Con Geplaatst: 22 uren geleden Geplaatst: 22 uren geleden Op 1-3-2025 om 10:54, Tonskidutch zei: Het is natuurlijk niet gek of vreemd dat het HEEL veel geld gaat kosten. Of we het als consument zelf moeten betalen is voor mij wel een vraag. Als je stelt, het Energie vraagstuk is allemaal aan de markt overgelaten dan zijn de winsten van die marktpartijen Netbeheerders en Energieleveranciers naar mijn mening ervoor bedoeld om je bedrijf te laten voortbestaan en om in je bedrijf te investeren opdat je toekomstgericht bezig bent en dus capaciteiten ook kunt vergroten. Nu lijkt het of er zo maar iemand van ons 195 Miljard moet gaan ophoesten. Dat kan niet als er winst gemaakt wordt. Dat wisten ze 10 jaar gelden al maar bleven ze allemaal voor zich uit staren. En dat onderzoek, zinloos, beter was om dat geld alvast in de transitie te stoppen. En we betalen toch al onderhoud aan het net, wat zeiken ze nou. 10-tallen jaren hebben ze netwerkkosten ontvangen en er niets mee gedaan, en dan nu gaan piepen...??? Groet, Con. Gloeiende, gloeiende, een beetje humor moet kunnen, anders ga je maar ergens anders heen.. Sinds november 2024 gelukkig weer glasvezel via KPN. Internet/PC: modem/router Fritzbox en TP-Link accesspoint, switch (8), switch (4) PC: Intel Nuc i7 met W11. Laptop Thinkpad met W11 met 24H2. Asus Gigabyte Home Assistant, 20 Shelly's en 2 ESP-tjes en Zigbee.
Moderator ceesv Geplaatst: 21 uren geleden Auteur Moderator Geplaatst: 21 uren geleden 1 uur terug, Con zei: 10-tallen jaren hebben ze netwerkkosten ontvangen en er niets mee gedaan, Eh, dat ging naar de aandeelhouders. Gemeenten en provincies zijn aandeelhouders van de energienetbeheerders van Nederland. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
gerrit B Geplaatst: 19 uren geleden Geplaatst: 19 uren geleden (aangepast) Er zijn in Nederland zo'n 8,4 miljoen huishoudens, daarnaast zijn er ook nog eens zo'n 1 miljoen bedrijfspanden. Dus samen zo'n 9,4 miljoen panden met een stroom aansluiting. Per jaar betaald iedereen op dit moment minimaal 462 euro aan netbeheerkosten, dat keer 9,4 miljoen = 4342800000 euro per jaar of wel ruim 4,3 miljard per jaar wat er op dit moment jaarlijks aan kosten wordt betaald voor het in stand houden van het stroomnetwerk. (dit ligt waarschijnlijk hoger want met een zwaardere aansluiting betaal je ook meer) Kijken we naar een paar jaar terug dan betaalden we in 2020 nog slechts 241euro per jaar aan netbeheerkosten. In 5 jaar tijd dus bijna een verdubbeling van de kosten. Ik weet niet hoeveel er zijn die sinds 2020 2 x zoveel zijn gaan verdienen maar denk niet dat het er heel veel zullen zijn. Dus laat men eerst maar eens uitleggen hoe het komt dat in 5 jaar tijd de kosten al verdubbeld zijn terwijl mijn aansluiting nog steeds precies hetzelfde is zoals die ruim 60 jaar geleden al in de grond is gelegd. 19 uren geleden aangepast door gerrit B 1 zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
minplus Geplaatst: 14 uren geleden Geplaatst: 14 uren geleden Dat heet(te vroeger) een poot uittrekken. 3x VU+ met Open Pli , 2 Gregorians, 1 Big bisat en 3 LCD's
Mojo Geplaatst: 13 uren geleden Geplaatst: 13 uren geleden 8 uren geleden, ceesv zei: Eh, dat ging naar de aandeelhouders. Gemeenten en provincies zijn aandeelhouders van de energienetbeheerders van Nederland. En laat daar nu de mensen zitten die heeeeel kundig zijn -kuch- en toekomstvisie hebben You know when you've been shagged. I like receivers who give me pleasure.
gerrit B Geplaatst: 12 uren geleden Geplaatst: 12 uren geleden Dilemma is dat als je het geld weer bij de aandeelhouders vandaan haalt dat beloond wordt met een verhoging van je onroerendgoedbelasting en andere belastingen die ze mogen, kunnen en ook vrijwel zeker zullen gaan innen. zondag? nee dan kan ik niet dan ben ik vissen
Psychosammie Geplaatst: 11 uren geleden Geplaatst: 11 uren geleden Op 1-3-2025 om 12:31, ceesv zei: Afgelopen jaar was het totaal verbruik 10.273 kWh Voor al je plantjes? 🤪 Resistance is futile you will be assimilated Those who would give up essential liberty, to purchase a little temporary safety, deserve neither liberty nor safety. Benjamin Franklin (1706-1790) Mijn vrijheid eindigt niet waar jouw angst begint!
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen