Racer009 Geplaatst: zaterdag om 16:22 Geplaatst: zaterdag om 16:22 (aangepast) Nog eens een algemene vraag, wie kan mijn schotel perfect uitrichten? Locatie Hever (Boortmeerbeek). Perfecte toegankelijkheid (plat dak). Heb een Satlink satfinder maar kan er niet mee werken. Hoeft niet gratis. zaterdag om 16:31 aangepast door Racer009
Toyota Geplaatst: gisteren om 07:04 Geplaatst: gisteren om 07:04 Het lijkt mij verstandig om eerst te vertellen welke schotel je hebt en welke satellieten je wilt ontvangen. Daarnaast wat voor een apparatuur je hebt aangeschaft. Type schotel, Diseqc, LNB's enz Het uitrichten an sich is niet moeilijk. Met die meter zou dat prima moeten lukken. Als de beugel/mast waterpas staat en de elevatie is berekend voor de satelliet, is het een kwestie van te bepalen waar ongeveer het punt is waar die naar toe moet "kijken" Dit kan ook met een app Satfinder. Dan pak je de meter en stel je de satelliet in en draait links of rechts (zonder de ebventuele diseqc). Finetune daarna de elevatie (onder/boven). Sprietje kan je dit haarfijn uitleggen.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 09:41 Geplaatst: gisteren om 09:41 17 uren geleden, Racer009 zei: Hoeft niet gratis. dat hoort dan in aankoop verkoop als dienstverlening dus tweedehands subforum. Du hast Rammstein
Racer009 Geplaatst: gisteren om 14:23 Auteur Geplaatst: gisteren om 14:23 7 uren geleden, Toyota zei: Het lijkt mij verstandig om eerst te vertellen welke schotel je hebt en welke satellieten je wilt ontvangen. Daarnaast wat voor een apparatuur je hebt aangeschaft. Type schotel, Diseqc, LNB's enz Het uitrichten an sich is niet moeilijk. Met die meter zou dat prima moeten lukken. Als de beugel/mast waterpas staat en de elevatie is berekend voor de satelliet, is het een kwestie van te bepalen waar ongeveer het punt is waar die naar toe moet "kijken" Dit kan ook met een app Satfinder. Dan pak je de meter en stel je de satelliet in en draait links of rechts (zonder de ebventuele diseqc). Finetune daarna de elevatie (onder/boven). Sprietje kan je dit haarfijn uitleggen. Lukt me gewoon niet met alle verschillende parameters die je moet/kan instellen..
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 14:28 Moderator Geplaatst: gisteren om 14:28 Maar de vraag blijft staan, die je nog niet beantwoordt hebt. Wat voor een schotel heb je? Welke satelliet posities wil je daar mee ontvangen? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Toyota Geplaatst: gisteren om 14:28 Geplaatst: gisteren om 14:28 (aangepast) welke satellieten wil je ontvangen? zolang we die info niet hebben, kunnen we je niet helpen. de instellingen op de meter zijn niet moeilijk maar dan moeten we wel meer weten. gisteren om 14:31 aangepast door Toyota
Sprietje Geplaatst: gisteren om 14:32 Geplaatst: gisteren om 14:32 En welke schotel en lnb's heb je? Misschien kan het wel helemaal niet wat je wilt.
Toyota Geplaatst: gisteren om 14:34 Geplaatst: gisteren om 14:34 Welke zenders wil je eigenlijk ontvangen? Met welke ontvanger?
Racer009 Geplaatst: 23 uren geleden Auteur Geplaatst: 23 uren geleden (aangepast) Triax 100cm met multi houder voor Astra 19.2 en 28.2. Foto is nog met 1 lnb, is ondertussen aangepast naar 2 lnb's. Satelliet ontvanger is de Technisat Sonata 1. Belangrijkste zenders zijn ITV4 HD. De Duitse neem ik er ook graag bij. 23 uren geleden aangepast door Racer009
Toyota Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Dus je hebt nu wel beeld op een satelliet neem ik aan. Welke is dat?
Racer009 Geplaatst: 23 uren geleden Auteur Geplaatst: 23 uren geleden 38 minuten geleden, Toyota zei: Dus je hebt nu wel beeld op een satelliet neem ik aan. Welke is dat? Momenteel niets, heb aan de schotel gedraaid maar kreeg geen resultaat op de satfinder, daarom gestopt want ik word het zo een beetje moe 🫤
Toyota Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden (aangepast) Voordat je uberhaupt gaat draaien aan een schotel, zet met een marker een streepje op de mast (aan de achterkant, dan heb je een referentie). Op jouw foto van de houder, moet de Astra 28.2 (ITV) aan de linkerkant en de Astra 19.2 (Duitse zenders) aan de rechterkant. Als je achter de schotel staat net andersom. Ik denk dat Sprietje je een exacte berekening kan maken voor elevatie en de hoek van de beugel met de skew van elke LNB. Op https://www.dishpointer.com/ geef je lokatie in en 19.2 dan kom je op een elevatie van 30 graden in jouw geval. Dit is voor 1 LNB. Met 2 LNB's wordt dit een klein beetje anders. De houder komt dan scheef te staan waardoor de elevatie anders wordt. 22 uren geleden aangepast door Toyota
Sprietje Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Hoe je de schotel moet afstellen is al helemaal beschreven in november 2024, zie: Maar het afstellen lukt je dus blijkbaar niet. Waarschijnlijk dus toch hulp nodig.
Racer009 Geplaatst: 4 uren geleden Auteur Geplaatst: 4 uren geleden 11 uren geleden, Sprietje zei: Hoe je de schotel moet afstellen is al helemaal beschreven in november 2024, zie: Maar het afstellen lukt je dus blijkbaar niet. Waarschijnlijk dus toch hulp nodig. Ja ik kan het niet, jammer..
stevenvc19 Geplaatst: 2 uren geleden Geplaatst: 2 uren geleden Op 8-2-2025 om 17:22, Racer009 zei: Nog eens een algemene vraag, wie kan mijn schotel perfect uitrichten? Locatie Hever (Boortmeerbeek). Perfecte toegankelijkheid (plat dak). Heb een Satlink satfinder maar kan er niet mee werken. Hoeft niet gratis. Ik ben van uit de buurt, dus als je wat meer info kan geven, engageer ik me graag
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen