RikDC Geplaatst: gisteren om 11:15 Geplaatst: gisteren om 11:15 Goedemiddag allemaal , Voor mijn caravan heb ik een losse schotel en een driepikkel gekocht.(foto) Bleek uiteindelijk niet echt praktisch . Bijgevolg heb ik achteraf regelpootjes en een waterpas ingebouwd. Ik kan nu de poot mooi waterpas zetten. Maar de graden die aangebracht zijn op de Maclean schotel van 65 cm ( voor de elevatie ) zijn wel duidelijk maar nergens zie ik een markering die aangeeft waar je de instelling tegenover moet zetten. Ik gok op het midden van de bout (zie foto ) maar ben niet zeker. Ik weet bovendien ook niet of de geleverde lnb ( Maclean MCTV-670 ) geschikt is voor astra 3 en mijn schotel van 60 cm .(lnb foto ) Ik heb nu mijn caravan helemaal in de hoek van de tuin gezet omdat daar een opening is richting satelliet. De automatische schotel die ik op mijn caravan heb vind de satelliet en zorgt voor prima beeld. De verplaatsbare schotel op de driepoot doet het niet. Het zou kunnen dat het huis aan de overkant toch in de weg staat.... Immers , de schotel op de caravan staat hoger. Zou er iemand zo goed willen zijn om er zijn licht eens te laten overschijnen ? Dus , of de lnb geschikt is voor Astra 3 en de Macleanschotel . Mogelijk opheldering i.v.m. merkpunt elevatie ( ik weet het logischerwijze is dat een vraag voor de leverancier en die bevestigde mij alleszins dat de lnb geschikt is voor Astra 3 . Ik vrees echter dat het een Chinees is en heb mijn twijfels ) Mijn ontvanger is een Vu+ solo 2 Dank bij voorbaat. Rik
bellejt Geplaatst: gisteren om 11:23 Geplaatst: gisteren om 11:23 LNB is geschikt en je kan er 1 duo tuner op aansluiten Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
RikDC Geplaatst: gisteren om 12:23 Auteur Geplaatst: gisteren om 12:23 Bedankt. Nog iemand idee voor de instelling elevatie ?
bellejt Geplaatst: gisteren om 12:26 Geplaatst: gisteren om 12:26 https://www.dishpointer.com/ Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
trust Geplaatst: gisteren om 13:01 Geplaatst: gisteren om 13:01 (aangepast) 43 minuten geleden, RikDC zei: Bedankt. Nog iemand idee voor de instelling elevatie ? Onder de bovenste moer van de mastklem lijkt me een plaatje te zitten met een uitstekende punt , lijkt me dat die onder de onderste moer van de elevatie aanduiding hoort te zitten en de elevatie aan moet wijzen gisteren om 13:08 aangepast door trust Nader inzicht Het verschil tussen theorie en praktijk is mijn uitdaging . Octagon SF8008 4K Edision Primo IP S2 Dr.HD F16 1.8 m ChannelMaster Offset in tuin 53º E - 45º W Jaeger SMR 1224 Usals met 5 Lnb wisselaar 2x Ka - Ku - C band Lin / Circ 1.2 m Echostar Offset aan schuur 53º E 34.5 W Twoteck Twinrotor met 3 Lnb wisselaar Ku - Ku low - Ka
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 13:21 Moderator Geplaatst: gisteren om 13:21 Op deze foto van de leverancier is die ring niet te zien. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Frans B Geplaatst: gisteren om 13:42 Geplaatst: gisteren om 13:42 Ik denk dat de plaat waar de schotel aan vast zit, verkeerd om is gemonteerd. Er zit een inkeping links bovenaan. Die zal de indicatie zijn. System Administrator (niet van deze site)
RikDC Geplaatst: gisteren om 13:42 Auteur Geplaatst: gisteren om 13:42 Bedankt allebei , De graden zijn mij bekend via desbetreffende app enz. Ik zie alleen niet op de schotel waar de 30 (is 29,...°) tegenover moet staan. Ik neem aan dat er dan ergens een streepje staat onder de graden. En Cees V wat bedoeld u met die ring , zie ik niet . Rik
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 13:45 Moderator Geplaatst: gisteren om 13:45 Je moet een denkbeeldige lijn trekken van de onderste bout/moer naar de graden verdeling. In jouw foto staat de schotel op iets meer als 30 graden elevatie ingesteld. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
RikDC Geplaatst: gisteren om 14:11 Auteur Geplaatst: gisteren om 14:11 Ja CeesV dat was ook mijn eerste gedacht . Ik had oorspronkelijk deze afgestemd op het center van de bout maar omdat ik geen beeld kreeg heb ik deze een beetje verzet. En Frans B , ook bedankt voor uw hulp en ik dacht dat het een schot in de roos was en heb direct de boel omgedraaid . Wat bleek de "streep " is een Y die er tweemaal op staat en aan de andere kant staat tweemaal een X (zie foto's.) Ik dank jullie allen en leerde dat de LNB geschikt is voor Astra 3 , dat de afstelling van de graden van de elevatie gebeurd op het center van de bout en dat ik heel blij ben dat jullie mij verder hielpen. Morgen rijd ik met de caravan hier een paar straten verder naar een open plek en waarschijnlijk heb ik dan wel beeld op mijn tv. Groeten en bedankt. Rik
Mojo Geplaatst: gisteren om 14:15 Geplaatst: gisteren om 14:15 1 minuut geleden, RikDC zei: dat de afstelling van de graden van de elevatie gebeurd op het center van de bout en dat ik heel blij ben dat jullie mij verder hielpen. Vandaar deze ring. Die moet,zoals aangegeven, bij de onderste bout gebruikt worden met de punt naar beneden. Volgende keer wel de tekening goed lezen!😁 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Sprietje Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden Ik kan in de gegevens van de fabrikant nergens de offset van de schotel vinden maar de meeste schotels hebben een offset van 26 graden. Zorg dat je driepootje verticaal waterpas staat en stel de elevatie van de schotel zo in, dat et schotelblad aan de voorzijde precies verticaal staat. Nu moet de elevatie 26 graden aangeven.
