Ga naar inhoud

OV chipkaart dubbel automatisch opgeladen

Ga naar oplossing Opgelost door youriy,

Aanbevolen berichten

Geplaatst: (aangepast)

Snapt iemand dat met ervaring over die reishistorie en kosten?

Of kan die me dat uitleggen waarom ik mijn tegoed dubbel moet laten incasseren?

De chat wegens een klacht indienen is gevuld met 23 personen voor mij

De aanvraag om terug te boeken resulteert als ik op de knop druk op hun website in 403 fout in Azur van die website

Ik ging voor een zakenreis van ongeveer 7,50€ naar Meerssen en terug maar er wordt tweemaal mijn automatisch oplaad bedrag van 20€ afgeboekt op mijn rekening. (zie ik vandaag) en er staat nu nog 3€ nogwat op mij tegoed. Dus dit reisje koste me teveel.

p.s. als je de pdf of csv download van je reisgeschiedenis staan daar de instap kosten tarieven etc niet bij

enkel die twee dagen gereisd gaf deze samenvatting op de reishistorie

Screenshot_15.thumb.png.279e7dfab942a2a75e25befc13b3384a.png

aangepast door Tonskidutch
tarief

Golden Silence

Pat Metheny, Pianoramix, Three Four Tiro

Geplaatst:

Toen je terug kwam uit Meerssen heb je in Maastricht eerst ingecheckt bij NS ( 20 € ) toen uitgechekt bij arriva en vervolgens weer ingecheckt bij arriva ( 10€ ). Van de NS kun je dus 20 euro terug vragen en van arriva 10 euro. 

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Ik maak geen gebruik van OV en ken het systeem niet, maar als ik dat overzicht bekijk is het mij duidelijk.

Voor die treinreis NS word een opstaptarief van € 20 gerekend, maar dat stond niet meer op de kaart. Dus word je kaart word automatisch opgeladen.

Waarom er nu nog maar € 3 op de kaart staat is mij ook niet duidelijk.

aangepast door Pionewbie
Geplaatst:

Ik dank je voor de uitleg. @youriy

Ik moet nog even kijken of die error 403 blijft op die website anders moet ik weer uren in de telefoon klimmen.

Ligt het eventueel eraan dat je per vergissing als je wilt uitchecken incheckt en dat meteen corrigeert aan de andere chipkaart paal? Tenminste dat deed ik dus. Dan is hun hele systeem met in en uitcheck palen flut.

@wanderer, snap ik maar na enkel twee reizen van 7,5 + 1,69 staat er maar 3€ terwijl er 40€ afgeboekt is op dezelfde dag.

Golden Silence

• Moderator
Geplaatst:

Er is sinds 1970 niet veel veranderd.

Blijf moed houden!

Klimpen aan den Ijssel of Klimpen aan de Lek?!😁

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Bij de optie om terug te vragen op die website van OV Chipkaart kreeg ik ook een groen vinkje te zien dus moet het systeem hebben herkent dat bij het in en uitchecken een foutje is opgetreden in het systeem van afrekenen.

En toen kreeg ik error 403.

Ik vermoed dat Youriy gelijk heeft maar terug vorderen gewoon onmogelijk is op hun website!

Golden Silence

Yep, die link heb ik ook gebruikt... Youriy

35 minuten geleden, Pionewbie zei:

Waarom er nu nog maar € 3 op de kaart staat is mij ook niet duidelijk.

16 minuten geleden aangepast door Pionewbie

dat is juist m'n dilemma of het probleem met een heen en terug reisje van 7,5€

aangepast door Tonskidutch

Golden Silence

Geplaatst:

Ik zet er nog even naast

https://www.bahn.de/angebot/regio/deutschland-ticket

daar betaal je maar voor 58€ per maand reizen door heel Duitsland met trein of ander openbaar vervoer

Die hele instaptarieven zooi klopt gewoon niet.

