fbouwman Geplaatst: 1 maart Geplaatst: 1 maart Waarom wil je een poort opgeven? Je HD wordt via Samba beschikbaar gemaakt. De Samba poorten zijn geforward neem ik aan? Mount weet welke poorten Samba gebruikt. Dat heb je niet veranderd neem ik aan. Log eens in op je box en probeer op de command line zelf het mount commando te gebruiken. Als je AppleTV er bij kan, moet je box dat ook kunnen. Uno 4K + Wavefrontier T90 + OpenATV + DNS323
Pritel Geplaatst: 2 maart Auteur Geplaatst: 2 maart De AppleTV kan er bij via de app Infuse. Daar kan ik het internet adres en ook de port ingeven. Gebruik daarbij een niet bestaand portnummer, bijv 17085 die bij de portforwarding doorgezet wordt naar poort 22. Heb geprobeerd een nieuwe portforwarding aan te maken en daarbij port direct 22 open te zetten (dus niet lopend via een “fake” port). Ook dat lukt niet. Neem aan dat je de HD in Praag dan moet zien onder “net”? Zie dat er ook nog voor VUplus port 21 en 23 is. volgens mij moet voor de HD port 22 gebruikt worden. Zie in de bijlage mijn ingave in mountbeheer. Links hiervan staat een zender die via remote fallback binnenkomt, dat werkt perfect. Daar kon ik wel internet adres aangeven met daarachter “:” en portnummer.
Tonskidutch Geplaatst: 3 maart Geplaatst: 3 maart Waarom is hier de user root gebruikt? Linux root is iets anders dan de samba user. p.s. dat je poorten open zet is wel heel erg af te raden, maar het is jou handeltje Cantaloop (Flip Out) The Manhatten Transfer
Pritel Geplaatst: 3 maart Auteur Geplaatst: 3 maart Poorten staan niet altijd open, alleen als ik wat nodig heb dan zet ik ze (op afstand met VPN) open en daarna weer dicht en dat is alleen voor de Vu+. Ben alleen maar benieuwd of het makkelijker kan. Is ook mogelijk (via VPN op iPad) om de files te downloaden, kost ca 1 minuut per GB. Wellicht is het niet zo makkelijk om de HD te benaderen via internet als ik gedacht had. Lokaal gaat prima via andere Vu+ maar het lukt me vooralsnog niet remote via internet. Samba zegt me niets. Om inderdaad het open zetten van poorten te vermijden zocht ik naar de mogelijkheid om een VPN tussen 2 Fritzen op te zetten. Ga binnenkort eens aan de slag met wireguard om te kijken of dat wel lukt. Een app op de IPad die kan streamen naar mijn AppleTV zou ook fijn zijn als die contact kan krijgen met de Vu+ HD extern. Probleem is daarbij dat ik dan de VPN op de iPad aan moet hebben en de apps die ik zo langzamerhand heb geprobeerd streamen dan niet meer naar de AppleTV, althans het streaming icoontje verschijnt dan niet.
Tonskidutch Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden Op 3-3-2025 om 16:03, Pritel zei: Ga binnenkort eens aan de slag met wireguard om te kijken of dat wel lukt. Hopelijk ben je al aan het lezen erover... ! Want dat is een directe verbinding van netwerk naar netwerk op de Fritzboxen "alsof de apparaten naast je staan" en veel veiliger dan via een VPN provider die wellicht ook nog door de lokale internetproviders worden geblokkeerd. Cantaloop (Flip Out) The Manhatten Transfer
Alex1970 Geplaatst: 8 uren geleden Geplaatst: 8 uren geleden Op 3-3-2025 om 16:03, Pritel zei: ... Samba zegt me niets. Om inderdaad het open zetten van poorten te vermijden zocht ik naar de mogelijkheid om een VPN tussen 2 Fritzen op te zetten. Samba is voor file sharing, dus bijvoorbeeld je box benaderen met Windows Explorer. Een VPN tussen twee (of meer) Fritz!Boxen kan al jaren, ook zonder Wireguard. Is ook niet echt moeilijk vond ik. Nu met Wireguard nog makkelijker. Dreambox DM920: 2x Triple tuner (2x DVB-S2X multistream + DVB-C/T2) OpenPLi 9 Xtrend ET10000: 1x DVB-S2, 2x DVB-C/T2, IPTV OpenPLi 9 VU+ Duo / Dreambox DM800 / TBS 5925 Channel Master 180cm offset: 39.0°E-37.6°W, Channel Master 120cm offset: 23.5°E-8°W SAB 97 schotel 45.1°E-60°E, 80cm vast: 28.2°E/23.5°E/19.2°E/13°E | DVB-T/DAB: VHFIII/UHF combi-antenne op zolder.
Zilverhippie Geplaatst: 5 uren geleden Geplaatst: 5 uren geleden 8 uren geleden, Tonskidutch zei: Hopelijk ben je al aan het lezen erover... ! Want dat is een directe verbinding van netwerk naar netwerk op de Fritzboxen "alsof de apparaten naast je staan" en veel veiliger dan via een VPN provider die wellicht ook nog door de lokale internetproviders worden geblokkeerd. Voor iemand die zich aan het inlezen is kan bovenstaande quote enigszins verwarrend overkomen. Je zou uit bovenstaande foutief kunnen concluderen dat 2 Fritzboxen ook via een VPN-provider met elkaar kunnen verbonden worden, maar dan wel minder veilig dan via een directe verbinding. Dat is dus niet het geval. Een VPN-provider gebruik je om je werkelijk ip-adres te verbergen of om er bijvoorbeeld een andere regionale versie van een streamingplatform mee te kunnen bekijken. Een directe VPN-verbinding zoals bedoeld in deze thread is een beveiligde verbinding tussen client en server waardoor beiden zich op hetzelfde netwerk bevinden.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen