouw dat ze geen geluid meer had op ned en duitse TV zenders????

Ik druk gele toets op AV en dan rode toets (dolby/dtsdownmix) en alles terug ok

Een dag nadien zelfde probleem( VuDuo zonder standby voeding). De STB slaat blijkbaar die audiosetting niet meer op in z'n geheugen ???

Betreft: VuDuo op VTi 8.0

Hoe sla ik de audio setting op in de Duo zijn geheugen?????

• Moderator
Geplaatst:

Dat doe je in het menu bij de audio settings.

Daar kan je de voorkeur instellingen aangeven.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Nee, dat is niet het audio menu.

Je hebt nu denk ik weer de gele toets ingedrukt, maar dat is niet het algemene audio menu bij de settings.

Zit er geen "menu" knopje op je afstand bediening?

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Niet per definitie, dat ligt ook aan de skin. Gewoon proberen wat je als verschillen ziet op het display.

p.s. bij VTI kun je algemene audio en subtext instellingen doen met de audioknop maar dat kan ook per zender.

Ik ben niet meer zeker of dat in de oude VTI versie 8.0 die jij gebruikt al zo was, dat is een generatie geleden, oeroud. 🤪

aangepast door Tonskidutch

Thunderstruck

AC~DC

Geplaatst:

Ik heb er enige tijd met de AB gespeeld gisteren avond, dan stroomloos gezet en deze morgen opnieuw getest, was OK

Dus de onderste helft van audiomenu die legt de keuze vast

al die andere keuzes als spdif en dolby niet getest

Geplaatst:

Ik heb ook regelmatig last van wegzakkend/krakend/vrijwel wegvallend audio (Pli 9.1).  nou kwam ik ergens tegen dat de Vu's niet 100% aan de audiostandaarden zouden voldoen - geen idee of dat klopt maar een herstart van de NAD AV versterker lost het tijdelijk op.

Downmix ipv passthru is ook maar beperkt een oplossing...  Misschien wordt t tijd voor een andere ontvanger?

Geplaatst:
6 minuten geleden, JoeC zei:

nou kwam ik ergens tegen dat de Vu's niet 100% aan de audiostandaarden zouden voldoen - geen idee of dat klopt

Nou dat zal zeker niet kloppen, ofwel men komt met bewijs daarvoor.

Ik heb sinds 2010 Vu+ receivers staan ipv diverse andere dreambox modellen.

Als je nu officieel vraagt aan alle vuplus gebruikers over die audio standaard en opties zul je misschien eerder tot de conclusie kunnen komen dat je surround sound installatie of TV problemen heeft. Images zoals VTI met dedicated drivers geven (indien aanwezig) de juiste audio formaten weer, ook op jou NAD.

• Like 1

Thunderstruck

AC~DC

Geplaatst:
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Nou dat zal zeker niet kloppen, ofwel men komt met bewijs daarvoor.

Ik heb sinds 2010 Vu+ receivers staan ipv diverse andere dreambox modellen.

Als je nu officieel vraagt aan alle vuplus gebruikers over die audio standaard en opties zul je misschien eerder tot de conclusie kunnen komen dat je surround sound installatie of TV problemen heeft. Images zoals VTI met dedicated drivers geven (indien aanwezig) de juiste audio formaten weer, ook op jou NAD.

Tja....  Bij  NAD CD, Sony bluray of NUC PC playback (3 apparaten) bestaat het probleem niet.

Maar, ik wil het topic niet kapen.  Blijf wel zoeken naar een oplossing.

• Moderator
Geplaatst:

Standaard Audio instellen doe je in dit menu

image.png

Geplaatst:

Ik ga die link eens op m'n gemak doornemen. 

De NAD is een T777V3 (niet meer te koop).  Het probleem doet zich vooral voor bij het bekijken van opnames, minder bij direct.  Ik lijk een "zachte" link te horen met pauzeren/stukje terug etc.  Het probleem voorall bij passthrough, waardoor ik vermoed dat het aan codering en/of handshake tussen de apparaten ligt.  Als het eenmaal begint (...) helpt het herstarten van de NAD een tijdje.  Firmware van alle apparaten is "de laatste".

Geplaatst:

Eigenlijk zou dat model die codecs moeten kunnen ten gehore brengen als de DTS instellingen correct zijn ingesteld.

Wel is het belangrijk dat je ook de juiste HDMI kabels gebruikt tussen satelliet receiver en NAD AV receiver en TV.

ik heb zelf problemen gehad met die oude meegeleverde HDMI kabels van de apparaten en ben overgestapt naar HDMI 2.1b met 1) betere stekkers en dus contact in het HDMI slot en 2) conform de norm die voor ARC en HDMI-CEC wenselijk is.

Dat sommige merken problemen hebben met de handshake via HDMI ligt ook aan die initiële setup.

Met de hulp van @Old Satterhand heb ik al enkele zaken destijds ontdekt en beter kunnen inrichten / configureren tussen m'n Denon AVr en de Vu+ Ultimo4K.

Thunderstruck

AC~DC

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen