Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Korte, simpele vraag.
Is het mogelijk om in videobestanden de dubbelingen te ontdekken ?

Toepassing, ik ben bezig om (vriendendienstje) een "berg" DVD met omgezette smalfilm om te zetten naar normale videobestanden, en voor zo ver mogelijk te indexeren.
Ik zie zo op mijn gevoel al wat dubbelingen maar ik heb weinig zin om dat allemaal handmatig te gaan onderzoeken, als dat al te doen zou zijn.

EN, ik heb last van onduidelijkheid bij TV programma's, is het een herhaling of niet ?
Het meeste bekijk ik vrij snel maar sommige ingewikkelde documentaires zet ik in 1 mapje voor een rustig moment (!)

Ik bedoel dus zoeken op inhoud (beeld) niet op "zijn er gelijke bestanden".
Alle ideeën weer welkom.

Geplaatst:

Een script door ai (artificiële intelligentie) laten schrijven en uren laten doorzoeken. Die kan aan de hand van vooropgestelde parameters dubbele bestanden zoeken, maar ook in de bestanden. voor video zal dat ook moeten lukken . Hou er wel rekening mee dat ai er ook uren/dagen kan over doen.

Ik zelf ben er ook mee bezig (vooral om dubbele passages uit teksten te halen).  Dit zijn geen dubbele bestanden, maar dubbele fragmenten opsporen en tot 1 tekst te maken. Om 1 tekst te maken van 100 tekstbestanden. Gelijkaardige passages te herschrijven tot 1. Je kan ai dat werk laten doen. Hoe goed het werkt weet ik niet, ik ben er nog mee bezig. Je moet ai bekijken als een assistent die je werk afneemt.

Succes.

Geplaatst:

Ik had het moeten toevoegen aan mijn vorige post.

Kan je catalogeren op zender? 
Bvb: Tros, Vara, vpro,  , journaal, terloops, man bijt hond, tik-tak, kooten en de bie, telefacts, dwdd, etc.

Via beeldherkenning zou ai een tijdslijn kunnen maken welke zender of woorden verschijnen en daar een log bestand van kunnen maken. zonder dat jij moet kijken kan je je een beeld vormen van wat er in het bestand staat. zoveel minuten van die zender etc.

Je kan een script door ai zelf laten schrijven. Ik heb het deze nacht nog gedaan.

Is het zoiets dat je zoekt? 

Geplaatst:

Dank voor je reactie.

Ik had ondertussen ook al wat gevonden :

Video Duplicate Finder

Ik heb even geprobeerd (op windows) om het aan de gang te krijgen maar niet gelukt, voor het installeren op linux heb ik hulp nodig, dus dat komt nog.

Andere soortgelijke programma's ( nou ja, op die site wordt dat nogal eens ruim genomen )

https://alternativeto.net/software/video-duplicate-finder/

1 uur geleden, Rollerboy zei:

Je kan een script door ai zelf laten schrijven. Ik heb het deze nacht nog gedaan.

Dat klinkt leuk, maar waar draai je dat dan op, apparaat/software.

Ja, voor mijn eigen opgenomen bestanden kan ik dat behoorlijk voor filteren, als ik nou een seizoen, aflevering oid had bij de opname, EPG dan was dit niet nodig. Ik heb het idee dat die info er wel is maar ergens blijft steken.

Dit was ook een vraag in de categorie : er is vast al over nagedacht cq dit moet vast al bestaan.

Dat het bewerkelijk en langdurig zal zijn dat had ik ook al bedacht.

Geplaatst:

ai kan je off-line draaien als je volledige privacy nodig acht, hou er wel rekening mee dat je een krachtige pc met videokaart moet hebben. ai kan je ook voor de helft op je eigen computer/ cloud/internet gebruiken. dat is de meest interessante optie. Dat kan gratis. video's doorzoeken is geen tekst doorzoeken en ik vermoed flink zwaarder. de computers van ai gebruiken lijkt me de meest interessante optie.

je hebt chatgpt, gpt4all, deepseek, lm studio, .die hebben allemaal gratis mogelijkheden.

https://deepai.org/chat

daar kan je eens je vraag stellen, je hoeft niet in te loggen. Dat is een goeie start.

Vergeet niet dat je chats verloren gaan, je kan je chats bewaren, kan handig zijn die later eens terug te lezen (heb je nog meer data te beheren) 😉

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen