Ga naar inhoud

Lukt me niet om PIP uit te schakelen

Aanbevolen berichten

Geplaatst:

om hier pip uit te schakelen moet ik 2x blauw drukken.Eerste maal om in menu te komen en 2de maal om het uit te schakelen.Inschakelen is identiek

Groetjes,salutations,greetings.
1 x Gibertini 1,10 vast 3 sats + 1 x Triax 88 cm rotor
Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Octagon SF8008 4K  Openvix (via ethernetconnectie/WIFI fallbacktuner)

Geplaatst:

dat werkt bij mij niet jammer genoeg, ik doe iets fout of doms. Heb ongeveer honderd keer gedrukt 😡alle advies blijft zeer welkom. Ik wacht nog ff op de reacties voordat ik terug ga (factory reset en opnieuw installeer OpenPli of VTi)

Geplaatst:

Heb je al eens geprobeerd na het afsluiten van je ontvanger, gewoon de stekker uit het stopcontact te trekken ?

Effen te wachten en dan terug opnieuw opstarten.

Edision Piccollo Benelux Edition en VU+ Zero 4K
Cahors Big Bisat : 19,2°E, 23,5°E, 36°E, 39°E, 46°E, 52,5°E           
Triax 88 cm: 13°E, 1,9°E   Triax 64 cm: 42°E   Triax 78 cm:  8°W 

Maximum E-85:  28,2°E, 21,5°E, 16°E, 10°E, 5°E, 1°W, 5°W   Maximum E-85: 14°W, 22°W, 30°W       

Visiosat 90 cm: basis 7°E die draaibaar is van 70,5°E tot 45°W                      DVBT-TNT     DAB+

Geplaatst:

Goede suggestie (was er zelf niet opgekomen!) en we zijn misschien een stap verder.

na het opstarten verscheen BVN full screen in beeld!!! Maar als ik NPO I kies (via selecteer provider) is het weer hetzelfde; een klein beeld links bovenin en bij het drukken op de blauwe knop vraagt hij (zie screenshot) om een plugin te installeren. Dus heeft het met de OSCAM te maken? (op blauwe of exit drukken veranderd niets; ik krijg dan alleen het menu te zien met PIP activeren i.p.v PIP uitschakelen)

Geplaatst:

zou gewoon een nieuwe flash doen en niks extra installeren behalve oscam

Vu + Duo2 twin sat tuner  4 X DVB-S2 en 1 x turbo DVB-C + OpenVix + idem dual tuner and vu duo2 fallback tuner

Geplaatst:

IK ben aan de slag geweest maar heb nog graag advies nodig. 

Ik heb terug naar de fabrieksinstellingen gedaan zoals me geadviseerd werd.

De monitor toont OpenPli ??

de wizard doorlopen (de hele trits: 2160 p, tijdzone, internet check)

de Disecq voor beide tuners 4 poorten toegewezen 

kies voor zender binnenhalen de provider zenderlijst (4175 zenders binnen)

HDMI-CEC op rood laten staan

Einde wizard Maar... nog steeds niet mogelijk om full screen beeld te krijgen

Mijn vraag : er werd mij geadviseerd om opnieuw te flashes maar moet ik dan eerst OpenPli verwijderen en hoe?

factory reset deed dat niet en wat ik herinner van een paar jaar geleden heb ik toen Openpli via een download en een USB stick op de VU+ plus gezet. Ik heb dus niet geflashed?  Ook de Oscam leek me stond er nog op. 

Overigens kon ik wel met exit een tweede PIP van het scherm wegkrijgen. 

Ik ben benieuwd, ik kom er alleen niet uit. (4 jaar geleden wel gelukt met steun van dit forum)

alvast dank.

Geplaatst:

terug naar fabriek is geen flash en er blijven dingen hangen.Image op usb stick ontzippen en flashen in de box. Kijk eerst welke resolutie je TV aan kan en of daar overscan is uitgeschakeld.

Geplaatst:
2 minuten geleden, hcfreak zei:

Mijn vraag : er werd mij geadviseerd om opnieuw te flashes maar moet ik dan eerst OpenPli verwijderen en hoe?

Als je een Image flashed is alles van het voorgaande dat op je receiver stond weg, behoudens opnames op HDD.

Dus gewoon starten.

A Love That Will Last

Rene Olstead

Geplaatst:
1 uur terug, hcfreak zei:

de wizard doorlopen (de hele trits: 2160 p, tijdzone, internet check)

Je hebt toch wel een UHD tv?

Anders op 1080 i zetten

dreambox two ,  BigBisat met Smart Titanium, Alps, en 2 X Inverto Black Ultra

VU+ solo2 met defecte tuners

Geplaatst:

Ben nog verder van huis geraakt. Ik heb VTi gedownload om te flashen. zie screenshot met de bestanden. (van vuplus-support.org de download heet: vit-15-0-02 van 2022-12-23) en op een FAt 32 geformatteerde USB gezet (een oude van ongeveer 400 MB)

Mijn Vu+ UNO uitgezet (schakelaar achter) USB stick erin ,maar de stick wordt niet herkend er zou op het display moeten komen te staan: update press power (ik heb ook een 2 GB stick geprobeerd eveneens niet herkend)

maar de VU+ start gewoon op (de OpenPli komt eerst in beeld en daarna NPOI) 

Nou komt het vreemde: om de USB ingang van e VU+ te checken heb ik weer mijn ext HD aangesloten en een opgenomen programma afgespeeld.

Dat komt ook alleen als een klein beeld in de linker bovenhoek te staan dus niet full screen!

Waar zit het probleem em  waarom lukt het flashes met Vti niet? Goede raad is duur en welkom!SceershotdownloadVti.png.5307fb4347ff6f5909372e9ae27ec2f5.png

Geplaatst:

verkeerde resolutie gekozen en alle usb verwijderd voor update ? Je kan toch ook je box aan internet hangen en een update downloaden en couch flashen

Geplaatst:

Bellejt, super bedankt. De box hangt idd aan internet mar geen idee hoe ik dan de GUI OpenPLi of Vti binnenhaal.

(weet ook niet wat couch flashes is) Heb het de eerste keer met een USB stick gedaan en dat is toen gelukt. Waarom het nu niet werkt geen idee.

snap je waarom ook opgenomen programma's niet full scree verschijnen. IK ben een nobody op dit gebied maar denk dan dat het los staat van de GUI (Openpli in mijn geval). Gek ook dat na een herstart NPO 1 wel  full screen op het scherm komt maar als ik door zap naar NPO 2 dan alleen een klein beeld links bovenaan (en ook as ik weer terug ga naar NPO 1)

kun je nog een aanwijzing geven hoe ik via de VU+ de download kan doen? 

NB ik heb de goede resolutie (2160p) ingevuld en uiteraard (ik had alle instructie van de vorige keer bewaard!) alle externe USB eruit gehaald. 

Geplaatst:

ik heb openvix en daar staat dat standaard in onder imagebeheer dat je de nieuwe image kan downloaden en van daaruit flashen. Ik zou het in de resolutie instellingen van de box (of de TV)  zoeken.Er staat toch niks op auto aanpassen ingesteld want dat geeft ook rare dingen.

• Bedankt 1

Geplaatst:

Weer bedankt stapje voor stapje komen we verder. De resolutie instelling klinkt erg logisch (daar weet ik wel wat van af als home cinema man).

Ik ga dat nalopen, maar wel vreemd want ik heb niets aan de instellingen veranderd voordat ik mijn nieuwe VU+ installeerde.

Ik heb foto's gemaakt van al mijn instellingen op de oude VU+ en ga die zo meteen vergelijke,

Moet ik HDMI CEC aan of uit zetten (default is uit)?

Maak een account aan of log in om te reageren

Je moet een lid zijn om een reactie te kunnen achterlaten

Account aanmaken

Registreer voor een nieuwe account in onze community. Het is erg gemakkelijk!

Registreer een nieuwe account

Inloggen

Heb je reeds een account? Log hier in.

Nu inloggen