4€

10€

20€

laat staan je stapt over want dat zie je ook wel eens in het display van die in/uitcheck paaltjes

Golden Silence

Geplaatst:

OV chipkaart dubbel automatisch opgeladen

Nou is een OV-Chipkaart ook iets uit de oertijd. Je kunt ook met je pinpas betalen

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

Geplaatst:
11 uren geleden, Tonskidutch zei:

Ik zet er nog even naast

https://www.bahn.de/angebot/regio/deutschland-ticket

daar betaal je maar voor 58€ per maand reizen door heel Duitsland met trein of ander openbaar vervoer

Die hele instaptarieven zooi klopt gewoon niet.

4€

10€

20€

laat staan je stapt over want dat zie je ook wel eens in het display van die in/uitcheck paaltjes

Het is inderdaad een prut systeem die jaren lang door iedereens strot geduwd is, maar waar nu langzaam ouder Nederland, inmiddels ingeburgerd is.

Is dat goed? Nee, we verzinnen weer een nieuw systeem in Nederland die nog halfgebakken werkt, lijkt op Windows dat nooit af is.😉

Mocht je beperkt van het OV systeem van Nederland gebruiken, dan moet je voor elke in en uitstap in- en uitchecken, bij de NS alleen als je van veevoeder veranderd.

De NS rekent bij inchecken standaard een borg van € 20,-, dat wordt bij het uitchecken berekend met de werkelijke prijs, ook als deze hoger is, want dan betaal je meer dan € 20,-

Ariva is een andere aanbieder, Ariva trein rekent € 10,- borg bij het inchecken, bij het uitchecken wordt het berekend met de exacte prijs.

Bij bus, tram en metro reis je voor het zelfde tarief dat per provincie kan verschillen, zo ook het instaptarief, ik heb het niet verzonnen.

Bij bus, tram en metro wordt een borg van € 4,- berekend bij elke keer dat je incheckt, en berekend zodra je uitcheckt.

Belangrijk, als je van bus, tram en of metro overstapt, heb je slechts 35 minuten overstaptijd om na het uitchecken weer ingecheckt te zijn, anders betaal je opnieuw instaptarief.

Nacht bussen hebben een instaptarief van € 5,-, bij overstap van de ene naar de andere nachtbus zou je als het goed is niet opnieuw het basistarief hoeven te betalen, ergens in uiteraard Amsterdam zit een hiaat in het systeem voor nacht openbaar vervoer waardoor je 3 producten in je OV-chipkaart moet laden om niet achterlijk duur uit te zijn.

Het GVB is net als Den Haag en Rotterdam nooit uitbesteed, dat zijn dus ambtenaren die op de bus, tram en metro zitten, het werkt met dezelfde OV-chipkaart, maar het is een eigen gebied waar uitbesteed openbaar vervoer meestal tot even in de rand gebieden mag komen om over te stappen op bijvoorbeeld het GVB (Gemeentelijk/Geen😉 Vervoers Bedrijf) als het om Amsterdam gaat.

Reis je weinig en is daardoor een OV-kaart te duur in aanschaf, kan je van OV-Pay gebruik maken, dan gaat het direct via je bankpas van je bankrekening af.

Bij OV-Pay weet ik niet of de problemen voor reizen voor ouderen met korting al mogelijk is, want dat moet je bankpas dan wel aangeven, ik heb geen idee of dat al opgelost is.

Heel belangrijk: als je via je portemonnee zowel een OV-chipkaart aanbied als ook een bankpas, dan pakt het OV-betaalsysteem altijd je bankpas, ook als je draadloos betalen uitgezet hebt, want het openbaar vervoer blijkt daar op uitgezonderd te zijn.

Daarnaast heb je nog Flex abonnementen waarbij je op de manier hoe je het instelt met korting kan reizen, uiteraard betaal je per maand voor die korting, dus bij weinig openbaar vervoer gebruik heeft het weinig zin.

Kort samengevat, een systeem iets met peren, je bent de weg al kwijt als je er geen boekhouding van kortingen er ook na houdt.🤯

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:

Ja met pinpas betalen kan ook, dat heb ik ook ingesteld @Psychosammie, maar nadat ik door drie mannen met getrokken mes overvallen ben in november en m'n telefoon + portemonnee moest overhandigen laat ik mijn pinpas thuis als ik alleen een reisje maak.

Golden Silence

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen