gerrit B Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Ik ben in het bezit van een Pantong TDR-44 kabel tester en wil deze gaan gebruiken om een fout te zoeken in kabels welke in een schutbuis liggen, jarenlang goed hebben gewerkt maar nu problemen geven. Met mijn normale meters (multimeter en kabel tester voor coax en utp) kom ik niet veel verder naast dat er een storing in zit. De multimeter geeft als ik de kabel aan 1 kant kortsluit dat er geen verbinding is maar meet ik tussen de ene kabel en een andere kabel dat bevindt er zich plots wel een weerstand. De kabel tester geeft aan dat er iets niet klopt en normaal meet deze de kabellengte en geeft aan op welke afstand er een probleem zit maar in dit geval niet. Vandaar dat ik nu deze TDR-44 in wil gaan zetten omdat deze tester er speciaal voor is om dit soort problemen op te kunnen sporen. Ik vermoed nl. dat er ergens de schutbuis met de kabels er in is plat gedrukt, er een paatje doorheen is geslagen enz. maar de kabel is wel ruim 325m lang, loopt door bosjes, onder de straat enz. en ga dan maar eens zoeken. Tester moet geschikt zijn voor kabels tot 3000m maar hoe moet ik e.e.a instellen en belangrijker hoe moet ik de meet gegevens interpreteren? Ga ik zoeken dan vind ik alleen een veiling waar zo'n meter te koop wordt aangeboden en in België een kabel locator van Pantong Heeft er iemand toevallig ervaring met zo'n soort meter of weet waar ik meer info kan vinden? zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
JDB007 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari Heb geen ervaring, maar vind wel een handleiding in het Engels: Elma 44 TDR meter
gerrit B Geplaatst: 14 februari Auteur Geplaatst: 14 februari Bedankt, daar kom ik in ieder geval al wat verder mee. Hoe kom jij nu van Pantong naar Elma? Mijn computer kon nl. totaal niets vinden op Pantong. (had alleen nog niet met afbeeldingen gezocht) Mijn oud collega die er mee heeft gewerkt gaf altijd wel aan dat het een dure meter was maar dat hij zo duur was 😲 Kan hem alleen niet vragen hoe ik de meter moet gebruiken want hij is 1,5 jaar geleden overleden. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
JDB007 Geplaatst: 14 februari Geplaatst: 14 februari 22 minuten geleden, gerrit B zei: Bedankt, daar kom ik in ieder geval al wat verder mee. Hoe kom jij nu van Pantong naar Elma? Mijn computer kon nl. totaal niets vinden op Pantong. (had alleen nog niet met afbeeldingen gezocht) Google laten zoeken naar : TDR 44 how to use
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen