Ga naar inhoud

USB3(.1) versus Thunderbold, welke externe HD?

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik leg uit, een laptop met USB3 (ik hoop met 3.1) daar dient

een externe HD op te worden aangesloten (gekocht).

Is een Macbook Air met Thunderbold complementair met

Windows USB3(.1)?

Anders, kun je ongestraft een externe drive op zowel een

Windows laptop als op een Mac-air aansluiten?

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Geplaatst:

Kort antwoord; Ja, dat kan zeker. Ik doe niet anders 😉 (Afgelopen november een mooie MB Air 15" M3 gekocht. Zeker geen spijt van!)

Zorg er wel voor dat je externe drive in FAT32 is geformateerd. Als hij in NTFS is geformateerd dan moet je wat extra software kopen. B.v. https://www.paragon-software.com/home/ntfs-mac/

“Success is not final, failure is not fatal: it is the courage to continue that counts.” ~ Winston Churchill

Geplaatst:

Geinig ik zat er over te denken om mijn nieuwe NAS met USB 3.2 toch aan een QSW-1105-5T switch te hangen die 2,5 GB en 1GB datatransfer  levert.

Dan daar aan die NAS de externe schijf hangen via USB 3.2 of een capaciteit uitbreiding met de QNAP TR-200 er aan via USB 3.2

De laatste is een externe opslag die je aan Windows laptop kan hangen en tevens aan een Mac Air met de USB 3.2 en toch exfat gebruiken.

Dus ik weet niet wat @Con heeft staan als externe behuizing (gekocht schreef hij)? 

Maar misschien is dat ook voor anderen interessant dat er USB 3.2 oplossingen zijn voor Windows en tegelijk Mac of Linux die als "stand alone" opslag kunnen dienen maar ook aan een moderne NAS gekoppeld kunnen worden.

De TR-200 is wel wat duurder met passende HDD erin maar het voordeel weegt op tegen die kosten.

Cantaloop (Flip Out)

The Manhatten Transfer

Geplaatst:

@Big fellow Ik ga dan wel voor exfat ivm de bestandsgroottes, ook zoals @Tonskidutch aangaf.

Heren bedankt. Overigens is het voor mijn allerliefste schoonzus...

Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen..
Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN.

Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4)

PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2.

Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen