hcfreak Geplaatst: zaterdag om 19:46 Geplaatst: zaterdag om 19:46 Ik heb net een nieuwe VU+ UNO 4k SE aangeschaft en geïnstalleerd. Alles werkt. Open Pi erop laten zetten door de leverancier, maar ik krijg de PIP niet uit. Eerder (in mijn vorige post over de installatie zelf) had ik de tip gekregen 2 keer op blauw te drukken (in oude posts stond dat "exit" het zou doen) maar geen resultaat. Ik ben een nobody v.w.b. de techniek/software! En heb zowat alles wel geprobeerd en in het menu nagelopen. als ik op de blauwe knop van de remote druk verschijnt: PIP uitschakelen (bij een blauw vakje) en verder : 1 softcam instellen en 2 softcam status etc daaronder staat Kies een plugin a.u.b. Welke moet ik dan kiezen uit het lijstje met plug ins (het zegt me allemaal niets) of is dit niet de manier? NB als ik de blauwe knop op de remote indruk krijg ik een PIP plaatje in het display van de ontvanger, maar dat is wel een andere zender dan op mijn TV/monitor. Druk ik weer op de blauwe knop dat verdwijnt het PIP beeld en toont het display de naam van de zender, de tijd en het programma wat op dat moment uitgezonden wordt.
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 07:04 Geplaatst: gisteren om 07:04 0 Back To The Sea Sophie Zelmani
jeevanhoof Geplaatst: gisteren om 08:07 Geplaatst: gisteren om 08:07 12 uren geleden, hcfreak zei: als ik op de blauwe knop van de remote druk verschijnt: PIP uitschakelen (bij een blauw vakje) Nog eens op blauw drukken😁 dreambox two , BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra VU+ solo2 met defecte tuners
Tonskidutch Geplaatst: gisteren om 08:19 Geplaatst: gisteren om 08:19 Was het toch lang blauwe toets drukken, I stand corrected. Back To The Sea Sophie Zelmani
hcfreak Geplaatst: 14 uren geleden Auteur Geplaatst: 14 uren geleden Dit werkt niet helaas.Ik krijg op mijn scherm : “Kies een plug-in a.u.b.” Wat moet ik daarmee? (zowel bij een scherm waarin de optie PIP activeren tevoorschijn komt als PIP uitschakelen! als ik de blauwe knop lang in gedrukt hou dat komt op de VU+ display als PIP een ander programma dan op mijn monitor. Kan ik met 1 keer blauw wel laten verdwijnen. Dan komt de zender info tevoorschijn van het programma wat de monitor laat zien en. Waarop ik had afgestemd)
Moderator ceesv Geplaatst: 12 uren geleden Moderator Geplaatst: 12 uren geleden Wanneer niets helpt kan je overwegen Openpli opnieuw te installeren of te kiezen voor VTi. Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hcfreak Geplaatst: 11 uren geleden Auteur Geplaatst: 11 uren geleden Ga ik proberen . De vraag om een plug-in te installeren moet ik niet serieus nemen vwb dit probleem?
Moderator ceesv Geplaatst: 11 uren geleden Moderator Geplaatst: 11 uren geleden Nee, je pip is al geïnstalleerd, dus zou je die moeten kunnen bedienen. Heb je dit vanaf het begin of heb je iets gedaan waardoor die pip actief werd? Gaat niet bestaat niet! 65" 4-K OLED, Vu+ Duo 4K SE BT, Vu+ Solo 4K, Rebox-8500, Rebox-8000, Wavefrontier T-90, Satlook Digital NIT, Megasat HD5 Combo Gebruik je een advertentie blocker? Maak dan een uitzondering voor onze website. Zonder advertentie (inkomsten) kan deze site niet voortbestaan.
hcfreak Geplaatst: 17 minuten geleden Auteur Geplaatst: 17 minuten geleden IK heb het vanaf het begin. In een andere post ben ik goed geholpen om beeld te krijgen, na de aanschaf van een nieuwe UNO 4k SE. Ik wist niet dat ik de OSCAM Softcam nog moest binnenhalen namelijk. Dat ging probleemloos en toen zag ik alleen een PIP beeld. PS ik wacht even op jouw reactie voordat ik me waag aan het opnieuw installeren van OpenPli of VTi.
Aanbevolen berichten
Maak een account aan of log in om te reageren
Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten
Account aanmaken
Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!
Registreer een nieuwe accountInloggen
Heb je reeds een account? Log hier in.
Nu inloggen