Jan Ambers Geplaatst: gisteren om 08:40 Geplaatst: gisteren om 08:40 Ik zoek zoiets als Notepad om notities en opmerkingen tussendoor op te slaan. Ik vind NP64bit v8.7.7 maar is geen freeware en komt van "Softronics" Ik ben voorzichtig hiermee, gelet op de afkomst Is er een freeware versie van Notepad?
Oplossing Con Geplaatst: gisteren om 08:41 Oplossing Geplaatst: gisteren om 08:41 (aangepast) Notepad++ bijvoorbeeld? Is betrouwbaar gratis en zeer uitgebreid. gisteren om 08:42 aangepast door Con Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 09:07 Moderator Geplaatst: gisteren om 09:07 Notepad zit toch standaard bij windows? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Jan Ambers Geplaatst: gisteren om 09:27 Auteur Geplaatst: gisteren om 09:27 Dacht ik ook, maar een search via verkenner gaf niks???? Ban ga ik maar voor Notepad++ Bedankt iedereen
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 09:28 Geplaatst: gisteren om 09:28 staat ook de download link de officiële let wel neem de 8.7.7 Du hast Rammstein
Pionewbie Geplaatst: gisteren om 09:41 Geplaatst: gisteren om 09:41 Als om de een of andere reden Notepad uit Windows is verdwenen kan je hem gratis in de Windows store downloaden. Windows Notepad - Gratis downloaden en installeren in Windows | Microsoft Store 1
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 10:00 Moderator Geplaatst: gisteren om 10:00 Kijk anders eens naar Kladblok in je computer Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
kees321 Geplaatst: gisteren om 10:01 Geplaatst: gisteren om 10:01 8 minuten geleden, Pionewbie zei: Als om de een of andere reden Notepad uit Windows is verdwenen Is dat onder het motto van handige dingen weg-moderniseren ? Of, waarom zou je makkelijk doen als het ook moeilijk kan ? 😕 Als je dan toch bezig bent neem dan notepad++ : https://nl.wikipedia.org/wiki/Notepad%2B%2B ( NB: ik doe alle software in het (UK)engels, als het kan ) Voor linux is er notepadqq maar is niet zo fijn als ++. ++ kan ook via wine in linux De mooie en (vreemd genoeg) bijzondere dingen van ++ : Afsluiten zonder op te slaan. Openen van het mapje waar je betreffende bestand in staat ( dat moet elk programma hebben ! ).
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 10:14 Geplaatst: gisteren om 10:14 uh heb ik te weinig koffie gedronken begrijp je niet helemaal Du hast Rammstein
kees321 Geplaatst: gisteren om 10:29 Geplaatst: gisteren om 10:29 Oeps ja, notepad++ was ( uiteraard / gelukkig ) al genoemd. En ik had niet verder terug gelezen inderdaad . . Ik reageerde met name omdat er "zo maar" een handig hulpmiddeltje verdwijnt om een voor mij onduidelijke reden.
Con Geplaatst: gisteren om 12:39 Geplaatst: gisteren om 12:39 (aangepast) Het sterke van Notepad++ vind ik dat je de syntaxis van de taal kunt instellen welke je aan het programmeren bent. Ik gebruik het voornamelijk voor html, php en yaml. gisteren om 12:39 aangepast door Con 1 Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2023 glasvezel via Solcon (voor het laatst). Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Alex1970 Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden Ik dacht dat Wordpad sinds 24H2 uit Windows 11 weg is, en niet Notepad. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Wordpad en Notepad++ zijn compleet verschillende editors. De Wordpad is inderdaad niet meer aanwezig in Windows 11 release 24H2 Maar de Notepad++ is er ook niet standaard in aanwezig, die moet jij zelf uit de store downloaden of de link die ik boven al gegeven heb. Als Jan Ambers Wordpad bedoelde is het duidelijk dat die plots weg is in de release 24H2 Maar dan zou ik als vervanging voor Wordpad niet Notepad++ kiezen. Het hangt een beetje samen met wat soort teksten @Jan Ambers schrijft. Echter als je een grammatica en spelling controle wilt neem je de LibreOffice die is ook gratis. https://www.libreoffice.org/download/download-libreoffice/ Die is nagenoeg 1op1 compatibel met Microsoft 356 WORD, EXCEL en de bestand formaten ook. Du hast Rammstein
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen