Ga naar inhoud

Storing BBC First

Ga naar oplossing Opgelost door Henkie192,

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Op BBC first heb ik af en toe storingen.

En dit alleen op deze zender.  De andere kanalen op dezelfde transponder (zoals VRT één, VRT Canvas, etc)  Hebben dit soort storingen niet.

Op deze transponder heb ik een ontvangst van 15.2db, wat dus met een 78 cm schotel niet veel beter kan.

Trouwens ik heb deze storingen ook nergens gezien.

Ik heb een heel erge storing uit een opname geknipt, en hier aangehecht. (is een .ts ingepakt in een zip file)

Niet alle storingen zijn zo erg als dit voorbeeld.

storing BBC First.zip

Kan dit te wijten zijn aan mijn ontvanger of schotel?

Ik wil dit wel bij TVV/CDS aankaarten, maar ik wil eerst de mening van jullie horen of het toch niet aan mijn systeem kan te wijten zijn.

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

Ik vermoed niet dat het aan jouw ontvanger ligt.   Gisterenavond ook 2 maal zware storingen gehad tijdens replay.   Dus ik vermoed dat het met het toevoersignaal te doen heeft.

Geplaatst:

Die storingen heb ik al meerdere maanden, misschien al wel een jaar.

Meestal te zien in de onderste helft van het beeld.

Ik ben niet zeker, maar ik denk ze ook al gezien te hebben als ik kijk via de app.

Mvg

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

@Kabeltje87 ik zit hier een aflevering van een serie te kijken op BBC First en merk dat probleem ook, denk dat het een verbinding probleem is tussen Canal+ en BBC First NL zelf dat om de zoveel tijd eens voorkomt.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

Geplaatst:

Antwoord van BBC Studios:

Bedankt voor je bericht aan BBC Studios.

Wat jammer om te horen dat je een verstoring op BBC First hebt ondervonden. We hebben geen problemen kunnen identificeren met ons signaal, wat erop wijst dat het probleem mogelijk bij uw serviceprovider of apparatuur ligt. Mocht dit nogmaals gebeuren in de toekomst, noteer dan alstublieft de datum en het exacte tijdstip en laat het ons weten. Hierdoor kunnen we nader onderzoek doen.

We zullen in gevecht gaan met TVV/CDS

~~Rytec Team~~
Mutant HD-2400 /  OpenPli en Maxytec-Multibox SE / OpenPli (mediaspeler)
VU+ Duo / OpenPli en Synology NAS
*All Rytec EPG POWERED*

Geplaatst:

@Kabeltje87 ik ga ook eens een bericht sturen naar bbc Studios om dit te escaleren zodat ze canal+ ook aanspreken daarover, hoe meer klachten hoe sneller dat ze dit gaan zien als ernstig en niet aan onze apparatuur ligt.

want is toevallig dat er verschillende dit merken met verschillende merken van ontvangers.

canal+ zal dit weer zien als kaart en Oscam probleem en zal zeggen dat hun eigen CI+ module de oplossing is vrees ik.

Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) - T90 met 8 lnb's.

Tiny audio M7+, konig ANT-UV11L-KN en versterker konig ANT amp kit-10,

Konig FTA20

• Moderator
Geplaatst:
Op 15-2-2025 om 16:30, Henkie192 zei:

Dezelfde storing hier ook gezien bij KPN IPTV.

14 minuten geleden, digitaal kijker zei:

canal+ zal dit weer zien als kaart en Oscam probleem en zal zeggen dat hun eigen CI+ module de oplossing is vrees ik.

Lijkt mij geen probleem, waar Canaldigitaal invloed op heeft.

Zal, wanneer meerdere providers dezelfde storing hebben eerder een probleem bij de bron zijn.

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst: (aangepast)

Ik bevestig hierbij dat ik ook al langer dergelijke storingen op BBC First kan vaststellen.
Was ook al tot de conclusie gekomen dat het niet aan mijn apparatuur kon liggen omdat de andere kanalen op dezelfde transponder geen storingen vertonen.

aangepast door w8andc

TechniSat parabool + 4 LNB + Diseqc switch / Digital Devices Cine S2 v6.5 twin tuner / Windows 10 Pro x64 / Mediaportal / OSCAM / ACAMD / Denon AVR-3803 receiver / LG 60UF675V UHD-beeldscherm

Geplaatst:
Op 17-2-2025 om 18:23, digitaal kijker zei:

Nee is niet de oplossing, hier met CI+ module en kaart ook soms storing.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen