Ga naar inhoud

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Gisteren even dom bezig geweest en mijn accutester verkeer aangesloten.

Gevolg een opgeblazen Diode (en misschien nog wel meer)

Dus al flink aan het zoeken geweest maar kom er niet achter om welke diode het hier gaat en door welke ik deze kan vervangen.

fotodefectediode.thumb.jpg.a6a3c35be262a2eb19b528e9b1146381.jpg

de FAH06

S3.... denk dat het een 7 of een A is

vergroot ik hem uit

diode.jpg.38c1d74d847bb1230f084000fc973f6a.jpg

dan zou ik zeggen dat het een A is

Ook zie je boven de S duidelijk de barst maar weet iemand om welk type het hier precies gaat?

Via Google kan ik nl. wel de FAH06 vinden maar de toevoeging S3A vind ik nergens.

Verder zie je dat men de typenrs. van de overige componenten zorgvuldig heeft gewist, dus blijkbaar willen ze niet dat je zelf wat gaat repareren.

(is wel een tester van ruim 600 euro)

zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen

Geplaatst:

Heb je een merk / typenummer van die tester?

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Moderator
Geplaatst:

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

Geplaatst:

Die kwam ik ook tegen maar ik heb het idee dat het dus een serie diodes is met verschillende spanningen en vermogen / stroom.

• Resistance is futile you will be assimilated
  • Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790)
  • Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!

• Moderator
Geplaatst:

Het is omschreven als een transient suppression diode, hetgeen zin heeft aan de in/uitgang van een tester.

Het plaatje geeft dezelfde behuizing/vorm van de defecte diode.

image.png

Gaat niet bestaat niet!            65" 4-K OLED,  Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo

Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.

• Moderator
Geplaatst:

Geplaatst:

Het is een tester van ACT type chrome, maar heb gezien dat deze ook door Elma op de markt wordt gebracht ook onder de naam chrome

Geplaatst:
14 minuten geleden, ceesv zei:

Hier staat dat deze geschikt is tot 100A echter de tester geeft aan dat deze geschikt is tot 200A.

Maar zo kom ik al wel verder.

Heb het idee dat mijn virusscanner heel wat zaken tegenhoudt waardoor ik deze resultaten niet krijg als ik ga zoeken

• Moderator
Geplaatst:

Success!

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen