Jan Ambers Geplaatst: maandag om 16:53 Geplaatst: maandag om 16:53 De afdekkap van de 23° LNB is gebarsten en staat terug op een spleet en alleen de H gepolariseerde zenders op zwart. Een uur zonder regen en beeld... Nu denk ik er aan om mijn zenderlijsten per sat te voorzien van enkele testzenders als laatste op de lijst, goed idee? Voorbeeld: 401 low band-(22kHz off) horizontaal gepolariseerd 14V 402 low band-(22kHz off) vertikaal gepolariseerd 18V 403 high band-(22kHz on horizontaal gepolariseerd 14V 404 high band-(22kHz on vertikaal gepolariseerd 18V dit per LNB en liefst alle zenders niet gecodeerd Zo heb je rap een analyse Goed idee?
bellejt Geplaatst: maandag om 16:56 Geplaatst: maandag om 16:56 lnb vervangen of plastiek over spannen.Al de rest is niks Groetjes,salutations,greetings. 1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor Vu + Duo2 twin sat tuner 4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner Octagon SF8008 4K Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)
paardengek Geplaatst: maandag om 17:28 Geplaatst: maandag om 17:28 32 minuten geleden, Jan Ambers zei: De afdekkap van de 23° LNB is gebarsten en staat terug op een spleet en alleen de H gepolariseerde zenders op zwart. Dus de LNB moet vervangen worden. Een klusje van 5 minuten, en kosten zijn erg laag. Uiteraard hangt er vanaf, dat je er gemakkelijk bij kunt. Met vriendelijke groet, paardengek Door veel lezen en prutsen kom je er wel!
Moderator ceesv Geplaatst: maandag om 18:35 Moderator Geplaatst: maandag om 18:35 1 uur geleden, Jan Ambers zei: Nu denk ik er aan om mijn zenderlijsten per sat te voorzien van enkele testzenders als laatste op de lijst, goed idee? Altijd een goed idee, maar of het praktisch is mag ik betwijfelen. Nu je de LNB vervangen hebt, zal die zeker weer 5 tot10 jaar meegaan. In die tijd is je zenderlijst al meerdere malen vervangen omdat die niet meer actueel is. Of tegen die tijd je referentie frequenties nog beeld geven? Mocht je ontvangst problemen hebben op bepaalde zenders is het een kleine moeite om te kijken op welke polariteit of band die ontbrekende zenders zitten. Ter informatie NPO 1 is horizontaal gepolariseerd NPO 2 verticaal. Daarmee ontbreekt de noodzaak voor je testzenders. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 10:17 Geplaatst: gisteren om 10:17 17 uren geleden, Jan Ambers zei: Een uur zonder regen en beeld... als je pech hebt ontstaat er een sluiting of overbelasting in de tuner module nieuwe LNB der aan hangen Teiko Lyle Mays
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen