Ga naar inhoud

OV chipkaart dubbel automatisch opgeladen

Ga naar oplossing Opgelost door youriy,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Ik vrees dat het "overhandigen" niet bepaald in een amicale sfeer plaatsvond. 🫣

Vu+ Duo2 + PLi 4.0 + Fuba DAA110 + Stab 120
Vu+Solo2 + Fuba DAA 850 + multifeed met 2 twin Alps + 1 quattro Alps + 1 twin MTI + PLi 4.0

Geplaatst:

Ik zie naast wat ik al wist hier weer wat dingen voorbij komen waarom ik blij ben dat ik een auto gebruik.

3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's

Geplaatst:
9 uren geleden, minplus zei:

Ik zie naast wat ik al wist hier weer wat dingen voorbij komen waarom ik blij ben dat ik een auto gebruik.

Ik kan geen auto betalen, het openbaar vervoer loopt ook al in de papieren waardoor ik deze zoveel als mogelijk links moet laten liggen.

Als ik naar Amsterdam reis, dan heb ik twee bussen nodig, een Regioliner (R-Net) en een GVB stadsbus, ik probeer zoveel mogelijk afspraken op één dag te plannen, want anders is het mij te kostbaar. Gelukkig heb ik met twee bussen een goedkoper alternatief dan als er ergens een trein tussen zou zitten, gevolg is wel dat mijn reis een stuk langer onderweg ben.

Het kon jaren geleden met 1 normale (geen snel)bus naar vrijwel hartje Amsterdam, echter vond het GVB dat niet leuk en werd de buslijn ingekort met als gevolg een trage stadsbus vanaf de rand van Amsterdam.

Een Regioliner lijkt leuk, mits die je in één keer naar plaats van bestemming weet te krijgen, naast dat die elektrisch rijdt, heeft het als nadeel dat ik al vaker onderweg van bus moest overstappen i.v.m. dat de betreffende bus niet voldoende stroom had om terug bij het laadpunt te komen, als deze naar de jaren lange oude busstation in Amsterdam was blijven rijden had dat wel gekund, want zo snel is de sneldienst dus niet.

Een auto heeft voordelen, dat is zeker, maar in Amsterdam, alleen als je ergens goedkoop kan parkeren, bijvoorbeeld bij een P+R, echter wilt Amsterdam dat bij de randgemeenten en verder dat al verwijderd krijgen. Alleen voor yuppen is er nog plaats, voor meer dan een ton heb je een eigen parkeerplaats, het centrum is nog duurder.

Ga ik later invullen, de oude info klopte niet meer.

Geplaatst:

Ja @theparasol goeie tip, ik had ook al drie briefjes met valse pincodes in de portemonnee gestopt en de telefoon gaat alleen open op vingerafdruk.

Dus er was niet veel schade behalve dan knikkende knietjes.

Golden Silence

Pat Metheny, Pianoramix, Three Four Tiro

Geplaatst:

Ik heb het opgegeven, ik zit al een uur in de chat en aan de telefonische klachtenlijn...

Dat ze daaroo geen A.I. hebben die mijn reisgeschiedenis gewoon meteen controleert qua tijd instap en uitstap mbt inlog + uitlog.

Dan was dit allemaal overbodig.

Golden Silence

• Oplossing
Geplaatst:

Tja, kwam er pas ook achter dat ik in mei vorig jaar was vergeten uit te checken. Dan is het te laat om terug te vragen. Vroeg me ook af waarom ik daarover niets gehoord had. Er is zelfs een service bij ns dat als je vergeet uit te checken dit automatisch gecorrigeerd wordt, maar dan moet je de ns-app toestemming geven voor je locatie ook als je de app niet open hebt. Had ik dus niet. Heeft allemaal met privacyregels te maken. Daarom had ik ook geen mail ontvangen.

Ik dacht dat je de ns ook kunt bellen om geld terug te vragen. Arriva kun je ook bellen, heeft ook een contactformulier.

Gaat toch om totaal 30 euro.

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:

Ik kan het geld op de kaart laten terugboeken qua tegoed. Even kijken of ik zo'n automaat snel kan vinden.

Maar dat was Arriva inzake die 10€

Van de NS krijg ik niets terug, beslist omdat het een Arriva trein is die van Maastricht naar Aken gaat via Meerssen.

Dus die zal ik per contact formulier moeten gaan vorderen.

🤔

Golden Silence

Geplaatst:
55 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Ik kan het geld op de kaart laten terugboeken qua tegoed. Even kijken of ik zo'n automaat snel kan vinden.

Maar dat was Arriva inzake die 10€

Van de NS krijg ik niets terug, beslist omdat het een Arriva trein is die van Maastricht naar Aken gaat via Meerssen.

🤔

Fantastisch toch? het openbaar vervoer

You know when you've been shagged.

I like receivers who give me pleasure.

Geplaatst:

Wat een belachelijk KUT systeem maar ja wat had je verwacht in Nederland . Alles is hier verpest inmiddels...   Als ik met de trein ga dan wil ik gewoon ter plekke liefst met cash geld een kaartje willen kopen in een automaat.. Als dat niet mogelijk is dan ga ik maar niet met de trein, dan neem ik de auto of ik ga helemaal niet.     

SCHOTEL: 1,2 Mtr 50E-55W / 60cm Astra 19/23 / Airspy R2 SDR 24-1800 Mhz
RECEIVERS: Dreambox 920 UHD/DM8000/800SE / VU+ Ultimo 4K Sat & Kabel & T2 / Rpi2 ADS-B FlightFeeder

IPTV:  KPN Glas (AoN) 1 Gbit & IPTV KPN plus+ TV box  / Android 4K IPTV box / Kodi & Plex / 100+ TB Storage

Geplaatst:
1 uur terug, Tonskidutch zei:

🤔

Vreemd, is toch vrij duidelijk. Een incheck bij NS zonder uitcheck en 10 min. later zit je in de bus.

Screenshot tonski .png

clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.

Geplaatst:
Op 15-2-2025 om 14:58, Tonskidutch zei:

https://www.bahn.de/angebot/regio/deutschland-ticket

daar betaal je maar voor 58€ per maand reizen door heel Duitsland met trein of ander openbaar vervoer

Dochter woont dus in Duitsland en maakt daar dankbaar gebruik van. Alleen heeft ze een kaart die dacht ik niet voor heel Duitsland geldt maar voor een bepaalde regio. Voor ritjes buiten de regio gebruikt ze de auto maar in Trier zelf meestal het openbaar vervoer, dat duurt wel vaak veel langer maar je hoeft dan ook niet te zoeken naar een parkeerplaats.

Op 16-2-2025 om 02:55, Miauw zei:

Daarnaast heb je nog Flex abonnementen waarbij je op de manier hoe je het instelt met korting kan reizen, uiteraard betaal je per maand voor die korting, dus bij weinig openbaar vervoer gebruik heeft het weinig zin.

Dit vind ik de grootste onzin die er bestaat, je moet een abonnement afsluiten om korting te krijgen?

Als je de trein vol wil hebben buiten de spits dan bereken je toch buiten de spits gewoon een ander lager tarief en daar hoef je dan toch geen abonnement voor af te sluiten?

• Like 1

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Je wordt er niet vrolijker van, dat is duidelijk.

Dat er dus een omissie in het betalingssysteem zit is helder. Niet helder is waarom juist ik de pineut ben. Want als je het reisplan / historie volgt had ik enkel voor de ritten gecombineerd 7,50€ hoeven dokken nu is er 2x 20€ afgeboekt en nu 7,55€ restitutie.

Ja je wordt belazerd waar je bij staat. Als ik (en/of anderen met mij) niet klaag is de NS weer een stuk rijker zonder te hebben geleverd.

Automatismen en logica hebben soms niets met elkaar van doen.

Ik ga de volgende keer liever te voet.

moeilijker kunnen we het voor u niet maken

Golden Silence

Geplaatst:
1 uur geleden, Tonskidutch zei:

Van de NS krijg ik niets terug,

Herstel, 

ik heb net een tip gehad over het verkeerde inloggen en uitloggen aan een en het zelfde Perron.

vul dan ook tweemaal hetzelfde NS treinstation in

Tja misschien is het logisch maar niet helder. INFORMATIE AUB

En opnieuw geprobeerd het geld terug te boeken via hullie website.

Verrek dat werkte. Wat een omslachtig systeem heeft men weer eens bedacht voor de pelgrim.

bedankt voor alle raadgeving en adviezen

Informatie AUB was retorisch tav jullie

Golden Silence

Geplaatst:

zo nog effe als afsluiting mijnerzijds

ik ging even het terug te boeken bedrag aan een automaat ophalen

voor het terugboeken van de teveel geboekte bedragen naar mijn OV Chipkaart betaal ik wel 1,69

:mad:

Golden Silence

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen