moonchild Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Het draadloze 5G internet voor thuis. 300mb/s, maandelijks opzegbaar en maar 25 $ /maand. Maar is het ook goed? Wie heeft er ervaring mee opgedaan? Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Moderator ceesv Geplaatst: 19 uren geleden Moderator Geplaatst: 19 uren geleden Ik heb ervaring met 4G draadloos internet voor thuis, de snelheid valt en staat met de signaalsterkte. Ik gebruikte daarom buitenantennes. Het betrof 2 verschillende locaties in 2 verschillende landen. De reden voor draadloos was het gebrek aan een bekabeld wan met voldoende snelheid. Bekabeld internet heeft altijd de voorkeur. De vraag is hoe sterk het Odido 5G signaal is bij jou thuis. Verder krijg je meestal een niet openbaar ip adres, voor de buitenwereld zit je achter een dubbel NAT. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
moonchild Geplaatst: 18 uren geleden Auteur Geplaatst: 18 uren geleden Dekking begint het natuurlijk mee, hier een overzicht van de zendmasten https://antennekaart.nl/kaart/5g?zoom=12&lat=52.09880744&lng=4.58576202 Alexa open mijn koelkast en stook de bbq op 250 graden. VU+ Duo 4K SE BT met openpli 8.2
Moderator ceesv Geplaatst: 17 uren geleden Moderator Geplaatst: 17 uren geleden Het laat duidelijk zien hoe beperkt de dekking van een 5G mast is. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Toyota Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden (aangepast) De snelheid valt en staat met het aantal gebruikers en niet alleen de ontvangst. Ik woon op Kreta en in de winter maanden werkt het perfect (4G). Mikrotik 4G router. In de zomer met massa's toeristen begint het gedonder. Iedereeen ligt op het strand en is naar een stream aan het luisteren, ik moest regelmatig herstarten en dan werkte het weer een tijdje goed. Met 5G zal het wel beter zijn. Maar als iedereen op 5G zit, begint hetzelfde weer in mijn situatie. Ik heb nu VDSL met een backup via 4G en dat werkt een stuk beter. Met 4G en 5G heb je met slots te maken die iedereen toegewezen kriijgt, dus met meer gebruikers wordt het een stuk lastiger. Net als WLAN eigenlijk. Een openbaar IP adres is tegenwoordig niet echt nodig. Veel applicaties werken met P2P en zijn daar niet afhankelijk van. 6 uren geleden aangepast door Toyota
Mimisiku Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden (aangepast) Ik heb het hier nu sinds 13-november-2024 als test. Snelheid is recht evenredig aan de 5G sterkte. Bij mij thuis tussen de 600 en 400 Mbit maarrrrrr op drukke tijden zo'n 160 Mbit. Op zich werkt het stabiel. In de 3 maanden geen uitval of hapering gehad. Bij mijn vriendin ook zo'n 460 Mbit met 'zwak' signaal volgens het modem. Maar goed: in haar dorp woont ook niemand dus dat scheelt. Er is een maandlimiet van 2 TB dus voor vette stremming met een gezin niet zo geschikt al werkt het prima. Het Zyxel modem heeft ook 2 LAN poorten... Per saldo werkt het goed (genoeg) voor surfen/mailen/streamen. Voor gaming minder geschikt (hoge latency en lage upload). 2 uren geleden aangepast door Mimisiku Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD VU+Ultimo4K BTE, DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG 5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen