Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Sinds vandaag komt de cookie-vraag. Hier staat alles op uit behalve ‘rechtmatig belang’. Dit is een truckje van de aanbieder om ongevraagd tóch cookies te plaatsen. Volgens de AVG zijn deze cookies illegaal. Bij een aantal overheidssites wordt door de AVG een uitzondering verleent. Commerciële sites hebben hier niets mee van doen! 

Raspberry Pi 3B+ Argolis Triple Reader Kaartserver + Smargo

Vu+ Zero 4K DVB-S2X, Vu+ Zero 4K DVB-C/T2, DM525 Combo, DM920 UHD

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

5°W, 0.8°W, 4.8°E, 9°E, 13°E,19.2°E, 23.5°E, 28.2°E. Triax 88 en Wavefrontier

Geplaatst:

Je hebt drie...

waar je alles kunt weigeren

waar je een waslijst met duizend en nog wat kan uitschakelen

waar je absoluut geen andere keuze hebt om advertenties te accepteren of je mot betalende abonnee worden

waarbij persoonsgegevens en bankgegevens worden opgeslagen alsook WAN IP adres

Je kan kiezen dus.

betreffende sat4all heb ik een donatie gepleegd en ben hiervan (cookies) verschoond gebleven

Teiko

Lyle Mays

• Moderator
Geplaatst:
15 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je hebt drie...

• Functionele cookies. ...
  • Analytische cookies. ...
  • Trackingcookies. ...

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

cookiemonsters

• Haha 1

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:
35 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Je kan kiezen dus.

betreffende sat4all heb ik een donatie gepleegd en ben hiervan (cookies) verschoond gebleven

Ik ben ‘vriend van Sat4All’ en zóu dus vrij van dit soort ellende moeten zijn. Toch verscheen vanochtend de cookie banner… Overigens ook bij Openpli.org….

Wat mij stoort aan deze truc is dat ze gewoon botweg cookies plaatsen om zo tegen de wil van de gebruiker tóch gegevens te vergaren (en door te verkopen)… Onder het bedachte voorwendsel dat ze ertoe gerechtigd zijn (en dat zijn ze dus niet omdat commerciële sites geen uitzondering van de AVG krijgen).

VU+Ultimo4K BTE,  DM-Three UHD, Ziggo, HD+, TV-Vlaanderen, ORF, TiVuSAT, Fransat, SRG

Geplaatst:

Oké maar die aanklacht hadden in het verleden, al meerdere mensen namelijk cookies door je strot duwen.

Als ik het kan vermijden doe ik dat, en mij helpt Firefox privacy streng beleid ingesteld en CCleaner elke sessie gebruiken en f-secure van Ziggo.

Wat AVG allemaal kan weet ik niet.

Teiko

Lyle Mays

Geplaatst:

Je hebt ook de Drs. IJzerbout koekjes. 
Man man wat interesseren mij die cookies. 
Ik heb geen tijd om me daarover druk te maken. 

"On ne voit bien qu'avec le coeur. L'essentiel est invisible pour les yeux."

Geplaatst:

Tja, draai een pihole om tracking sites te blokkeren, draai je browser (ik gebruik firefox) altijd in incognito mode dan worden bij het sluiten van de browser alle historie en cookies automatisch verwijderd - dit werkt ook in Chrome op Android (zoek de instructies om de incognito shortcut op je startscherm te krijgen).  Overigens, Chrome is eigenwijs en start soms toch in niet incognito mode -> via settings -> privacy alles van altijd verwijderen.

Daarnaast gebruik ik op de PC Ublock Origin (er zijn andere opties) en de plugin Cookie Autodelete die een instelbare tijd na het sluiten van de laatste tab van een site alle door die site geplaatste cookies poetst.  Op moeilijke sites kom ik daar vaak mee weg, bij sites die geen adblocker willen en opt-out niet toestaan (melding: advertenties of abonnement nemen) besluit ik meestal: Die zijn het niet waard om bezocht te worden.

• Like 1
Geplaatst:

Ik vind privacy toch wel belangrijk. Ik heb geen zin in spam van dubieuze sites omdat die volgens slinkse wijze mijn gegevens krijgen terwijl ik daar geen toestemming voor heb gegevens… 

Geplaatst:

Ja wat is dubieus, ik kreeg nog een p.m. van een ander lid hier vandaag met een heel vreemde link qua naam alleen al.

Die heb ik dus mooi links laten liggen, had ook rechts kunnen zijn maar goed dat is een politieke grap.

Ik heb van AVG geen hoge dunk gezien m'n ervaringen met dat spul op een bureau waar ooit werkte.

Teiko

Lyle Mays

Geplaatst:
1 uur terug, Drs. IJzerbout zei:

Man man wat interesseren mij die cookies. 
Ik heb geen tijd om me daarover druk te maken. 

Ons dus wel en bovendien is het verboden om cookies te plaatsen zonder toestemming. Maar zoals met alle regeltjes die vanuit Europa worden bedacht is er altijd wel een maas in het te vinden.

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Nieuwe aanmaken...