smetje limb.BE Geplaatst: 23 uren geleden Geplaatst: 23 uren geleden 23 minuten geleden, Sprietje zei: Ik kan in de gegevens van de fabrikant nergens de offset van de schotel vinden maar de meeste schotels hebben een offset van 26 graden. Zorg dat je driepootje verticaal waterpas staat en stel de elevatie van de schotel zo in, dat et schotelblad aan de voorzijde precies verticaal staat. Nu moet de elevatie 26 graden aangeven. deze heb ik gevonden van de schotel sprietje ▶ Hoogwaardige satellietschotel met een diameter van 90 cm en masthouder ▶ Antenneversterking: 38 dB - 39,7 dB ▶ Werkfrequentiebereik: 10,7 - 12,75 GHz ▶ De LNB-steunarm is geschikt voor LNB's met een diameter van 40 mm ▶ Perfect voor signaalontvangst van Astra, Amos, Hotbird, Eutelsat, enz ▶ Het gebruik van 0,6 mm fosfaatstaal garandeert een lange levensduur van het product ▶ De antenne is zowel verticaal (15-70°) als horizontaal (0-180°) verstelbaar 2x Dreambox 900UHD TRIAX 110 TDS 4x twin lnb 1x bosat 1.50m .1x Dreambox 7020hd v2x dreambox 800 1x DREAMBOX 8000 HD pvr 1x Dreambox 800se 1x GIGABLU HD QUADPLUS 1x Sab unix triple 1x Xsarius Galaxy 4K 1x gigablue trio 1xZgemma H7S - 4K 1x Samsung UE65MU7070 4K Ultra HD Smart LED 1x Samsung UE46F6650SSXXN led
RikDC Geplaatst: 23 uren geleden Auteur Geplaatst: 23 uren geleden Hallo , Het bewuste plaatje waarvan sprake is hier onbestaand , het lijkt inderdaad op de foto te verschijnen maar ik heb daarstraks alles uit mekaar gedaan omdat iemand opperde dat de montage mogelijk ondersteboven gebeurt was. Er zitten 4 gewone ringen op. (zie foto ) En iemand kwam met de gegevens van de schotel aandragen maar dat klopt niet , het is een 65 cm schotel type MCTV-926 zoals ik schreef in mijn eerste post. Het ontbreken van het ringetje met de punt maakt niet veel uit , het blijft het middelpunt van de bout. Dank aan iedereen. Rik
Sprietje Geplaatst: 17 uren geleden Geplaatst: 17 uren geleden (aangepast) Even logisch beredeneren: Is de zaak goed gemonteerd? Het lijk me wel. Op de afbeelding van de fabrikant die CeesV heeft geplaatst, zijn twee afbeeldingen te zien, de letter Y gemerkt met A en een logo gemerkt met B . Die afbeeldingen komen overeen met A en B van topicstarter. Er is een uitsparing C gemaakt. Dit heeft natuurlijk een doel. Als het midden van moer C de referentie zou zijn, wat heeft uitsparing C dan voor nut? Uitsparing C heeft pas nut als de referentie niet zichtbaar is als de elevatie beneden de 10 graden is ingesteld. Het referentiepunt moet dus zijde E zijn. Het zou betekenen dat de elevatie nu op ongeveer 17 graden staat ingesteld. Wat is er met de lnb-klem gebeurd? Hebben de ratten daar aan gevreten? Is dit origineel? 6 uren geleden, smetje limb.BE zei: deze heb ik gevonden van de schotel sprietje ▶ Hoogwaardige satellietschotel met een diameter van 90 cm en masthouder ▶ Antenneversterking: 38 dB - 39,7 dB ▶ Werkfrequentiebereik: 10,7 - 12,75 GHz ▶ De LNB-steunarm is geschikt voor LNB's met een diameter van 40 mm ▶ Perfect voor signaalontvangst van Astra, Amos, Hotbird, Eutelsat, enz ▶ Het gebruik van 0,6 mm fosfaatstaal garandeert een lange levensduur van het product ▶ De antenne is zowel verticaal (15-70°) als horizontaal (0-180°) verstelbaar Ik zie nergens de offset staan. 17 uren geleden aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen