Ga naar inhoud

Windows Defender, waarom je een echte (betaalde) malware/virus scanner moet nemen.

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Het maakt eigenlijk niet zo veel wat voor testjes ze doen maar de standaard Windows Defender loopt altijd achter de feiten aan. Of ze missen teveel detecties of het is weer niet snel genoeg met ingrijpen waardoor je alsnog besmet raakt of er zijn uitsluitingen mogelijk.  In dit geval is dus relatief nieuwe malware maar ook die had  al gedetecteerd moeten worden door de cloud detectie. 

Ik bekijk dit soort video's al jaren en het is eigenlijk altijd hetzelfde. Vergeleken met betaalde producten oftewel bedrijven die hier hun corebusiness van gemaakt hebben scoort Microsoft met Windows Defender altijd magertjes.. En natuurlijk iets is beter dan niets,  maar als je het kunt veroorloven neem een betaald product. En sommige hebben gratis scanners alleen ben jij dan het product. Maar zelfs die werken nog beter dan Windows Defender. 

Let op een malware/virus scanner zal je nooit 100% beschermen, wanneer er sprake is van malware met een unieke encryptie laag die men niet eerder is tegengekomen, dan wordt die mogelijk niet herkend. 

Maak altijd een account met beperkte rechten voor het dagelijks gebruik in Windows en maak uiteraard (offline) backups van je belangrijkste data.  Dit beide voorkomt een hoop gezeik.

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:

Als je dan bij "onafhankelijke" test gaat kijken scoort defender wel goed.

ik verwijder die gratis bescherming steeds als er iemand problemen heeft met zijn computer.

mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Wat is tegenwoordig nog een onafhankelijke test?

Je kan ook test nepsites tegenkomen met een link naar zo'n dowloadpagina van een getest product en ook die is nep en je laadt dan dus de rommel op de pC.

Men moet "helaas" nog steeds zelf voorzichtig zijn. Ik denk dat het advies duidelijk is dat @Codx gaf.

Wij waren als bureau zelfs tweemaal gehackt en door ransomware de belangrijke data kwijt. Met backups en snapshots moest de server helemaal opnieuw worden ingericht, maar we hadden de data dus nog. GELUKKIG

En let op je bent ook verplicht aan alle jouw klanten te melden dat je door ransomware getroffen was, om de keten te waarschuwen voor mogelijke emails met ransomware van jou firma komende alsook dat die adressen en rekeninggegevens mogelijk zijn buitgemaakt. Naast alle ellende die je hebt met de verzekering en jouw heel veel tijd kost en geld kost indien je niet volgens het protocol van hun te werk bent gegaan.

ik betaal voor 3 pC's 2€ per maand voor de beveiliging. Nou dat kan dus best wel en mijn eigen workstation dat ik elke dag mee nam naar kantoor en aan het Intranet koppelde was niet geïnfecteerd en of gehackt. Alle overige pC's in het bureau wel. Dat was slecht advies van de sysop met die klote Avast.

Du hast

Rammstein

• Moderator
Geplaatst:
10 uren geleden, Codx zei:

Maak altijd een account met beperkte rechten voor het dagelijks gebruik in Windows

Dit is een van de meest efficiënte buffers tegen onheil.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...