Anoniemanoe Geplaatst: donderdag om 21:41 Geplaatst: donderdag om 21:41 Hallo allemaal, op alle transporters heb ik geweldige ontvangst behalve op: 13.0 Hotbird 13F/13G 12476H 29900 3/4 Schommelt tussen 41% en 100% signaal, 98% AGC, 0 BER Ervaren jullie ook problemen op deze transporter?
Mojo Geplaatst: donderdag om 22:30 Geplaatst: donderdag om 22:30 45 minuten geleden, Anoniemanoe zei: Hallo allemaal, op alle transporters heb ik geweldige ontvangst behalve op: 13.0 Hotbird 13F/13G 12476H 29900 3/4 Schommelt tussen 41% en 100% signaal, 98% AGC, 0 BER Ervaren jullie ook problemen op deze transporter? Dect telefoon in de buurt? Check ook transponder 11585v 27500 5/6 You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Satterdam Geplaatst: donderdag om 22:48 Geplaatst: donderdag om 22:48 Heb ook zwakkere ontvangst op deze transponder. Denk dat het een zwakke transponder is.
Sprietje Geplaatst: gisteren om 00:16 Geplaatst: gisteren om 00:16 1 uur geleden, Mojo zei: Dect telefoon in de buurt? Check ook transponder 11585v 27500 5/6 Transponder 11585V kan helemaal geen last van een dect-telefoon hebben. 11585MHz - 9750Mz = 1835Mz en valt ruim buiten de dect-frequentie van 1880 tot 1900 MHz.
Alex1970 Geplaatst: gisteren om 02:05 Geplaatst: gisteren om 02:05 12476 kan wel last hebben van DECT. Immers 12476-10600=1876 MHz. Ik heb dat ook ooit eens geconstateerd op die 12476, en op 11637 (16°E), 11641 (7.3°E) en 12480 (19.2°E). DECT uit, storing weg. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Mojo Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden 6 uren geleden, Sprietje zei: Transponder 11585V kan helemaal geen last van een dect-telefoon hebben. 11585MHz - 9750Mz = 1835Mz en valt ruim buiten de dect-frequentie van 1880 tot 1900 MHz. 11642h was er ook nog op Hotbird zie ik. You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Zilverhippie Geplaatst: 20 uren geleden Geplaatst: 20 uren geleden Storting op de transporter door de dect-teflon.
Sprietje Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden De transponders die Alex opnoemt kunnen inderdaad dect-storing krijgen en 11642H die Mojo noemt ook maar transponder 1155V die Mojo noemt niet.
Mojo Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden Zojuist, Sprietje zei: De transponders die Alex opnoemt kunnen inderdaad dect-storing krijgen en 11642H die Mojo noemt ook maar transponder 1155V die Mojo noemt niet. En dat weet jij heel zeker? Was even een vergissing met 4G You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
HJS Geplaatst: 18 uren geleden Geplaatst: 18 uren geleden 2 uren geleden, Zilverhippie zei: Storting op de transporter door de dect-teflon. 'Goeiemoggel afdeling transploft 😉 VU+ Ultimo 4K ccs 1TB, VU+ Uno cable, both running on OpenPli, Rotating Triax TDA110, Apple air capsule extreme
Anoniemanoe Geplaatst: 16 uren geleden Auteur Geplaatst: 16 uren geleden Als de storing door Dect zou worden veroorzaakt dan had ik het ook op andere transponders. De kabel is van goede kwaliteit en goede afscherming. Lnb is niet defect. Ook uitgesloten door om te ruilen. Op andere transponders volledige signaal. Bij zwak signaal verwacht je een lage signaal en soms wel lock en soms niet, maar nu is het verstoring van beeld. Lijkt op slechte verbinding van de kabel.
Mojo Geplaatst: 15 uren geleden Geplaatst: 15 uren geleden 25 minuten geleden, Anoniemanoe zei: Als de storing door Dect zou worden veroorzaakt dan had ik het ook op andere transponders. Niet perse. Maar heb je nou wel of geen dect in de buurt? Indien ja, heb je die al eens verplaatst of uit gezet? You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
Moderator ceesv Geplaatst: 15 uren geleden Moderator Geplaatst: 15 uren geleden Slechts de transponders welke in je ontvanger op de dect frequenties zitten zullen last hebben. Een aantal jaren geleden, in 2007, heeft men in Duitsland daarvoor zelfs een transponder frequentie wisseling gedaan. https://www.dvbcube.org/index.php?topic=18709.5;wap2 Ik heb ooit eens 200 km gereden naar een kennis, die klaagde dat sommige Nederlandse zenders niet meer te ontvangen waren. De oorzaak bleek de dect telefoon te zijn die bovenop de sat receiver was gezet. Of dat hier ook het geval is zal de ts moeten vaststellen. Als andere storingsbronnen komen nog weerstations en draadloze thermometers alsmede WiFi routers in aanmerking. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Anoniemanoe Geplaatst: 15 uren geleden Auteur Geplaatst: 15 uren geleden 58 minuten geleden, Mojo zei: Niet perse. Maar heb je nou wel of geen dect in de buurt? Indien ja, heb je die al eens verplaatst of uit gezet? Nee, ik heb geen dect telefoon
Sprietje Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden (aangepast) 1 uur geleden, Anoniemanoe zei: Als de storing door Dect zou worden veroorzaakt dan had ik het ook op andere transponders. De kabel is van goede kwaliteit en goede afscherming. Lnb is niet defect. Ook uitgesloten door om te ruilen. Op andere transponders volledige signaal. Bij zwak signaal verwacht je een lage signaal en soms wel lock en soms niet, maar nu is het verstoring van beeld. Lijkt op slechte verbinding van de kabel. Uit het antwoord wat je geeft blijkt dat je niet begrijpt dat een dect-telefoon alleen maar op bepaalde transponderfrequenties kan storen. Een lnb zet de transponderfrequentie om in een veel lagere frequentie omdat je anders veel te grote verliezen zou krijgen in de coaxkabel. De frequenties die in Europa voor dect gebruikt worden liggen tussen 1880 tot 1900 MHz. Pas als de omgezette frequentie in de lnb overeen komt met dat frequentiegebied tussen 1880 en 1900 Mhz, bestaat de mogelijkheid dat een dect-telefoon kan storen op de satellietontvanger. Een eerste vereiste is een coaxkabel te gebruiken die voldoende afgeschermd is. Dat is minimaal 1 laag folie en 1 vlechtmantel. Het kan nodig zijn coax te gebruiken met 3 afschermlagen, 1 laag folie, dan een vlechtmantel en dan weer een laag folie. Maar zelfs bij de best afgeschermde coaxkabel kan het mis gaan als er bijv. een knik in de coaxkabel zit of de connectores niet op de juiste wijze op de coax zijn aangebracht. Ook als dect-apparatuur te dicht bij een satellietontvanger staat, kan storing optreden. Maar ook andere draadloze apparaten die frequenties gebruiken die overeen komen met de frequenties die door de coaxkabel gaan (dat is van 950Mz tot 2150Mz) kunnen in principe storen. Hoe bereken je welke frequentie door de coaxkabel gaat bij satellietontvangst? - Bij een transponderfrequentie tot 11700 MHz (is lage band) trek je daar 9750MHz (is oscillatorfrequentie lage band) vanaf - Bij een transponderfrequentie vanaf 11.700Mz (is hoge band) trek je daar 10600 MHz (is oscillatorfrequentie hoge band) vanaf 14 uren geleden aangepast door Sprietje
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen