Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Terugkomend op je vraag, de oorspronkelijke vraag; wie kent dat ook?

Als ik kijk naar klachten over energieleveranciers en de consumenten programma's op TV dan zijn jullie niet alleen. Dus wij kennen het.

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/energie-thuis/vraag-en-antwoord/hoe-kan-ik-een-klacht-indienen-over-mijn-energieleverancier

Let wel, de plicht om jezelf goed te informeren is ook verankerd in de wet. Mocht het echter overduidelijk misleiding zijn van de consument door die energieleverancier heb je altijd een kans. Maar daar is zo'n portaal als Pricewise natuurlijk niet de aansprakelijk persoon.

Letter From Home

Pat Metheny

Geplaatst:
5 minuten geleden, Tonskidutch zei:

Let wel, de plicht om jezelf goed te informeren is ook verankerd in de wet. Mocht het echter overduidelijk misleiding zijn van de consument door die energieleverancier heb je altijd een kans.

Ik zie dit als dat wanneer ik een aanbieding maak voor iets via een aannemer.

Ik spreek alles door met de aannemer incl. materiaal, montage en voorrijkosten, hij zet mijn prijzen met een opslag door naar de opdrachtgever met de afspraak dat ikzelf naar de eindgebruiker moet factureren en dat hij zijn opslag via mij vooruit uitbetaald krijgt.

Ik stuur het 1e, 2e en 3e termijn naar de eindgebruiker en als het project klaar is stuur ik een eindfactuur naar de eindgebruiker met evt. extra werk en ga vervolgens nog een keer extra de voorrijkosten berekenen voor het gehele project terwijl die ook al in de aanneemsom zitten.

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:
40 minuten geleden, gerrit B zei:

Ik zie dit als dat wanneer ik een aanbieding maak voor iets via een aannemer.

Ik spreek alles door met de aannemer incl. materiaal, montage en voorrijkosten, hij zet mijn prijzen met een opslag door naar de opdrachtgever met de afspraak dat ikzelf naar de eindgebruiker moet factureren en dat hij zijn opslag via mij vooruit uitbetaald krijgt.

Ik ken dat principe waar onderaannemers de klos zijn. Als die heldere opdrachtverlening (gunning) niet bevestigd wordt met een valide contract en een handtekening van beide partijen. 

Als je in de val stapt waarbij je zelf de eindgebruiker moet factureren klopt het al op voorhand niet. (winst en risico is dus in de uitverkoop) 

De aanbesteding en gunning is een aparte tak van sport bij het advocatenkantoor. Er zijn heel wat firma's en/of ZZP'ers die schade hebben opgelopen daardoor. Maar ook die eindverbruiker zoals jij het noemt.

In dit geval met betrekking tot die energie leverancier moet je alles vergeten wat Pricewise heeft voorgeschoteld en is enkel het EnergieDirect contract van belang.

Letter From Home

Pat Metheny

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen