gerrit B Geplaatst: 9 uren geleden Geplaatst: 9 uren geleden Hier wordt nu net gedaan of gas een heel erg vervuilend iets is, maar als je in landen om ons heen kijkt dan worden huizen juist op gas aangesloten omdat het zo schoon is. Daarnaast is gas niet duur, het wordt duur gemaakt door de overheid door alle belastingen op energie. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 8 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 8 uren geleden Het doel van die hoge belasting op energie is om daarmee gebruikers te motiveren over te stappen op de nieuwe energie dragers. Die z.g.n. emissieloze energiebronnen zijn veel duurder dan conventionele energiebronnen. Waarom zoveel belasting op gas? Sinds het Klimaatakkoord in 2019 is de energiebelasting op aardgas flink omhoog gegaan. De overheid wil hiermee stimuleren dat woningeigenaren hun huis (beter) gaan isoleren, en op een duurzame manier elektrisch gaan verwarmen. De ironie is dat om je huis beter te isoleren diezelfde overheid bepaald heeft dat je de spouwmuren ecologisch moet laten controleren op bijvoorbeeld vleermuizen. Dat onderzoek is tijdrovend en kost meer dan de hele isolatie. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
youriy Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 11 uren geleden, gerrit B zei: Er zijn ook hele gebieden waar nog nooit een aardbeving is geweest of gevoeld en waar niets beschadigd is maar waar de overheid wel even de portemonnee getrokken heeft mits men het geld gingen gebruiken voor verduurzaming van de woning. Deze postcodeloterij-actie sloeg inderdaad nergens op. clarke-tech HD4100+, gigablue UHD trio 4k, rotor 53grO-45grW, Fuba 85 cm.
Tonskidutch Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden 16 minuten geleden, ceesv zei: De ironie is dat om je huis beter te isoleren diezelfde overheid bepaald heeft dat je de spouwmuren ecologisch moet laten controleren op bijvoorbeeld vleermuizen. Dat onderzoek is tijdrovend en kost meer dan de hele isolatie. Daar hadden we het al eens over, dat is een probleem. Omdat die natuurwet al jaren geldt. Wat blijkt inmiddels? Spouwmuren met een luchtspouw van enkel 40mm zijn helemaal niet de moeite waard om te isoleren! Doe maar een dikke laag isolatie op het buitenspouwblad dat zet veel meer zoden aan de dijk. Als je goed nadenkt en de overgangen naar je dak ook bouwfysisch goed detailleert is je energierekening straks nog maar een kwart ten opzichte van die vandaag. De Premiekoopwoningen A, B, C uit 1970 en daarna zijn allemaal perfect te isoleren op die wijze, behalve als je op andermans kavel / rooilijn overschrijdingen hebt met publiek gebied. En juist dat zou Mona nu eens moeten overdenken, geef die kavelgrens (die ook rversibel is) OP. You Ten Sharp
gerrit B Geplaatst: 7 uren geleden Geplaatst: 7 uren geleden 56 minuten geleden, ceesv zei: op een duurzame manier elektrisch gaan verwarmen. ja ja en die elektriciteit laten we dan in Polen oid. opwekken in een kolen centrale of in een gasgestookte centrale hier in Nederland en de gigantische kabelverliezen ed. nemen we gewoon op de koop toe maar we duurzaam bezig als we elektrisch verwarmen. Vervolgens koppelen we de prijs van elektra aan die van gas dus als de prijs van gas omhoog gaat dan gaat die van elektra ook omhoog en innen we daar onze belasting wel op die we anders mislopen op gas.🥴 Ik heb dus een jaren 60 woning met spouwmuur isolatie, met vloerisolatie en met isolatie op de 1e verdieping (dak is asbest verdacht en daar wil men niet isoleren zonder dat dit eerst verwijdert wordt) Maar heb uit laten rekenen wat het kost om van het gas af te gaan en het resultaat was dat ik, met de huidige prijzen, tussen de 35 en 45% duurder uit zou zijn als ik elektrisch zou gaan verwarmen. Dus heb er spijt van dat ik ruim 30 jaar geleden de schoorsteen heb gesloopt anders had ik er nu een houtkachel neergezet en mooi op belastingvrij hout gaan stoken. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Moderator ceesv Geplaatst: 7 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 7 uren geleden Duurzaam elektrisch verwarmen bestaat niet. Er zal altijd ergens in de keten emissie zijn. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
Tonskidutch Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden 43 minuten geleden, gerrit B zei: en die elektriciteit laten we dan in Polen oid. opwekken in een kolen centrale of in een gasgestookte centrale hier in Nederland en de gigantische kabelverliezen ed. nemen we gewoon op de koop toe Je weet blijkbaar niet veel over DC hoogspanning transport van stroom. Waar men in Duitsland al mee bezig is sinds de energie transitie (Energie Wende 2015). Of hebt het nog niet in andere topics begrepen inzake kabelverliezen die er niet altijd zijn, zoals die van @Big fellow recent nog heeft uitgelegd. Belangrijker is dat we geen kolen meer stoken of gas. 2 uren geleden, ceesv zei: Waarom zoveel belasting op gas? Sinds het Klimaatakkoord in 2019 is de energiebelasting op aardgas flink omhoog gegaan. Dat is ons belasting PARADIJS Nederland waar begrotingen nagenoeg nooit nagekomen worden door zittende regeringen. WTF waarom is TATA steal nog open? You Ten Sharp
OFDM Geplaatst: 6 uren geleden Geplaatst: 6 uren geleden Op 23-2-2025 om 00:28, gerrit B zei: Dus gewoon manieren bedenken om het Groningse gas weer veilig op te kunnen pompen zonder dat ze daar met verzakkingen ed. te maken hebben. Ik zou denken haal het gas er uit en blaas wat anders weer terug de grond in (hebben we niet teveel CO2 en stikstof?) JA! Alleen had de NAM dat vanaf het begin moeten doen. We waren toen te gemakzuchtig, goedkoop scoren. Nu is die kans verkeken want het vertrouwen van Groningen is kapot.
gerrit B Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden Ik kijk nergens meer vanop. Mopperen we ook niet massaal over de steeds maar stijgende onroerend goed belasting? Toch dit jaar weer bij ons met 9% gestegen. Zodra er een meerderheid ontstaat om het gas weer te winnen gaat die kraan gewoon weer open ook al gaan die Groningers op hun kop staan want dan heeft de meerderheid dat beslist. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Tonskidutch Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 27 minuten geleden, gerrit B zei: Zodra er een meerderheid ontstaat om het gas weer te winnen gaat die kraan gewoon weer open Zie je zelf niet hoe je vraag en aanbod met een populistisch scenario bent aan het voeden. Je zou moeten beginnen met; wat is er allemaal mis met gaswinning en dan met wat is er mis met fossiele energie bronnen. Lokaal gezien in Nederland is het inmiddels gebleken dat je die winning (want het is loosing) niet moet doen. Of Trump nog meer wil gaan doen aan fracking is zijn probleem niet het onze. Veel belangrijker is we willen af van slechte lucht en van de CO2 belasting die het gebruik van gas met zich brengt. Hoe helder wil je het nu nog hebben? You Ten Sharp
Psychosammie Geplaatst: 3 uren geleden Geplaatst: 3 uren geleden https://www.nu.nl/klimaat/6347302/bp-laat-groene-doelen-varen-en-zet-weer-vol-in-op-olie-en-gas.html Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Moderator ceesv Geplaatst: 1 uur geleden Auteur Moderator Geplaatst: 1 uur geleden 4 uren geleden, Tonskidutch zei: Veel belangrijker is we willen af van slechte lucht en van de CO2 belasting die het gebruik van gas met zich brengt. Huh? Slechte lucht in Nederland? https://www.atlasleefomgeving.nl/kaarten?config=3ef897de-127f-471a-959b-93b7597de188&gm-x=150000&gm-y=460000&gm-z=3&gm-b=1544180834512,true,1;1544969872207,true,0.8;&activateOnStart=info&deactivateOnStart=layercollection Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
minplus Geplaatst: 37 minuten geleden Geplaatst: 37 minuten geleden Matig dus. Da's niet al te best. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen