Ga naar inhoud

Verbinden HD van vuplus naar vuplus over internet

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

Waarom wil je een poort opgeven? Je HD wordt via Samba beschikbaar gemaakt. De Samba poorten zijn geforward neem ik aan?

Mount weet welke poorten Samba gebruikt. Dat heb je niet veranderd neem ik aan.

Log eens in op je box en probeer op de command line zelf het mount commando te gebruiken.

Als je AppleTV er bij kan, moet je box dat ook kunnen. 

Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323

Geplaatst:

De AppleTV kan er bij via de app Infuse. Daar kan ik het internet adres en ook de port ingeven. Gebruik daarbij een niet bestaand portnummer, bijv 17085 die bij de portforwarding doorgezet wordt naar poort 22. Heb geprobeerd een nieuwe portforwarding aan te maken en daarbij port direct 22 open te zetten (dus niet lopend via een “fake” port). Ook dat lukt niet. Neem aan dat je de HD in Praag dan moet zien onder “net”? Zie dat er ook nog voor VUplus port 21 en 23 is.

volgens mij moet voor de HD port 22 gebruikt worden. Zie in de bijlage mijn ingave in mountbeheer. Links hiervan staat een zender die via remote fallback binnenkomt, dat werkt perfect. Daar kon ik wel internet adres aangeven met daarachter “:” en portnummer.IMG_1451.thumb.jpeg.200c6ef488d7f255acf969a79e57365e.jpeg

Geplaatst:

Waarom is hier de user root gebruikt? Linux root is iets anders dan de samba user.

p.s. dat je poorten open zet is wel heel erg af te raden, maar het is jou handeltje

Andy, Italo remix

Les Rita Mitsouko

Geplaatst:

Poorten staan niet altijd open, alleen als ik wat nodig heb dan zet ik ze (op afstand met VPN) open en daarna weer dicht en dat is alleen voor de Vu+. Ben alleen maar benieuwd of het makkelijker kan. Is ook mogelijk (via VPN op iPad) om de files te downloaden, kost ca 1 minuut per GB. Wellicht is het niet zo makkelijk om de HD te benaderen via internet als ik gedacht had. Lokaal gaat prima via andere Vu+ maar het lukt me vooralsnog niet remote via internet. Samba zegt me niets. Om inderdaad het open zetten van poorten te vermijden zocht ik naar de mogelijkheid om een VPN tussen 2 Fritzen op te zetten. Ga binnenkort eens aan de slag met wireguard om te kijken of dat wel lukt. Een app op de IPad die kan streamen naar mijn AppleTV zou ook fijn zijn als die contact kan krijgen met de Vu+ HD extern. Probleem is daarbij dat ik dan de VPN op de iPad aan moet hebben en de apps die ik zo langzamerhand heb geprobeerd streamen dan niet meer naar de AppleTV, althans het streaming icoontje verschijnt dan niet.

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen