MrDish Geplaatst: dinsdag om 14:44 Geplaatst: dinsdag om 14:44 Hallo Leden . ik zoek een programma om een SSD kaart te testen en te checken op fouten ,als dat ik het programma zit . in verband met kuren van de geheugenkaart. Mvg
Con Geplaatst: dinsdag om 15:00 Geplaatst: dinsdag om 15:00 Voer CHKDSK uit in Windows 11 en Windows 10. Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
MrDish Geplaatst: dinsdag om 15:28 Auteur Geplaatst: dinsdag om 15:28 Sorry , dat wordt mij te ingewikkeld. Mvg
Con Geplaatst: dinsdag om 15:43 Geplaatst: dinsdag om 15:43 Hoezo? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Mojo Geplaatst: dinsdag om 16:04 Geplaatst: dinsdag om 16:04 (aangepast) 36 minuten geleden, MrDish zei: Sorry , dat wordt mij te ingewikkeld. Mvg OK. Maar wat wil je dan met het resultaat doen als je niet weet hoe je het moet doen? dinsdag om 16:05 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
MrDish Geplaatst: dinsdag om 16:14 Auteur Geplaatst: dinsdag om 16:14 Vroeger ,en dan praat ik over een tien jaar geleden had ik een programma ( ik zeg had) ,maar kan niet meer op de naam komen . dat ik een harde schijf teste en repareerde omdat er een functie op zat .
Mojo Geplaatst: dinsdag om 16:30 Geplaatst: dinsdag om 16:30 (aangepast) 17 minuten geleden, MrDish zei: Vroeger ,en dan praat ik over een tien jaar geleden En misschien wel langer dan 10 jaar ook. Ik weet ongeveer wat voor een programma je bedoeld. Was dat niet een DOS tooltje? Of bedoel je deze? dinsdag om 16:31 aangepast door Mojo You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
MrDish Geplaatst: dinsdag om 16:34 Auteur Geplaatst: dinsdag om 16:34 50 minuten geleden, Con zei: Hoezo? Komt 1 sec in beeld , en weer weg !
Mojo Geplaatst: dinsdag om 16:37 Geplaatst: dinsdag om 16:37 3 minuten geleden, MrDish zei: Komt 1 sec in beeld , en weer weg ! Hier ook met W11 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Rollerboy Geplaatst: dinsdag om 20:05 Geplaatst: dinsdag om 20:05 Voor iemand die niet zo goed met dos (cmd) is: Voor de nederlandstalige windows versie: Open terminal beheerder ( = powershell administrator in het engels) bij voorkeur. die open je door ket de rechter muisknop te klikken op de start knop (powershell administrator) In het zwarte venster zie je een cursor pinken tik daar het volgende in : powershell_ise.exe ( en klik op enter) Er opent nu een nieuw venster in het donkerblauw; het zwarte venster mag je sluiten, dat heb je niet meer nodig. Di is een veel aangenamere omgeving om in te werken. Op dit blauwe vlak tik je in : chkdsk of nog beter, je knipt en plakt het (cut en paste) Tip: open een account met chatgpt. com en vraag aan chatgpt wat je in Terminal ( powershell ) moet intikken. Het antwoord (van het blauwe scherm) kan je naar chatgpt terugsturen en hij zal antwoorden wat je probleem is en wat je kan doen. Er is een verschil tussen cmd en powershell, maar het programma'tje powershell_ise.exe zal chatgpt u niet voorstellen want dat is een computer en die weet niet dat mensen graag in comfort werken. 😉 Probeer maar eens.
MrDish Geplaatst: gisteren om 06:34 Auteur Geplaatst: gisteren om 06:34 En voor een ( extren ) geheugen , maw ; ik wil een SSD kaart van een andere Pc testen via een Sata naar Usb kabel Mvg
Moderator ceesv Geplaatst: gisteren om 07:27 Moderator Geplaatst: gisteren om 07:27 Zelfde procedure. Afhankelijk van merk ssd heeft de fabrikant eventueel extra software. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
MrDish Geplaatst: gisteren om 14:14 Auteur Geplaatst: gisteren om 14:14 Heb een vraag aan jullie ; Sinds de laatste Up-date en het opnieuw opstarten doet een Pc het een week niet meer . Heb de SSD geheugenkaart er uit gehaald en in een Sata naar Usb kabel gedaan en in de Usb poort van een werkende Pc gedaan . Ben naar ( eigenschappen ) van de schijf gegaan en via Extra laten scannen op fouten en laten analyseren .Tijdens het scannen kwam hij corrupte bestanden tegen . weer laten scannen en op een gegeven moment niks meer. Kan ik die SSD kaart / schijf nog grondiger testen , want ik heb hem een aantal keren terug gedaan in de Pc waar die thuishoort. maar er gebeurt nog niks . Mvg
Pionewbie Geplaatst: gisteren om 14:31 Geplaatst: gisteren om 14:31 (aangepast) Welke corrupte bestanden zijn er gevonden? Corrupte bestanden worden soms gerepareerd, maar vaak gewist. Misschien zijn er dus bestanden gewist die je nodig hebt om de Windows te starten. In dat geval de SSD weer in de originele computer plaatsen en met een Windows installatie DVD (of USB stick) opstarten en Windows laten repareren. De Windows installatie DVD / USB stick kan je downloaden / maken op: Download Windows 10 Download Windows 11 Kies voor Installatiemedia voor Windows 1x maken Het hulpprogramma voor het maken van installatiemedia (USB-flashstation, dvd of ISO-bestand) gebruiken om Windows 1x op een andere pc te installeren. Installatiemedia voor een andere pc gisteren om 14:36 aangepast door Pionewbie
Toyota Geplaatst: gisteren om 14:57 Geplaatst: gisteren om 14:57 (aangepast) Er gebeurt niks lijkt me raar. Er zal heus wel een melding komen in het scherm, in de zin van no bootable device of wat dan ook. Wat stond er op de SSD qua software/boot? Vind het wel apart dat we niet eerst daar beginnen voordat we advies geven. gisteren om 14:58 aangepast door Toyota
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen