Ga naar inhoud


[Pioneer] jtag ?


joop1966

Aanbevolen berichten


Nee het patchen is niet moeilijk. Ik zet mijn 110 zelfs nooit in een of andere servicemode en gebruik alleen een jtag (dus ook geen serieel kabel)in combinatie met het programma Pionero 4 final.

Je kunt gecombineerde oslink / jtags kopen. Ik weet hiervan geen prijs. Vraag wel om de gegevens hoe je hem moet gebruiken. Overigens de simpele uitvoering van een jtag zoals hij in de handleiding van Pionero wordt beschreven is erg makkelijk te maken en voldoet ook.

Je moet een 6 tal pinnen in je decoder moederbord solderen voor de aansluiting van de jtag en afhankelijk van de gebruikte jtag (moet hij 3.3V uit de deco krijgen?) ook nog en draadje solderen aan de onderzijde.

Een duidelijk uitleg van dit soldeerwerk vindt je op de site van Marc Zuegers.

Een beschrijving van het patchen vindt je op de site van MaDs. Vervang zonodig in deze beschrijving het gebruikte moederbordnummer (1354-D) door jouw moederbordnummer (bv. 1354-G) dit is belangrijk ivm instellen Pionero.

Op dit board vindt je met behulp van de zoekfunctie ook nog genoeg informatie over het patchen

 

Veel succes

Link naar reactie
Delen op andere sites

Even een vraag aan Pioneernewbie,

 

Hoe zet jij je eeprom file in je decoder ?

Volgens de handleiding van Pionero moet je dat dus of via servicemode 1 (DL1->DL0) of via servicemode 2 (88:88). Totnutoe lukt het mij alleen via een van deze servicemodes.

 

Wim

Link naar reactie
Delen op andere sites

Hallo Wim,

 

het staat beschreven in de handleiding van pionero onder het gedeelte "How to receive and send the channels list with the jtag interface:"

Je gaat naar de tab eeprom kies "open bestand" en leest nu je eeprom in. Vervolgens ga je (terug) naar tab "firmware(jtag)" klikt op eeprom en op verzenden.

De handleiding van pionero is niet altijd even duidelijk. Bij de genoemde beschrijving praat men inderdaad over een servicemode DL1o, maar een aantal pagina's eerder onder "How to use the jtag interface" staat dat het niet nodig is om in een servicemode te gaan maar dat het wel wordt geadviseerd omdat het sneller is. Persoonlijk kijk ik niet op 1 of 2 minuten. En meer zal het wel niet uitmaken.

Terwijl ik dit zit te typen, meen ik mij te herinneren dat Satori ook al eens iets van deze strekking heeft gezegd in een antwoord.

Link naar reactie
Delen op andere sites

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen
  • Wie is er online   0 leden

    • Er zijn geen geregistreerde gebruikers deze pagina aan het bekijken
×
×
  • Nieuwe aanmaken...