theparasol Geplaatst: zondag om 16:25 Geplaatst: zondag om 16:25 Idd, met PIR sensor nooit gezeik met wifi. Maar er is ook nog een ander type die (ook) een RF signaal uitzenden in frequentie gebieden die accesspoints ook gebruiken. Ellende is dat die klote sensors een permanent signaal uitzenden waardoor niet zelden de wifi platgestoort wordt. Maar goed er zijn installateurs die zweren bij de RF sensoren of PIR / RF combi sensoren: zal wel minder valse meldingen geven. Een eventueel brak wifi netwerk boeit ze geen lor. Ik vond het destijds wel amusant dat de rollen voor de verandering eens omgedraait waren en dat zij last hadden van de wifi
Toyota Geplaatst: zondag om 17:56 Geplaatst: zondag om 17:56 In sommige wonigen wordt er gebruikt gemaakt van verwarming door middel van bepaalde convectoren (hete lucht die uit de vloer komt) waardoor het gebruik van een combi melder wel moet. Er was ook een situatie bij een woning in een bos waar hetwemelde van spinnen en daar moesten uiteindelijk de gewone PIR sensoren vervangen worden door andere types omdat het continue vals alarm was. Of soms een dubbele pir die binnen een bepaalde tijd beide alarm gaven om dit te voorkomen. Het gebeurt niet veel. normaal plaatsen we altijd standaard PIR sensoren. Dat heeft niks met lui te maken maar aanpassen naar de omstandigheid. ik heb al meegemaakt dat er bepaalde apparatuur dusdanig stoort, dat bijna alles plat ging (DECT, wifi enz) of in storing ging. Een zender om video en audio van de ene ontvanger naar een andere TV te verzenden was dat. Ben uren bezig geweest om daar achter te komen.
gerrit B Geplaatst: zondag om 18:38 Geplaatst: zondag om 18:38 Ben ik dus niet met je eens. Wij gebruiken gewoon pir detectoren bij mensen met hete lucht verwarming, convector verwarming en zelfs die vandaag de dag gaan verwarmen met de airco. Als je rekening houdt met de montageplek en de moeite neemt om de juiste detectoren te zoeken die er tegen kunnen en toch adequaat een indringer detecteren dan hoef je ook dan geen combimelder te gebruiken. Combimelders passen wij alleen maar toe in combinatie met (grote) gasheaters en zo'n ding ben ik nog niet in een woning tegen gekomen. Van alle 1200 systemen die we hebben draaien zal je niet 1 woning kunnen vinden waar een combimelder is gemonteerd en als iedereen 1 storing per jaar zou hebben dan zouden wij er elke dag 6 binnen krijgen maar als we 4 storingen per maand hebben dan is het al veel. Apparatuur wat stoort kom je wel vaker tegen, dat kan gewoon rotte draadloze apparatuur zijn wat defect is gegaan, maar kom ook regelmatig spullen tegen van ome Ali die de gehele buurt plat leggen. Heb je dan een eenvoudig systeem dan ontstaan er problemen, heb je een beter systeem dan schakelt deze over op een andere frequentie waar geen of minder storing is. Is de storing zo erg dat alle kanalen gestoord worden dan geeft de apparatuur zelf aan dat zijn signaal gestoord wordt en kun je direct gericht gaan zoeken naar de storingsbron. De apparatuur die wij gebruiken heeft gewoon zelf een ingebouwde analyser, die zet je aan voor de sensor die problemen geeft en meestal zie je al vrij snel of er een storingsbron aanwezig is. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Psychosammie Geplaatst: 12 uren geleden Auteur Geplaatst: 12 uren geleden (aangepast) 21 uren geleden, gerrit B zei: Maar ook die wifi router moet aan bepaalde eisen voldoen en normaal als je een meter afstand houdt dan moet dat probleemloos werken. Wat wel kan is dat je nog RF storingen krijgt op je draadloze detector en ook doordat het signaal regelmatig verstoord wordt dat je batterij sneller leeg raakt doordat de detector dan vaker uit zijn slaapstand moet komen en een sterker signaal moet versturen. Ik heb in mijn huis tijdens de bouw al rekening laten houden met een alarm. Alle PIR zijn dus bedraad. De Wifi modem is een Sagemcom van Ziggo. 21 uren geleden, Toyota zei: Kan ook de verwarming zijn die aanspringt en misschien een gordijn/luxaflex wat door de warme lucht gaat bewegen. Het kan ook een spin zijn in de melder of die achter de melder zijn web heeft en in de nacht een rondje voor de melder doet. Of een vlieg. De bewuste sensor hangt in de berging. Geen gordijnen en vloerverwarming. 21 uren geleden, Toyota zei: Wat voor een merk systeem is het? Honeywell Galaxy, Alphatronics, Aritech, Jablotron. Ajax of iets anders? Het is een Satel. 20 uren geleden, gerrit B zei: Bij aankomst bleek dat men een deur automaat had gemonteerd Die hebben wij ook. Maar die hangt er al meer dan een jaar en heeft voorheen geen problemen opgeleverd. We hebben direct na de oplevering van het huis dezelfde problemen gehad met de sensor in de berging. Die is toen vervangen door een andere en sindsdien geen problemen meer. Tot nu dan. Iemand zei: de Wifi stond uit. Dat moet ik verduidelijken. Dat Sagemcom modem doet het meer dan goed op de begane grond maar komt niet op de eerste verdieping. Daarom heb ik een TP-Link X60 set van Ziggo gekregen. De hoofd unit daarvan moet ook in de meterkast. Vanaf dat moment kreeg ik de problemen. Dus met Wifi uit bedoelde ik dat de TP-Link set uit stond, niet het Ziggo modem. 12 uren geleden aangepast door Psychosammie Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
gerrit B Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Bij bekabelde systemen sluit je dus RF storingen ed. op je draadloze deel al uit. De deurautomaat bij mijn klant sprak dus spontaan aan en liet de deur open draaien, dat was hun overdag ook al wel opgevallen en dan was het van "hé hoe kan dat er is niemand bij de deur en toch gaat hij open" maar dat werd afgedaan met "ik zal wel per ongeluk op de knop hebben gedrukt" Maar als de conciërge thuis is dan heeft zijn afstandsbediening geen bereik van 34 km en ook dan ging op 1 avond de deur spontaan meer dan 15 keer open. Maar het kan dus nog een minder stabiele detector zijn die de problemen veroorzaakt. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen