Psychosammie Geplaatst: donderdag om 10:31 Geplaatst: donderdag om 10:31 Ik heb thuis matige internet op de 1e etage. Daarom van Ziggo Deco X60 gekregen. De hoofd Deco moet in de meterkast staan. Nu hangt er vlakbij de meterkast een PIR sensor en die geeft sinds de X60 daar staat een vals alarm. Erg leuk om 03:15 uur. Ik heb gelezen dat je PIR sensors inderdaad uit de buurt moet houden van Routers ed. Hebben jullie hier ervaring mee? Bestaan er betere PIR sensors? Of andere alternatieven? Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Tonskidutch Geplaatst: donderdag om 11:46 Geplaatst: donderdag om 11:46 1 uur terug, Psychosammie zei: Erg leuk om 03:15 uur. misschien heb je inderdaad bezoek om die tijd Plak maar eens krantenpapier tegen de binnenkant van je meterkast ter hoogte van je router ongeveer 50x50 cm. Of draai de router om. basis info https://www.natuurkunde.nl/artikelen/2820/reflectie-en-absorbtie-van-infrarood-licht je houdt het niet voor mogelijk wat onderzoekers empirisch ontdekken Du hast Rammstein
Psychosammie Geplaatst: donderdag om 13:51 Auteur Geplaatst: donderdag om 13:51 (aangepast) Ter verduidelijking. Het alarm hangt in een metalen kast in de meterkast. Daar hangt ook het Ziggo modem en de hoofd Deco. De PIR hangt uiteraard niet in de meterkast maar in de ruimte naast de meterkast. De beïnvloeding is dus zuiver elektromagnetisch (Wifi). 2 uren geleden, Tonskidutch zei: misschien heb je inderdaad bezoek om die tijd Uiteraard stond ik wel in mijn onderbroek met een ijzeren pijp bij de berging. donderdag om 13:52 aangepast door Psychosammie Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Mojo Geplaatst: donderdag om 13:53 Geplaatst: donderdag om 13:53 (aangepast) 3 minuten geleden, Psychosammie zei: Uiteraard stond ik wel in mijn onderbroek met een ijzeren pijp bij de berging. Ah, je stond voor paal😁 Maar waarom wordt er om 03.15u een infra rood signaal afgegeven? donderdag om 13:56 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Psychosammie Geplaatst: donderdag om 13:55 Auteur Geplaatst: donderdag om 13:55 1 minuut geleden, Mojo zei: Ah, je stond voor paal😁 Niet op dat tijdstip hoor. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Toyota Geplaatst: zondag om 06:54 Geplaatst: zondag om 06:54 Als die sensor bekabeld is gewoon vervangen voor een dual sensor. Eventueel de sensor misschien minder gevoelig instellen. Vaak kan je dit doen met een dipswitch of een potmeter. Je kunt natuurlijk ook eens testen, om eerst de stekkers uit het Ziggo gebeuren te trekken voor 1 nacht en dan zien of het weer gebeurt. Ikzelf heb ook een alarm met een pir sensor en er staat een Mesh Cudy op 1.5 meter maar nooit een probleem.
Psychosammie Geplaatst: zondag om 12:45 Auteur Geplaatst: zondag om 12:45 Ik ga de alarmboer maar eens bellen want met de Wifi uit weer om 4 uur wakker. Heb dit probleem ook direct na installatie gehad en toen is de PIR vervangen. Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Big fellow Geplaatst: zondag om 13:44 Geplaatst: zondag om 13:44 Ziet de sensor misschien iets wat veel warmer is dan de omgeving? Denk aan een verwarming oid? Misschien dat @gerrit B iets kan zeggen hierover? Want als ik mij goed herinner is dat zijn business.... “Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill
Moderator ceesv Geplaatst: zondag om 13:48 Moderator Geplaatst: zondag om 13:48 Beestjes in de PIR sensor? Heb dat ook al eens gehad bij een sensor. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: zondag om 13:50 Geplaatst: zondag om 13:50 1 uur terug, Psychosammie zei: Ik ga de alarmboer maar eens bellen ja die zal toch ook wel bij / tijdens installatie een warmtebeeld camera hebben gebruikt... die zijn er voor iPhones als opzetaccessoire Du hast Rammstein
gerrit B Geplaatst: zondag om 15:00 Geplaatst: zondag om 15:00 Sensoren moeten bestand zijn tegen een bepaalde hoeveelheid hoogfrequent straling en de ene is daar gewoon beter tegen bestand dan de ander. (zie je vaak ook terug in de prijs) Ga je er vlakbij een enorme bron van storingen monteren en dat is een wifi router (trouwens alles wat draadloze signalen verstuurt, dus ook je dect basisstation) dan kun je problemen verwachten. Maar ook die wifi router moet aan bepaalde eisen voldoen en normaal als je een meter afstand houdt dan moet dat probleemloos werken. Wat wel kan is dat je nog RF storingen krijgt op je draadloze detector en ook doordat het signaal regelmatig verstoord wordt dat je batterij sneller leeg raakt doordat de detector dan vaker uit zijn slaapstand moet komen en een sterker signaal moet versturen. Combimelder (passief/radar) in een woonhuis is bij ons hetzelfde als vloeken in de kerk. Ondanks dat men beweerd dat het ongevaarlijk is voor de gezondheid wordt dit door ons nooit in een woning of omgeving met kinderen toegepast, er zijn immers voldoende mogelijkheden om met andere detectoren een goede en betrouwbare detectie te verkrijgen zonder naar radar te moeten grijpen. Probleem is alleen dat je daar onderzoek naar moet doen en moet testen hoe een detector zich gedraagt onder bepaalde omstandigheden en dat doen de meeste installateurs niet want dat kost geld. Is de detector die problemen geeft draadloos dan heb je vaak wel een probleem want je bent met draadloos vrijwel altijd merk gebonden en zoveel keuze is er dan niet. Is het een bekabelde detector dan moet het wel heel gek lopen als daar geen oplossing voor te vinden is. Ik heb met enige regelmaat installateurs aan de lijn met de vraag "wat moet ik dan gebruiken"? Tja, daar steken wij dus de nodige tijd en geld in om dat uit te zoeken dus die informatie krijg je niet gratis, wil een eindgebruiker de problemen oplossen dan kunnen ze ons gewoon opdracht geven en komen wij de situatie ter plekke bekijken en het probleem oplossen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Toyota Geplaatst: zondag om 15:19 Geplaatst: zondag om 15:19 (aangepast) Dat onderzoeks verhaal kan je prima zelf doen. Ik installeer al meer dan 30 jaar alarmsystemen. Én een dual detector is in sommige situaties gewoon beter en dus geen vloeken in de kerk. Mijn advies: Plak de melder een nacht af met papier of een doek. Kijk dan hoe het gaat. Gaat dat goed, dan is er iets waar dus de melder kennelijk op reageert in de nacht. Kan ook de verwarming zijn die aanspringt en misschien een gordijn/luxaflex wat door de warme lucht gaat bewegen. Het kan ook een spin zijn in de melder of die achter de melder zijn web heeft en in de nacht een rondje voor de melder doet. Of een vlieg. Kan ook nog zijn dat de ingang van het alarmsysteem een probleem heeft i.c.m. de sensor. Het blijft altijd gissen. De meeste nieuwe draadloze systemen hebben een jamming detectie en zal dan ook een signaal afgeven. Mijn scooter zorgde daar regelmatig voor door de ontsteking (nadat ik die gestart had) en voor de deur liet staan om even warm te lopen. Wat voor een merk systeem is het? Honeywell Galaxy, Alphatronics, Aritech, Jablotron. Ajax of iets anders? zondag om 15:22 aangepast door Toyota
theparasol Geplaatst: zondag om 16:04 Geplaatst: zondag om 16:04 Kijk er niet raar van op. Heb ook al eens gezien dat zo'n sensor regelmatig onregelmatig 's nachts valse melding gaf door een recent nabij geplaatst accespoint. Mijn idee daarbij was 's nachts alarm op scherp staat en dat die sensoren zelf geen onderscheidt kunnen maken tussen RF die ze zelf uitzenden en weer oppikken of dat er toevallig een dichtbij geplaatst accesspoint begint te zenden en dat de sensor dan dat RF signaal van dat dan opvat als een trigger.
Toyota Geplaatst: zondag om 16:17 Geplaatst: zondag om 16:17 (aangepast) Een pir zendt niks uit, zeker geen RF. Die detecteert een verschil in infrarood (lees warmte verschil). Of pulsen achter elkaar binnen een X tijd. Als het een draadloze detector is zou dit kunnen maar zou niet moeten mogen, zeker niet met de huidige sensoren. Deze werken op een frequentie van 868 Mhz. Vroeger was dat vaak 433 Mhz. zondag om 16:22 aangepast door Toyota
gerrit B Geplaatst: zondag om 16:24 Geplaatst: zondag om 16:24 16 minuten geleden, Toyota zei: Én een dual detector is in sommige situaties gewoon beter en dus geen vloeken in de kerk Klopt, maar dat is dan vrijwel uitsluitend in een industriële omgeving en nooit in een woonhuis, dat is bij ons al 38 jaar "not done". Als de omstandigheden in een woonhuis zo erg zijn dat je zelfs daar een combimelder moet gebruiken dan heb je wel echt extreme omstandigheden in huis en zou het beter zijn om daar eens naar te kijken ipv. naar een combimelder te grijpen. Hier zeggen we altijd "combimelders zijn voor luie installateurs" die dus niet de moeite willen nemen om zich te verdiepen in de apparatuur en er maar een combimelder in duwen om snel van de problemen af te zijn. 3 uren geleden, Psychosammie zei: Ik ga de alarmboer maar eens bellen want met de Wifi uit weer om 4 uur wakker. Hier wordt aangegeven dat de Wifi uit stond dus zou daar het probleem niet door kunnen komen. Maar draadloze apparatuur kan idd. vreemde signalen oppikken. Ik had vorige week een klant in het westen waar elke keer alarm ontstond en elke keer in de achterdeur (gewoon bekabeld uitgevoerd) en dat altijd op woensdag en dat soms wel 15 x op een avond. Bij aankomst bleek dat men een deur automaat had gemonteerd op deze achterdeur omdat de deurdranger die er om zat voor sommige kinderen te zwaar was om de deur te openen. Dus nu hadden ze een knop waar ze op kunnen duwen en de deur gaat open. Op zich moet dat allemaal geen probleem geven maar men had ook een draadloze ontvanger ingebouwd zodat de conciërge ook op een knop kon drukken om de deur te openen. Op woensdag was de conciërge vrij en moest iemand anders de sluitronde doen en blijkbaar vergat men dan deze deur af te sluiten waardoor deze dus regelmatig spontaan open kon gaan door signalen uit de buurt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen