Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

in het voorjaar wil ik de kozijnen gaan schilderen.

Er moet hier en daar geplamuurd worden.

kozijnen zijn donker van kleur.

kan ik plamuur ( houtvul ) zodanig kleuren , zodat ik ongeveer dezelfde kleur als het bestaande schilderwerk heb.

zo ja hoe en met wat.?

• Moderator
Geplaatst:

Houtvuller kan je in de gewenste kleur aanschaffen.

Klik

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Als je gaat plamuren dan krijgt dat plamuur toch eerst een laag grondverf voordat je de uiteindelijk kleur aanbrengt?

Dus maakt de kleur van het plamuur niet uit maar is de kleur van de grondverf van belang.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
16 uren geleden, gerrit B zei:

Als je gaat plamuren dan krijgt dat plamuur toch eerst een laag grondverf voordat je de uiteindelijk kleur aanbrengt?

Dus maakt de kleur van het plamuur niet uit maar is de kleur van de grondverf van belang.

Nou mooi niet. Hier begon men 2 maanden nadat ik er woonde met het buitenwerk schilderen. En ik dacht eerst ook; o jee dat gaat lang duren. Niets is minder waar gebleken:

- Grof schuren

- Epoxy plamuur (juist ja) op de schoongemaakte rotte plekken

- Watergedragen dispersie verf éénlaags erover KLAAR

Na drie kwart dag was de schildersfirma weg.

Nu ligt het ook eraan of je bewust watergedragen verf neemt of alkyd verf. 

Bij de laatste zet je het wel in de grijze grondverf en lakt pas na een week af.

Wel is het zo dat men bij watergedragen dispersie verven (dekkende kleur) elke 3 a 5 jaar de kozijnen moet nalopen (afhankelijk van de kleur) en dat doen ze dan weer niet! Het is al flink aan het bladderen na 4 jaar.

Du hast

Rammstein

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen